Rensning af bremsecylinder etc
Fra : albert

Dato : 13-10-01 11:48

Jeg har skilt alt ad i atomer.

Jeg har noget hundedyrt bremsefedt jeg kan bruge når jeg samler,
men hvad kan jeg sprøjte igennem de små dysere etc.
Haynes siger noget tydt-flydende bremse-rensevæske, men
sådan noget kender jeg ikke...

mvh Albert

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 13-10-01 12:04

Brug alm. kogesprit.

Fra : Allan Wisborg

Dato : 13-10-01 21:01

Sprit !!
Køb en flaske almindelig husholdningssprit og brug det.
Brug IKKE terpentin, rense benzin o.l. det kan ødelægge gummiringene etc..

Hver gang jeg skifter klodser hiver jeg stemplerne ud af caliberen, vasker
det hele i sprit, kommer neutral silikonefedt på og samler igen.

Allan
TRX850

Fra : Jens Jessen

Dato : 14-10-01 16:38

Bremsevædske består selv af en vis mængde sprit - derfor er det så godt til
at rense med.

Jens Jessen Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. 8657 7201 Fax. 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-10-01 18:36

Jens Jessen wrote:

> Bremsevædske består selv af en vis mængde sprit - derfor er det så godt til
> at rense med.

Arh, det var da vist i gamle dage. Da lavede man det selv af sprit og glycerin.
Det fordamper da ikke ret gerne.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport