USB-mus til iBook
Fra : Jesper

Dato : 12-10-01 17:45

Mens jeg venter på min iBook Combo (ukendt lev.tid - mindst 3 uger,
hmmm?) er jeg begyndt at jagte en ekstern mus med en god lang hale...

Egentlig så jeg helst at Apple forlængede ledningen på deres Pro Mouse,
men det er nok ikke tilfældet. Så, hvad er et godt alternativ?

- Den skal være smart (så'n noget gennemsigtigt no'et o. lign.)!
- Den skal være optisk!
- Den skal fungere _uden_ 3. parts driver!
- Den skal have en lang nok ledning, dvs. ++60 cm!

Any ideas?

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-01 18:02

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> - Den skal være optisk!
> - Den skal fungere _uden_ 3. parts driver!
> - Den skal have en lang nok ledning, dvs. ++60 cm!

logitech.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-10-01 18:45

In article <1f16h7a.9qp3t4z1nm7oN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Any ideas?

En USB-forlængerledning.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-10-01 18:57

> En USB-forlængerledning.

Aha!

Hvor klodset er den at slæbe rundt på?

Har du evt. et link?

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-10-01 19:56

In article <1f16kpk.mhu1fs651s00N%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Hvor klodset er den at slæbe rundt på?

Lige så klodset som enhver anden ledning.

> Har du evt. et link?

Nøeh, de kan vel købes alle de steder man normalt handler computerudstyr.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-10-01 20:32

> Lige så klodset som enhver anden ledning.

Ja - det er noget bæ.

Det kan også være lige meget foreløbigt. Jeg ved ikke hvornår jeg får
min iBook - der er ingen der vil sige hvornår den kan leveres ... ØV!

<http://macnn.com/news.php?id=9900>

<http://newforums.macnn.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=13&t=
002517>

<http://www.thinksecret.com/features/newportables.html>

Tja...

> Nøeh, de kan vel købes alle de steder man normalt handler computerudstyr.

Doh! Selvfølgelig!

Nogen der ellers har erfaringer med MacAlly mus?

Mon denne <http://www.macally.com/spec/usb/input_device/micromouse.html>
bliver/er god?

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-10-01 21:26

In article <1f16osl.1dtonn2wxml7sN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Ja - det er noget bæ.

En ledning er ellers noget af det mindst klodsede, når man slæber rundt
på en bærbar. I forhold til musen, fylder den næsten ingen ting og
differencen mellem en mus med forlængerledning og en mus med lang
ledning, er næsten lig nul.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-10-01 22:04

> [...]
> på en bærbar. I forhold til musen, fylder den næsten ingen ting og
> differencen mellem en mus med forlængerledning og en mus med lang

Det er selvfølgelig rigtig nok, men jeg har besluttet mig for først at
tjekke alle andre muligheder. Pro musen (+ ekstra kabel) er alligevel
noget dyrere end alternativerne.

--
mvh Jesper

Fra : N/A

Dato : 12-10-01 23:02

Fra : Pete

Dato : 12-10-01 23:02

in article 1f16t9a.1pkw0rb1qtc3z5N%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com
wrote on 12/10/01 23:04:

> Tror du den fungerer uden de medfølgende drivers?
>
> De programmerbare knapper 'ryger' nok, men så'n de basale
> musefunktioner?

Mener du i X? Min logitech mus fungerer fint i x uden drivere. Både
højreklik og scroolhjul.

--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-01 23:36

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> in article 1f16t9a.1pkw0rb1qtc3z5N%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com

> Mener du i X? Min logitech mus fungerer fint i x uden drivere. Både
> højreklik og scroolhjul.

Tja, fint er måske en sandhed med modifikationer. (se anden tråd)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-01 23:51

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Tja, fint er måske en sandhed med modifikationer. (se anden tråd)

det kommer an på hvilken logitech mus der er tale om, min pilot mus
(mekanisk, 3 knapper og scrol-hjul) fungerer også perfekt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-01 00:30

> det kommer an på hvilken logitech mus der er tale om, min pilot mus
> (mekanisk, 3 knapper og scrol-hjul) fungerer også perfekt.

Det gjorde min mouseman mekanisk også, men optisk gør ikke ..

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 13-10-01 11:47

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Mener du i X? Min logitech mus fungerer fint i x uden drivere. Både
> højreklik og scroolhjul.

Det lyder jo godt, men der er vist lidt delte meninger herom?
Men det er måske sådan noget jeg skal have fat i (hvilken model har
du?).

--
mvh Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-01 20:42

> Hvor klodset er den at slæbe rundt på?
>
> Har du evt. et link?

Snak med del heldige ejer af en G4 (gigabit ethernet eller højere), der
er en forlænger med :)

/thomas

Fra : N/A

Dato : 12-10-01 21:38

Fra : Pete

Dato : 12-10-01 21:38

in article 1f16osl.1dtonn2wxml7sN%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com
wrote on 12/10/01 21:32:

> Nogen der ellers har erfaringer med MacAlly mus?

http://www.macally.com/spec/usb/input_device/isweetnet.html

Den er god og billig......

--
/peter

"Where's my burrito?" -- Homer

Fra : Jesper

Dato : 12-10-01 22:04

Fra : N/A

Dato : 13-10-01 00:29

Fra : Pete

Dato : 13-10-01 00:29

in article 1f16xkv.clre1ocsfwg0N%t@garbage.dk, Thomas von Hassel at
t@garbage.dk wrote on 13/10/01 0:35:

> Tja, fint er måske en sandhed med modifikationer. (se anden tråd)

Nej den fungerer fint!

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-10-01 21:29

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> - Den skal være optisk!

Jeg har fået oplyst, at en optisk mus trækker væsentligt mere strøm end
en gl. daws med kugle. Det kan jo ha' betydning når den skal bruges med
en bærbar.

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 12-10-01 21:32

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jeg har fået oplyst, at en optisk mus trækker væsentligt mere strøm end
> en gl. daws med kugle. Det kan jo ha' betydning når den skal bruges med
> en bærbar.

Men til gengæld er der ingen mekaniske dele der slides og skal renses.
Og i princippet er den vel også mere ligeglad med underlaget? Jeg gider
i hvert fald ikke slæbe rundt på musemåtte også... :)

(og så er den også sej!)

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-01 23:51

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg gider
> i hvert fald ikke slæbe rundt på musemåtte også... :)

muse måtte? sådan en har jeg ikke brugt til mine mekaniske rotter i tre
år.

Fra : N/A

Dato : 12-10-01 21:37

Fra : Pete

Dato : 12-10-01 21:37

in article 1f16ru8.1shuefzioiuvrN%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com
wrote on 12/10/01 22:31:

> Og i princippet er den vel også mere ligeglad med underlaget? Jeg gider
> i hvert fald ikke slæbe rundt på musemåtte også... :)

Reflekterer overfladen bare en smule er en optisk mus stort set ubrugelig.

--
/peter

"Where's my burrito?" -- Homer

Fra : Jesper

Dato : 12-10-01 22:04

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> in article 1f16ru8.1shuefzioiuvrN%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com

> Reflekterer overfladen bare en smule er en optisk mus stort set ubrugelig.

Hmmm... Ja - jeg har godt hørt at især Apple's Pro Mouse skulle være ret
kræsen. Men det vigtigste er at jeg får fat i en mus der fungerer uden
3. parts drivers - og så må også gerne have lidt mac/iBook look...

Umiddelbart virker MacAlly som et udmærket alternativ til Pro musen.

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-01 23:51

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Hmmm... Ja - jeg har godt hørt at især Apple's Pro Mouse skulle være ret
> kræsen.

der burde ikke være forskel. MS, apple, kensington, saitek, macally osv
bruger alle logitechs optik. (ikke den nye,Logitech introducerede i
denne måned)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-01 23:51

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Umiddelbart virker MacAlly som et udmærket alternativ til Pro musen.

det er nok den grimmeste mus jeg længe har set.

Fra : Jesper

Dato : 13-10-01 11:47

> det er nok den grimmeste mus jeg længe har set.

Ja - men den er sgu da ikke mere grim end en logitech mus!?

--
mvh Jesper

Fra : John Erik Andersen

Dato : 13-10-01 02:23

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> - Den skal være optisk!
> - Den skal fungere _uden_ 3. parts driver!
> - Den skal have en lang nok ledning, dvs. ++60 cm!

Hva med en trådløs, optisk Logitech mus?

John

Fra : Jesper

Dato : 13-10-01 11:39

John Erik Andersen <dalamar@monet.no> wrote:

> Hva med en trådløs, optisk Logitech mus?

En trådløs er ret fed, men temmelig upraktisk at slæbe rundt på... :-|

--
mvh Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-10-01 17:33

Hej Jesper

Prøv at kigge på www.kensington.com. - De har nogle ganske små og
særdeles smarte nye mus til bl.a. bærbare.

Jesper wrote:

> En trådløs er ret fed, men temmelig upraktisk at slæbe rundt på... :-|

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Runar Fergus

Dato : 13-10-01 08:18

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> - Den skal være optisk!
> - Den skal fungere _uden_ 3. parts driver!
> - Den skal have en lang nok ledning, dvs. ++60 cm!

Logitech trådløs optisk sammen med USB Overdrive, utmerket kombinasjon