scootergr.. 1320
Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 12-10-01 23:45

Hej NG :)

Kan man opdele en side med css, som man kan med<table>?
Hvis ja - Hvordan?

Kenneth Bransholm Schou
Kenneth@Bransholm.dk >:)

Får du en joke via email, hver dag - Gratis?
Tilmeld dig her: http://www.123Jokes.dk

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 14-10-01 14:58

nej

--
<--------------------------------------->
Tony Reinkvist

* Og på 8. dagen sagde Gud: "Man må lære at leve med lidt afvigelser" *

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-10-01 15:25

"Tony H. Reinkvist" <tony@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> nej
>
> Tony Reinkvist

Jo, det kan man da godt. Man skal blot give div'er mm. nogle egenskaber.
Rent faktisk er det langt federe at sætte sin side op med bokse og placere
og style dem med css, end det er at lave det hele i en tabel.

Start med at kig på denne artikel: http://www.html.dk/artikler/00006/, som
giver en lille introduktion til at opbygge sin side med css.

Det kan være lidt tricky, i starten, men resultatet er langt bedre for din
side - både for søgemaskinerne, og hvis du skal flytte rundt på dine ting,
samt en betydelig mere trimmet kode.

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 15-10-01 08:03

Jeg beklager mit fejlagtige svar.

Kasper: Understøttes det ikke kun af nyere browsere? Og hvad med
cross-platform?

Jeg spørger fordi jeg ikke ved det og ikke fordi jeg er ironisk... :)

--
<--------------------------------------->

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 15-10-01 12:41

> Jeg beklager mit fejlagtige svar.
>
> Kasper: Understøttes det ikke kun af nyere browsere? Og hvad med
> cross-platform?
>
> Jeg spørger fordi jeg ikke ved det og ikke fordi jeg er ironisk... :)

Du kan sagtens optimere til NS 4X hvis det er "gammelt" nok. Det er
selvfølgelig mange begrænsninger, men de er til at kompensere for.

http://www.html.dk/tutorials/css/ har de skrevet om de enkelte elementer
og deres understøttelse i NS & IE i de enkelte versioner.

Det er et større stykke arbejde at sætte sig ind i, hvordan det bruges, i
forhold til blot at smide alting ind i tabelceller, men belønningen er
mærkbar. Søgemaskinerne elsker en side, hvor man disponerer indholdet og
ikke pakker det ind i alt for meget kode, samt det, du nemmere kan flytte
rundt på de enkelte elementer på din side. Vil man tage hensyn til gamle
browsere med dårlig css understøttelse, er arbejdet naturligvis lidt større,
men jeg synes det er det værd.

> Tony Reinkvist

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>