Andet multimedie
sony dsc-f505v digitalkamera
Fra : Henning Maler

Dato : 12-10-01 20:49

Har netop købt ovennævnte kamere i Finland, men har problemer med at
finde twain-driveren i den medfølgende software.
Har hentet driver til Win ME, og fulgt instruktionen med at fjerne
div. drivere og programmer hvis man har forsøgt med windows 98
drivere.

Men der er stadig ingen twaindriver i foto-programmet. (MGI photo
suite 8.0.

Er der nogle der har en løsning?

Kører med Windows ME og vi taler om USB tilslutning.

mvh

Henning Maler

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-10-01 21:48

On Fri, 12 Oct 2001 21:48:41 +0200, Henning Maler
<henningjoergensen@city.dk> wrote:

>Men der er stadig ingen twaindriver i foto-programmet. (MGI photo
>suite 8.0.
>
>Er der nogle der har en løsning?

Desværre ikke, jeg er faktisk endt med at købe en pcmcia-kortlæser til
memorysticks som jeg så smider i min bærbare pc. Så kan man læse
memory-sticken som et drev i windows.

Men det er jo også det som sker når du bruger usb-driveren: Sæt
stikket i og dit kamera optræder som et flytbart diskdrev i windows.
Så er der vel ingen grund til at have en twaindriver?

Jeg er meget glad for kameraet, men sonys usb-driver sucks. Først
virkede den på min stationære pc (win2000) men pludselig ville den
bare ikke mere og utallige forsøg ved at følge sonys anvisning til at
fjerne gamle drivere og installere den nye hjælper ikke. Sonys
support, når man endelig finder en adresse man kan skrive til, er ikke
til meget hjælp, de sender bare standard-driveren og siger 'Den virker
med garanti'. Den gør ski' gør den.

På min bærbare pc virkede USB-driveren i hele 8 måneder indtil den
også bare pludselig holdt op. Heller ingen af sonys anvisninger hjalp
på den. Derfor pcmcia-kortet, det serielle stik var en time om at
tømme kameraet...

Kameraet er virkelig godt, sonys drivere og deres support er virkelig
rådden. (Det skulle bare ud

http://www.gartneriet.dk