Batteridrevet hækkeklipper?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-01 13:45

Jeg skal bruge en hækkeklipper, og har ikke altid
adgang til 220V.

Jeg er derfor på udkig efter noget med batterier,
men har ikke de bedste erfaringer med holdbarhed
og kvalitet på ledningsfrit værktøj.

Er der nogen der har anbefalinger? Pris og sted
hører jeg også gerne nærmere om.

Ole Thomsen

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 21:50

Fra : Ivar

Dato : 22-01-01 21:50

> Jeg tror ikke på batteridrevne hækklippere.

Det gør jeg heller ikke.

Prøv at sammenligne affekt (altså watt angivelse) på en netdrevet og en
batteridrevet. Hvis effekten er for lav, kan du ikke arbejde så hurtigt
med klipperen - og så sjovt er det da heller ikke at klippe hæk.

Jeg ville købe mig en netdrevet, og hvis det var for upraktisk
med netledning, ville jeg købe en med benzinmotor.
Der får du masser af effekt (1 hk = ca. 750W).

Ivar

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-01-01 06:42

"Ivar" <did@vip.[nozpam]cybercity.dk> wrote

> Det gør jeg heller ikke.
>
> Jeg ville købe mig en netdrevet, og hvis det var for upraktisk
> med netledning, ville jeg købe en med benzinmotor.

Tak for svarene, så er den aflivet. Jeg satser nok
på en benzindrevet.....

Hvad skal jeg købe (mærke, pris, sted)?

Jeg kan nævne at den kun skal bruges omkring 6-8
gange om året, men til gengæld er nogle af hækkene
"små træer".

Ole Thomsen

Fra : Finn

Dato : 23-01-01 12:36

> [...]
>
> Hvad skal jeg købe (mærke, pris, sted)?
>
> Jeg kan nævne at den kun skal bruges omkring 6-8
> gange om året, men til gengæld er nogle af hækkene

Hej Ole

For mange år siden havde jeg en batteridrevet hækklipper, fordelen ved den
var at
man aldrig fik ondt i ryggen af at klippe hæk for så længe kunne den ikke
køre. Det
rent ud sagt noget lort.

På jobbet har vi en husqvarna som dog har det problem at udstødningen tit
går løs
og pakningen ved den brænder itu.

Tidligere har man aflivet en ved at køre med fuld anna en hel dag det kunne
den
ikke holde til.

En af gutterne har en fra silvan mærket kan jeg ikke huske, men han har
brugt den
i en del år uden problemer, den klipper jo også kun 2gange om året.

Hilsen Finn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-01-01 19:43

Der er såmænd ikke noget ondt i en klipper med ledning. Men hvis man skal
arbejde effektivt, vil man uvægerligt komme til at klippe ledningen over.
Ved den lejlighed sætter man (eller ens slægtninge) et stykke stiv slange af
1,5 m længde på ledningen, og fæstner den ved klipperen med
tape/spændebånd/snor. Hvis den er lidt tykkere end max. klippetykkelse er
problemet væk forever. Det undrer mig en del, at det ikke er standard.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ivar

Dato : 23-01-01 21:40

> Der er såmænd ikke noget ondt i en klipper med ledning. Men hvis man skal
> arbejde effektivt, vil man uvægerligt komme til at klippe ledningen over.

Nej, lav en løkke på ledningen og hold den over den skulder der
er længst fra hækken, og læg ledningen løbe 1 til 2 meter fra hækken.

Ivar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-01-01 18:07

> Nej, lav en løkke på ledningen og hold den over den skulder der
> er længst fra hækken, og læg ledningen løbe 1 til 2 meter fra hækken.
>
> Ivar

Du slipper så stadig ikke for at skulle tænke lidt, og det er jo ikke rart.
Jeg klipper bare og vender og drejer mig som det passer mig. Derudover ville
jeg købe en motordrevet, de er nu næsten lige så billige som netdrevne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : LEIF & ANNIE JOHANSE~

Dato : 25-01-01 02:19

klip
> [...]
Derudover ville
> jeg købe en motordrevet, de er nu næsten lige så billige som

Du sætter blot ledningen fast i den bageste løkke til livremmen,
sådan at du kun har 1-1½ m ledning fri.
uanset hvordan du vender har du altid røven bagud

mvh
leif

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-01-01 01:33

> [...]
> sådan at du kun har 1-1½ m ledning fri.
> uanset hvordan du vender har du altid røven bagud

Det lyder som en god ide. Med hensyn til anatomien har jeg lige kigget i
spejlet: det g ø r den sandelig!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Boegh

Dato : 26-01-01 10:59

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
ville
> jeg købe en motordrevet, de er nu næsten lige så billige som netdrevne.

Det har min nabo også gjort - med det resultat at vi andre må leve med en
infernalsk støj, hver gang han klipper hæk.

mvh
Jan