url in richedit
Fra : PlumBum

Dato : 13-10-01 15:13

is it possible to have a url in a richedit and open the browser when is is
clickt ??

Fra : Thomas Rose

Dato : 13-10-01 16:13

Hej PlumBum,

"PlumBum" <ikkieg@hotmail.com> wrote in message
> is it possible to have a url in a richedit and open the browser when is is
> clickt ??

ikke så vidt jeg ved... du skal selv implementere logikken for dels at
markere en url (med særlig skrift), at markøren ændres når den bevæger sig
over url'en, og at en browser åbnes når der klikkes på url'en... dette er
ikke helt trivielt, og jeg sidder pt. og arbejder med samme problem...

Som udgangspunkt for den første del (markere url'en) bliver du nødt til at
søge teksten igennem, eller ved ændringer undersøge det aktuelle ord, som
markøren befinder sig ved... indeholder dette f.eks. "http://" og/eller
"www." kan vi antage det er en standard url. Herefter kan SelStart,
SelLength og SelAttributes anvedes til at markere teksten...

Cheers,
Thomas