Problemer med Xnews.
Fra : Deaster

Dato : 13-10-01 21:05

Er der nogen som har erfaring med fejlen Error 502 Authentication error i
Xnews 406,22 når jeg skal prøve at hente listen af nyhedsgrupper, syntes
efterhånden jeg har prøvet det meste i opsætningen?

Jesper (Deaster)

Fra : Dino

Dato : 14-10-01 15:10

I <news:9qa6oo$1d3m$1@news.cybercity.dk> 13-10 2001, skrev Deaster:

> [...]
> error i Xnews 406,22 når jeg skal prøve at hente listen af
> nyhedsgrupper, syntes efterhånden jeg har prøvet det meste i

Du har ikke det brugernavn & password der skal til for at få adgang til
serveren?
Hvilken server er det?

--
Mvh Dino

Sign the petition:
http://www.9-11peace.org/petition.php3

Fra : Deaster

Dato : 16-10-01 07:20

"Dino" <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> wrote in message
k.DogHouse...

> Du har ikke det brugernavn & password der skal til for at få adgang til
> serveren?
> Hvilken server er det?

Det har jeg indtastet, det er CC newsserver. Tak for hjælpen i mellemtiden,
har jeg dog fundet ud af at jeg ikke kan leve med funktionaliteten med
Xnews, så jeg kaster mig over Mozilla istedet. Der har jeg dog et nyt ?, for
på mit arbejde skal jeg bruge Sunsite, og for at kunne poste der skal jeg
indtaste min rigtige email adresse og et udleveret password fra Sunsite, men
hvor f****** gør man det henne i Mozilla?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Dino

Dato : 16-10-01 10:01

I <news:9qgjlh$cdh$1@sunsite.dk> 16-10 2001, skrev Deaster:

> Det har jeg indtastet, det er CC newsserver. Tak for hjælpen

Du skal *ikke* indtaste bruger & password, de tjekker på IPnr.

> i mellemtiden, har jeg dog fundet ud af at jeg ikke kan leve med
> funktionaliteten med Xnews, så jeg kaster mig over Mozilla istedet.

Xnews er den mest funktionelle client jeg har fundet til dd. Kan tweakes i
alle hjørner og kanter, til at passe mine behov ;0)

> Der har jeg dog et nyt ?, for på mit arbejde skal jeg bruge Sunsite,
> og for at kunne poste der skal jeg indtaste min rigtige email adresse
> [...]

Er da ikke nødvendigt, jeg poster uden password på SunSite. Eller prøv
NetSite.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-10-01 10:34

Dino, du skrev:

> Xnews er den mest funktionelle client jeg har fundet til dd. Kan
> tweakes i alle hjørner og kanter, til at passe mine behov ;0)

Det vil sige, at du ikke har behov for at den ikke ombryder URL?

--
Henrik

Fra : Dino

Dato : 16-10-01 12:11

ews@minserver.myftp.org> 16-10 2001, skrev Henrik K Hansen:

> Det vil sige, at du ikke har behov for at den ikke ombryder URL?

Hvis man tweaker tingene[1], så virker de som de skal ;0)

<http://www.dette_er_en_meget_meget_meget_lang_url_der_ikke_ombrydes_af_et_tweaket_System.tm>

Men om din client ombryder, er så en anden ting.

[1] Og bruger KorrNews

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-10-01 12:43

Dino wrote in
ock.DogHouse:

> Hvis man tweaker tingene[1], så virker de som de skal ;0)
>
> <http://www.dette_er_en_meget_meget_meget_lang_url_der_ikke_ombrydes_af_
> et_tweaket_System.tm>

Hvordan gør du det ? Din URL bliver ikke ombrudt af min XNews ... men jeg
kan ikke sende lange URLs uden at de ombrydes ...

?

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 5000 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-01 13:03

Jesper Stocholm wrote:

> Hvordan gør du det ? Din URL bliver ikke ombrudt af min XNews ... men jeg
> kan ikke sende lange URLs uden at de ombrydes ...

Er det ikke bare et spørgsmål om at du ikke sætter < og > omkring
url'en? Prøv at sætte klammer om...

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-10-01 13:16

Thomas Strandtoft wrote in news:3BCC21ED.BF15044E@anderledes.dk:

> Er det ikke bare et spørgsmål om at du ikke sætter < og > omkring
> url'en? Prøv at sætte klammer om...

nope ... ombrydningen sker imens jeg skriver det ... se evt for resultatet.

<Xns913C90EFD5C83spamstocholmdk@192.38.208.81>

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om

Fra : Dino

Dato : 16-10-01 16:47

I <news:Xns913C8B849E19Aspamstocholmdk@192.38.208.81> 16-10 2001, skrev
Jesper Stocholm:

> Hvordan gør du det ? Din URL bliver ikke ombrudt af min XNews ... men
> jeg kan ikke sende lange URLs uden at de ombrydes ...

Jeg bruger Hamster[1] og KorrNews[2], en af KorrNews funktioner er
fjernelse af ombrydning ved lange linier[3] [4]

[1] Lokal News-server
[2] Et Hamster- værktøj
[3] Kaldet OneLiner
[4] En anden funktion er Fodnoter ;0)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-10-01 17:26

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev:

> Hvordan gør du det ? Din URL bliver ikke ombrudt af min XNews ...
> men jeg kan ikke sende lange URLs uden at de ombrydes

Du skal slå "Wrap" fra og lave manuel linieombrydning.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Deaster

Dato : 16-10-01 11:49

"Dino" <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> wrote in message
k.DogHouse...

> Du skal *ikke* indtaste bruger & password, de tjekker på IPnr.

> Xnews er den mest funktionelle client jeg har fundet til dd. Kan tweakes i
> alle hjørner og kanter, til at passe mine behov ;0)

Kan man bare bladre gennem indlæg uden at skulle trykke Enter hver gang for
at se de enkelte indlæg?

> Er da ikke nødvendigt, jeg poster uden password på SunSite. Eller prøv
> NetSite.

Er det så ikke fordi du bor på AUC? Hver gang får jeg at vide at jeg ikke er
allowed for posting, og jeg har fået tilsendt et "brugerid" og et password
fra sunsite som jeg skal bruge, det fungerer også fint i OE, men ikke i
Mozilla.

Fra : Dino

Dato : 16-10-01 12:34

I <news:9qh3ej$qr1$1@sunsite.dk> 16-10 2001, skrev Deaster:

> Kan man bare bladre gennem indlæg uden at skulle trykke Enter hver
> gang for at se de enkelte indlæg?

Jeg bruger n-tasten for at springe til næste ulæste indlæg. Men jeg kan
ikke huske om det er standard, eller om jeg har remappet
tastaturet[1].

> [...]
> ikke er allowed for posting, og jeg har fået tilsendt et "brugerid" og
> et password fra sunsite som jeg skal bruge, det fungerer også fint i

Hvis du kigger på mine headers, ser du jeg bruger CC.
Har du prøvet at poste til SunSite fra dit arbejde?

[1] Special - Keyboard mapping

Fra : Deaster

Dato : 16-10-01 12:57

"Dino" <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> wrote in message
k.DogHouse...

> Jeg bruger n-tasten for at springe til næste ulæste indlæg. Men jeg kan
> ikke huske om det er standard, eller om jeg har remappet
> tastaturet[1].

Ok, det må jeg lige kigge på

> Hvis du kigger på mine headers, ser du jeg bruger CC.

Nå ja godmorgen til mig.

> Har du prøvet at poste til SunSite fra dit arbejde?

Jep samme fejlmeddelelse.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-10-01 13:35

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg bruger n-tasten for at springe til næste ulæste indlæg. Men
> jeg kan ikke huske om det er standard, eller om jeg har remappet
> tastaturet.

"'" er standard for næste ulæste. "." er for næste (læst som ulæst).

Jeg har bevidst ikke ændret det prædefinerede (med undtagelse af måske
én eller to..?), kun defineret nogle af de tomme.

--
Hygge fra Århus - Rudi