varmeregnskab - moms
Fra : elvis

Dato : 13-10-01 13:31

Hej Gruppe...

Har lige et lille hurtigt spørgsmål ang varmeregnskab :

Har fået en opgørelse der lyder således :

Udgifter : 4.477,33 kr.
Minus acontobetaling : 6.000,- kr.
Deres tilgodehavende : 1.522,67 kr.

De 1.522,67 kr. er blevet fratrukket huslejen for oktober.

Skal der betales moms af de 1.522,67 kr. ?
Der står ikke noget om moms på opgørelsen.
Det er en andelsboligforening jeg lejer lokalerne af...

- På forhånd tak

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-10-01 22:16

In <3bc83381$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 10/13/2001
at 02:30 PM, "elvis" <none@none.dk> said:

>Skal der betales moms af de 1.522,67 kr. ?
>Der står ikke noget om moms på opgørelsen.
>Det er en andelsboligforening jeg lejer lokalerne af...

Hvis der ikke står noget om moms og samtidig er anført et CVR-nummer så
skal du betraget det som værende en momsfri ydelse.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 17-10-01 00:15

Knud svarede rigtigt på dit spørgsmål, men se lige din lejekontrakt - hvis
der står at der tillægges moms til huslejen følger det alt andet i
ejendommen, og så skal du kræve en bedre opgørelse.
Udlejer kan (ubevidst) glemme dit behov for en momsspecifikation og kan være
ret ligeglad - og det er ærgerligt, hvis det er tilfældet. Så betaler du
moms af lejen skal du kræve at få en udførlig opgørelse incl. afgifter for
så har du fradrag for moms.

Mvh. Jørgen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 17-10-01 08:08

"Jørgen E. Madsen" wrote:

> [...]
> moms af lejen skal du kræve at få en udførlig opgørelse incl. afgifter for

Og er du f.ex. selvstændig rådgivende ingeniør, har du også fradrag
for en del af energiafgifterne. Men det forudsætter, at de er specifi-
cerede på opgørelsen.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy