Hvad må jeg give for træ ???
Fra : Jagthytten

Dato : 20-01-01 00:57

Hej Igen

Så har jeg endelig fået købt en brændeovn..............

Jeg købte en MORSØ støbejern model 3440 (Skulle være det bedste jeg kunne
få)

Prisen snakker vi ikke om.

Nå men til spørgsmålet.

Hvad koster træ ???? kløvet og ikke kløvet ????

Bøg / Birk / Ask / Poppel / Eg + div.

Og kan det evt. betale sig at få hentet det i udlandet (Østen) hvis man får
leveret
en hel lastbil med hænger ca. 50 rm.

Hvad siger i til disse spørgsmål ???

Mvh. Per

Fra : Ulla og Mike

Dato : 21-01-01 09:15

Jagthytten skrev

> [...]
> Hvad koster træ ???? kløvet og ikke kløvet ????
> Og kan det evt. betale sig at få hentet det i udlandet (Østen) hvis man

Hej Per
træ koster ca. 300 kr kløvet pr rmt for det bedste-kløvet.
Ca 100-150 kr mindre hvis det er i længder.
Men du kan prøve at ringe til din kommune- der kan du købe det billigste
træ.

Det koster ca. 15000,- at få kørt et læs træ hjem fra midttyskland----
Hvad tror du så ikke det koster fra østen!!!!!!!

Mvh.
Mike.

Fra : Holten

Dato : 21-01-01 09:40

>Det koster ca. 15000,- at få kørt et læs træ hjem fra midttyskland----
>Hvad tror du så ikke det koster fra østen!!!!!!!

Hvis man finder en bil som kan tage det med som returlæs er det langt
billigere.

Fra Vestpolen koster det ca. 10.000 kr.

MVH

Holten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-01-01 17:38

On Sun, 21 Jan 2001 09:40:11 +0100, "Holten" <audi200@mail.dk> wrote:

>Hvis man finder en bil som kan tage det med som returlæs er det langt
>billigere.
>
>Fra Vestpolen koster det ca. 10.000 kr.

Hvor meget er der så på et læs?

Hvis vi nu siger 50 m3, så er det 200 kr/m3 bare i transport. Sidst vi
købte træ, ca. 3 år siden, gav vi 200 kr/m3 leveret. Og det var endda
kun for 20 m3, altså ikke et helt læs. Det var fra hedeselskabet og i
længder på 3 meter.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 21-01-01 13:56

In article <94e5pj$gij$1@news.inet.tele.dk>,
Ulla og Mike <umma@mail.tele.dk> wrote:

> Jagthytten skrev

[snip]

> Det koster ca. 15000,- at få kørt et læs træ hjem fra midttyskland----
> Hvad tror du så ikke det koster fra østen!!!!!!!

...ikke at forglemme CO² svineriet ved transporten og problemet med fældning
af skov i Østen.

--
Helge.
StrongArm RiscPC - RISC OS Windows 3.70