Linux - sikkerheden en udfordring - cluste~
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 16:45

Peter Blackmore, der er Compaqs næstkommanderende på verdensplan
og kommende verdensomspændende chef for alt salg og
infrastruktur-funktionenefter HP/Compaq -fusionen siger til
Computerworld-erhverv: "Compaq harmarkedets største
Linux-markedsandel overhovedet, så vi er ganske klar
overpotentialet i Linux. Men at IBM nu sælger Linux på
mainframes, er en megetfarlig strategi, for Linux rykker ikke
for alvor ind i datacentret. Der er stadig udfordringer med
Linux, når det gælder sikkerheden. Clustering og kritiske
applikationer er også en tvivlsom øvelse.Compaq-chefen sætter
mere lid til Microsofts kommende lanceringer,og siger blandt
andet:"Og Microsofts nye produkter ser ud til at ramme markedet
på det helt rette tidspunkt. Microsoft er nu for alvor på vej
ind i hjertet af virksomhedens datacenter.hva' siger I så - I
linux-fanatikere og Microsoft-hadere ude omkring i de små hjem?
Sikkerheden er en "udfordring" - Linux rykker ikke for alvor
ind i datacentret og clustering og kritiskeapplikationer er en
tvivlsom øvelse. Det må gøre vældig ondt hos de
Linux-fanatikere, der har været alt for hurtigt ude med at lægge
Microsofti graven som fremstilleraf skodprodukter. Jeg gad gerne
se jeresansigter nu! )--ahw

Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-10-01 17:01

"Arne H. Wilstrup" <arne.h.wilstrup@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> Linux-fanatikere, der har været alt for hurtigt ude med at lægge
> Microsofti graven som fremstilleraf skodprodukter. Jeg gad gerne

bare fordi Peter Blackmore udtaler det gør det jo ikke sandt? Og han
vil jo nødigt sige noget der kan sætte hans samarbejde med m$ over
styr. Det er en stor gang FUD.

--
Henrik Hansen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 23:39

"Henrik Hansen" <hh@mailserver.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Og han
> vil jo nødigt sige noget der kan sætte hans samarbejde med m$

Prøv en gang at finde nogle argumenter der holder, kære Henrik -
Compaq er dens største producent i verden, hvor indgår Linux som
OS - mon ikke manden ved, hvad han taler om her?

--
ahw

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-10-01 00:54

On Sat, 13 Oct 2001 00:39:13 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<arne.h.wilstrup@mail.tele.dk> wrote:

> Compaq er dens største producent i verden, hvor indgår Linux som
> OS - mon ikke manden ved, hvad han taler om her?

Det er der ikke noget af det du har citeret, der tyder på.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-01 09:11

> Det er der ikke noget af det du har citeret, der tyder på.

Du kan da selv læse artiklen i sin helhed i Computerworld-
erhverv, sidste nummer. Jeg har ikke citeret det hele, men jeg
angav kilden.

--
ahw

Fra : El Diablo

Dato : 13-10-01 01:35

Hej Arne.

> Prøv en gang at finde nogle argumenter der holder,

Nemt ! .. (Du får oven i købet to for samme pris) CODE RED og Nimda !!! Ved
den lejlighed fik M$ endeligt bevist at lige meget hvad vi sysaminz gør, vil
Microsnøft altid så klar i kolissen med en ny og spændende VITAL
sikkerhedsbrist !

> Compaq er dens største producent i verden, hvor indgår Linux som
> OS - mon ikke manden ved, hvad han taler om her?

Har du hørt om Driver signing og Windows XP ?? .. Tænkte jeg nok .. HVIS
Compaq og de andre vil have deres hardware drivere signede af M$ (Og det
bliver mere og mere et krav), vil de ganske enkelt være i lommen på
Microsoft .. og dermed agere små tåbelige Bill Gates nikkedukker ! .. Det
handler om penge ! .. MANGE PENGE !

Jeg er ikke Linux forhippet .. men bestemt heller ikke Winblows narkoman ..
Reglen gælder, at forskællige opgaver kræver forskælligt værktøj .. Men jeg
kan sige at Linux ikke har forrådt mig endnu .. det har MS !

Hvis du vil vide hvordan jeg så ud i hovedet da' jeg læste dig originale
indlæg, så var jeg storgrinende, altid morsomt, når folk på den fede
offentlige måde, gør sig selv totalt til grin ! Og så må du selv gætte om
jeg snakker om Peter Blackmor, dig .. eller jer begge ..

.... El

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-01 09:18

"El Diablo" <spammer_fuck_off@privacy.com> skrev i en meddelelse
> [...]
lommen på
> Microsoft .. og dermed agere små tåbelige Bill Gates

Hør nu en gang, unge mand - kan du for pokker ikke adskille
tingene? Hvad i alverden har BGs mange penge med sagen at gøre?
Hvad med Thorvald Linus mange penge? Ærlig talt- hold politik
for sig og software for sig.

Jeg har naturligvis fået bekræftet indtil flere gange, at
grunden til at mange Linux-elskere går mod MS, skyldes det at de
hader MS og BG af et godt hjerte og at de politisk er imod
koncernen. Og så er der naturligvis også den snigende
misundelse.

Og det er da i orden at have en sådan holdning, men jeg taler
udelukkende om softwaresiden, og jeg tror ikke at Compaq-chefen
har helt uret i sine betragtninger -jeg synes også at finde det
bekræftet flere steder.

> [...]
værktøj .. Men jeg
> kan sige at Linux ikke har forrådt mig endnu .. det har MS !

Det kan jeg naturligvis ikke kommentere til - jeg kender jo ikke
din baggrund og jeg har ikke arbejdet med Linux -jeg kender
andre der har, professionelle folk, og de er ikke udelt
begejstret for produktet - faktisk har flere af dem gået tilbage
til Microsoft, som de finder er et bedre produkt.

> [...]
selv gætte om
> jeg snakker om Peter Blackmor, dig .. eller jer begge ..

Jamen, jeg bøjer mig da for dine geniale argumenter i denne sag:
du har oplevet blå skærm hos MS og straks er det noget l...,
medens du aldrig har oplevet nogle problemer med Linux -ergo er
det godt? Med sådanne statistiske metoder, hvem behøver så
statistikere?

Og om jeg gør mig til grin ved at citere en kapacitet på
området, ved jeg ikke -det må andre vel bedømme.

--
ahw

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 09:55

Den Sat, 13 Oct 2001 10:18:01 +0200 skrev Arne H. Wilstrup:

> [...]
>

>Hør nu en gang, unge mand - kan du for pokker ikke adskille
>tingene? Hvad i alverden har BGs mange penge med sagen at gøre?

Læs indlægget igen. Manden snakker om Compaqs mange penge, nærmere
betegnet der omsætning.

>Hvad med Thorvald Linus mange penge? Ærlig talt- hold politik
>for sig og software for sig.

Og lær lige at stave folks navn, please.

> [...]
>hader MS og BG af et godt hjerte og at de politisk er imod
>koncernen. Og så er der naturligvis også den snigende

For mit eget vedkommende skyldes det at det endnu ikke er lykkedes at
finde en der kan lære mig at bruge windows, så jeg ikke skal sidde og
clicke tilfældigt rundt indtil jeg rammer den funktion jeg vil have.

Men linux har det bare været et spørgsmål om at læse en smule i
manualen, og så kan man faktisk regne resten ud uden hjælp.

> [...]
>begejstret for produktet - faktisk har flere af dem gået tilbage
>til Microsoft, som de finder er et bedre produkt.

Hvor mange af dem havde arbejdet så længe med produktet at de rent
faktisk kunne finde ud af at bruge det? Det er altid svært at lære
noget nyt, specielt når man er vandt til wizards og andet "du skal ikke
forsøge at tænke, det skal vi nok gøre for dig".

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-10-01 11:44

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote

> Og lær lige at stave folks navn, please.

Et vægtigt indlæg i diskussionen.

> Men linux har det bare været et spørgsmål om at læse en smule i
> manualen, og så kan man faktisk regne resten ud uden hjælp.

Javelså.

> Hvor mange af dem havde arbejdet så længe med produktet at de rent
> faktisk kunne finde ud af at bruge det? Det er altid svært at lære
> noget nyt

De har måske ikke læst en smule i manualen og
regnet resten ud uden hjælp?

Ole Thomsen

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 12:19

Den Sat, 13 Oct 2001 12:43:46 +0200 skrev Ole Thomsen:
>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote

>Et vægtigt indlæg i diskussionen.

Normalt brokker jeg mig ikke over stavning, men jeg synes ikke det er
pænt at stave folks navn forkert. Det var egentlig ikke ment som en del
af diskussionen.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-10-01 15:08

On Sat, 13 Oct 2001 12:43:46 +0200, Ole Thomsen wrote:

>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote

>Et vægtigt indlæg i diskussionen.

>Javelså.

>De har måske ikke læst en smule i manualen og
>regnet resten ud uden hjælp?

For at sige det lidt hårdt...hvis man behandler folk som børn
opfører de sig som børn, derfor har mange brugere (Adms
inkluderet) det meget svært...oftest panikker de allerede når de
hører navnene Linux og BSD og "det vil jeg aldrig nogensinde
kunne finde ud af at bruge for slet ikke at tale om at
implementeret" bliver en selvopfyldende profeti...

Personligt ville jeg gå til OpenBSD - om muligt, hvis jeg skulle
stille noget mission critical på benene. For i modsætning til
Linux, der er GP (Generel Purpose) er OpenBSD hvad jeg vil
betegne som et rigtigt serverOS, med en ret god sikkerhed
(Faktisk er udviklerne lidt småsyge i låget).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
What do you mean? You actually read this Tagline?!?

Fra : El Diablo

Dato : 14-10-01 02:06

Arne dog ..

> Hør nu en gang, unge mand

Med mindre du er synsk, har du intet belæg, ej heller argumenter for at
antage, hvorvidt jeg er ung eller gammel !

Begrund venligst din påstand ???

> kan du for pokker ikke adskille tingene? Hvad i alverden har BGs mange
penge med sagen at gøre?
> Hvad med Thorvald Linus mange penge? Ærlig talt- hold politik
> for sig og software for sig.

Det var IKKE mig det blandede tingene sammen, det var din "ven" Peter
Blackmore .. remember ! .. Hvis han seriøst mener at Linux er på vej ud ..
skulle idioten få sit hoved undersøgt !

Det ENESTE jeg kan give denne PB medhold i, er at der garanteret er mange
der brænder fingrene, ved at de skifter til Linux, uden at have en brik
forstand på hvordan de får det til at fungere. En skam .. for Lnux kunne
være en fed oplevelse for alle ! Men en hver opgave kræver sit OS .. Linux
er ikke godt til alt !

> Jeg har naturligvis fået bekræftet indtil flere gange, at
> grunden til at mange Linux-elskere går mod MS, skyldes det at de
> hader MS og BG af et godt hjerte og at de politisk er imod

Samme grund til at du postede det originale indlæg ??

> Og så er der naturligvis også den snigende misundelse.

Jeg arbejder intenst med både Linux om Windows (95/98/ME/NT.4/2K/XP) .. Og
MAC for den skyld også .. Og jeg kan vitterligt ikke finde nogle grund til
at misunde en Winblows bruger !

> udelukkende om softwaresiden, og jeg tror ikke at Compaq-chefen
> har helt uret i sine betragtninger -jeg synes også at finde det
> bekræftet flere steder.

Og jeg kunne nemt diske op med mange der kraftigt anbefaler Linux .. men så
ville jeg være lige så delagtig i den usaglige mudderkastning, som du er ..

> [...]
> begejstret for produktet - faktisk har flere af dem gået tilbage
> til Microsoft, som de finder er et bedre produkt.

Min baggrund er at jeg har arbejdet med computere de seneste 16-17 år,
grundet det jeg allerede har læst fra din side, er det en stor del længere
end dig .. men det er bare et gæt ;)

Det proffer du snakker om giver jeg sku ikke meget for .. jeg er overbevist
om at der intet værrer findes, end folk der vil beside en technologi de ikke
forstår ! .. Eller for at skære det ud i pap for dig, at de ganske simpelt
har været for inkompetente til at få opgaven til at rulle på Linux ! .. Så
er det også fair at de holder sig til MS produkter .. så kan vi andre stadig
tjæne bunker på at være "kloge på Linux" .. send dem en tak fra mig !

> Jamen, jeg bøjer mig da for dine geniale argumenter i denne sag:
> du har oplevet blå skærm hos MS og straks er det noget l...,

Sådan er det med mig .. jeg HAR arkumenter .. ikke nogle jeg har læst på en
News-web, men mine egne erfaringer .. med Amiga, ZX, Dos, OS2, WFW, 95, 98,
ME, NT, 2K, XP, MAC-OS, Linux, og UNIX (Og sikker et par flere jeg har glemt
i farten) ... En ting jeg ikke fatter er hvirdan du kan udtale dig om Linux
når du ganske simpelt ikke besider inteligens på dette område ? Din tur til
at hoste op med en forklaring på det !

> Og om jeg gør mig til grin ved at citere en kapacitet på
> området, ved jeg ikke -det må andre vel bedømme.

Ved du hvad Quote spamming er ?? .. Når du sidde rog læser lidt på Linux
(Som du kraftigt trænger til) .. så slå også det op !

.... El

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-10-01 13:54

In <D%Lx7.8324$uQ.782871@news010.worldonline.dk> "El Diablo" <spammer_fuck_off@privacy.com> writes:

> [...]

>Reglen gælder, at forskællige opgaver kræver forskælligt værktøj .. Men jeg
>kan sige at Linux ikke har forrådt mig endnu .. det har MS !

Hvorfor bruger du ikke Linux ?

/Martin

Fra : El Diablo

Dato : 14-10-01 01:34

Hej Martin.

> Hvorfor bruger du ikke Linux ?

Jeg bruger skam Linux .. og er meget glad .. det vækker mig ikke midt om
natten (Under vagt), som MS systemerne har det med at gøre når det vender
vrangen ud ! :)

Erkender dog at nogle ting er fede at bruge MS til .. andre køre bare bedst
på Linux .. og nogle opgaver kræver en MAC.

.... Venligst ... El

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 09:49

Den Sat, 13 Oct 2001 00:39:13 +0200 skrev Arne H. Wilstrup:

> [...]
>Compaq er dens største producent i verden, hvor indgår Linux som
>OS - mon ikke manden ved, hvad han taler om her?

Tja, havde det været Bill Gates, havde jeg ikke været i tvivl om han
ved hvad han taler om. Men derfor ville jeg ikke forvente at han ville
*sige* noget der kunne stille MS i et dårligt lys.

Om Compaq-manden så ikke ved hvad han taler om, eller han har det
ligesom Bill G. kan man kun gætte på.

Mvh
Kent

PS: Prøv lige at købe en pre-installeret linu-PC hos Compaq. Mig bekendt
er det stadig håbløst(?). Men det kan da godt være at de er blevet
større indenfor linux-verdenen end Dell, efter Dell opgav at sælge
linuxmaskiner. Men som jeg ser det er det stadig et spørgsmål om 0 er
større end nul.
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 13-10-01 11:37

> [...]
> større indenfor linux-verdenen end Dell, efter Dell opgav at sælge
> linuxmaskiner. Men som jeg ser det er det stadig et spørgsmål om 0 er

Lige for at korrigere dig : Dell sælger stadig Linux præinstalleret på deres
servere. Det de opgav var at sælge det præinstallerede på workstations.

/Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 12:16

Den Sat, 13 Oct 2001 12:36:58 +0200 skrev Klaus Agnoletti:

>Lige for at korrigere dig : Dell sælger stadig Linux præinstalleret på deres
>servere. Det de opgav var at sælge det præinstallerede på workstations.

Folk der sætter servere op er normalt i stand til at installere det OS
de ønsker at køre på serveren, så det er egentlig ikke specielt
interessant. Dem der ikke kan finde ud af at installere et OS er de
der køber PC første gang, så det er her man har brug for et
pre-installeret OS.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 27-10-01 05:17

> [...]
> Compaq er dens største producent i verden, hvor indgår Linux som
> OS - mon ikke manden ved, hvad han taler om her?

Nej, det gør han ikke. Hvis han gjorde var han kodeka'l og ikke
OverChef-for-Sælgerne.

Fra : Alex Holst

Dato : 12-10-01 16:58

> [...]
> alt for hurtigt ude med at lægge Microsofti graven som fremstilleraf
> skodprodukter. Jeg gad gerne se jeresansigter nu! )--ahw

Hej Arne, din nuttede lille roedbede.

Hvad skal du have for at sende mig ca. 10 gram af de stoffer du er paa?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 23:38

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
)--ahw

> Hej Arne, din nuttede lille roedbede.
>
> Hvad skal du have for at sende mig ca. 10 gram af de stoffer

Jeg er skam dybt seriøs her og ikke på stoffer. Men det
piner dig altså at læse om Linux som et skodprodukt?

--
ahw

Fra : Henrik Boegh

Dato : 12-10-01 17:37

Arne H. Wilstrup told the rest of dk.edb.sikkerhed:

[...]

> Det må gøre vældig ondt hos de
> Linux-fanatikere, der har været alt for hurtigt ude med at lægge
> Microsofti graven som fremstilleraf skodprodukter. Jeg gad gerne
> se jeresansigter nu! )--ahw

At poste den slags indlæg er efter min mening lidt som at pisse finsprit på
et bål.
De fanatikere du omtaler vil ikke ændre deres holdning til det og sikkert
kalde det en gang ævl og påstå at ham Compaq-gutten er en Microsoft-lakaj.
Det der gør en fanatiker til en fanatiker er netop at han/hun ikke kan
påvirkes med fornuftige argumenter[1] eller almindelig sund fornuft. De par
stykker der huserer her i gruppen skal såmend nok markere sig.....
Ryst lidt på hovedet af dem, hold din Microsoft maskine opdateret med
nyeste patches og lad fanatikerne kæmpe med de andre fanatikere.

[1] Ikke at jeg hermed anser Peter Blackmores udtalelse for fornuftig
argumentation.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Alex Holst

Dato : 12-10-01 17:48

Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net> wrote:
> Arne H. Wilstrup told the rest of dk.edb.sikkerhed:
>
> [...]
>
> At poste den slags indlæg er efter min mening lidt som at pisse finsprit på
> et bål.

Soeg paa "Arne H. Wilstrup" i Google groups og du vil se, at det er det
eneste han goer.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 23:46

> Soeg paa "Arne H. Wilstrup" i Google groups og du vil se, at
det er det
> eneste han goer.

Ja, deri har du da helt ret - men prøv i det mindste at
argumentere for tingene - det er jo det, du mangler her!

--
ahw

Fra : Thomas

Dato : 13-10-01 11:22

Arne H. Wilstrup wrote:

> "Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse

> det er det
>>

> Ja, deri har du da helt ret - men prøv i det mindste at
> argumentere for tingene - det er jo det, du mangler her!

Hvorfor skulle vi det, når du ikke gør ?

Så vidt jeg kan se, er det eneste du har gjort, at citere et postulat.

--
Don't waste space

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 23:45

"Henrik Boegh" <henrik@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> Arne H. Wilstrup told the rest of dk.edb.sikkerhed:
>
> [...]
>
> At poste den slags indlæg er efter min mening lidt som at
pisse finsprit på
> et bål.

Det var også meningen! jeg trængte ligesom til lidt liv i
kludene.

> De fanatikere du omtaler vil ikke ændre deres holdning til det
og sikkert
> kalde det en gang ævl og påstå at ham Compaq-gutten er en
Microsoft-lakaj.

Ja, deri har du ret -og det er der såmænd allerede en, der har
gjort. Sandheden er ilde hørt.

> [...]
> Ryst lidt på hovedet af dem, hold din Microsoft maskine
opdateret med
> nyeste patches og lad fanatikerne kæmpe med de andre

Deri har du også ret -men som sagt trængte jeg til at få sat
lidt liv i kludene - jeg forventer at en hær af linux-fanatikere
vil komme på banen og kalde mig: dum, idiot, useriøs, uvidende,
tåbe m.v. - det plejer de jo, når man ellers også argumenterer
seriøst omkring Linux- F.eks. skrev jeg en gang med citat og
link, at Windows NT havde vist linux baghjul i en række
uafhængige tests. Det medførte en sand stormflod af
linux-fanatikere, der dels bestred de undersøgelser, hvor ellers
Linux-eksperter havde deltaget, kaldte det "bestilt arbejde", og
endelig svinede mig til på det groveste.
Da det nu er en rum tid siden, man har hørt noget om
Linux-krigen, så kunne jeg da godt tænke mig at se, hvad der nu
er sket på den front -også i forhold til Windows 2000 og
sikkerhedsniveauet dér.

--
ahw

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 10:08

Den Sat, 13 Oct 2001 00:44:43 +0200 skrev Arne H. Wilstrup:
> [...]
>Linux-eksperter havde deltaget, kaldte det "bestilt arbejde", og
>endelig svinede mig til på det groveste.

Jeg går ud fra at det er Mindcraft-fiaskoen du hentyder til?

Om det var bestilt arbejde, afhænger vel af hvordan du definerer
"bestilt arbejde" - fakta er at Microsoft havde bestilt testen, og
betalt for den. Det så meget ud til at hardwaren var valgt specielt
efter at skulle være optimalt for windows - fire netkort, fire CPU'er
og binde en CPU til hvert netkort, lyder meget som et forsøg på at
få et OS til at udnytte fire CPU'er, som egentlig ikke er egnet til det,
da man nærmest deler maskinen op i fire separate maskiner.

Dertil kommer så at selvom NT faktisk var tunet til at yde optimalt, så
var samba sat op til at yde *dårligere end i default-konfigurationen*.
Det viste sig senere (Mindcraft II) at det faktisk ikke var nødvendigt
at lave de ændringer i opsætningen der skulle gøre den langsommere, men
det giver en kraftig mistanke til at man ønskede et bestemt resultat.

MEN: Selvom man tydeligvis havde forsøgt at fordreje resultatet, og
linux-folk brugte meget tid på at gøre opmærksom på dette, blev der
faktisk fundet problemer med den måde linux håndterer mange processer
der deles om arbejdet, og den måde apache forsøgte at undgå dette
problem. Disse problemer er blevet løst, og linux-2.4 er blevet meget
mere effektiv på webservere der skal håndtere rigtig mange connections.

Hvad angår samba-testen, så var det kun et forventet resultat. NT _bør_
være hurtigere til SMB, nøjagtig ligesom Netware _bør_ være hurtigere
til Novell's egen fil-sharing. Til gengæld ville jeg også forvente at
Solaris er meget hurtigere end fx. NT som NFS-server.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-10-01 21:47

On Fri, 12 Oct 2001 17:44:30 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<arne.h.wilstrup@mail.tele.dk> wrote:

Troll alert.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 23:46

> On Fri, 12 Oct 2001 17:44:30 +0200, "Arne H. Wilstrup"
> <arne.h.wilstrup@mail.tele.dk> wrote:
>
> Troll alert.

hvornår kommer argumenterne, Asbjørn Højrøv!?

--
ahw

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-10-01 00:07

Arne H. Wilstrup wrote:

>hvornår kommer argumenterne, Asbjørn Højrøv!?

Mod sådanne argumenter kæmper selv genier jo forgæves.

Jeg har hørt nok.

Arne, du er hermed kongen af Usenet!

Og fis så af med dig.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-01 00:17

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3bc7779d$0$216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Mod sådanne argumenter kæmper selv genier jo forgæves.
>
> Jeg har hørt nok.
>
> Arne, du er hermed kongen af Usenet!
>
> Og fis så af med dig.

Det kan du selv gøre - heldigvis lever vi i et forholdsvis frit
land - så du slipper ikke et sekund fra mig jeg ønsker det eller
du smider mig i dit killfilter. Det kan du så passende gøre, så
du slipper for at blive rystet i din grundvold, når du læser
noget, der ikke passer dig.

--
ahw

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-10-01 00:40

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
>du smider mig i dit killfilter. Det kan du så passende gøre, så
>du slipper for at blive rystet i din grundvold, når du læser

Nah, du er god underholdning.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-10-01 00:54

On Sat, 13 Oct 2001 00:46:04 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<arne.h.wilstrup@mail.tele.dk> wrote:

> hvornår kommer argumenterne, Asbjørn Højrøv!?

Hvorfor skulle jeg komme med argumenter, når du ikke gør det,
Arne Hovedkulds Vanvittig?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 12-10-01 23:09

Arne H. Wilstrup wrote:
----cuttet en masse lort----

Hej Arne .. jeg ved ikke med dig, men ville du hoste 200000
kunders mail på exchange? ;) eller hoste 200000 kunders hjemmeside
på IIS ?

--
Hans Joergensen - http://ph33r.dk
"The only way tcsh "rocks" is when the rocks are attached to it's feet

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-10-01 01:28

On 12 Oct 2001 22:09:18 GMT, Hans J rgensen wrote:

> [...]
>
>Hej Arne .. jeg ved ikke med dig, men ville du hoste 200000
>kunders mail på exchange? ;) eller hoste 200000 kunders hjemmeside

Kald det bare en udfordring

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
I'm a C++ guru ... What's STL?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-10-01 23:36

Hej Hans Jørgensen <haj@mostlyharmless.telianisse.org>

>Hej Arne .. [blabla]

Please don't feed the trolls.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 23:48

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Hans Jørgensen <haj@mostlyharmless.telianisse.org>

> Please don't feed the trolls.

Kimsebasse på banen igen - som sædvanlig uden argumenter af
seriøs art. Det må være hårdt at være professionel, når man har
svært ved at forholde sig til fakta.

--
ahw

Fra : Paw P Larsen

Dato : 13-10-01 09:27

Arne H. Wilstrup wrote:

> Kimsebasse på banen igen - som sædvanlig uden argumenter af
> seriøs art.

Den lader vi lige stå.

> Det må være hårdt at være professionel, når man har
> svært ved at forholde sig til fakta.

En Compaq-medarbejders udtalelser er pludselig
endegyldig fakta? Er der ikke noget med at Compaq og
Microsoft har et af de stærkeste partnerskaber i
branchen?

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://plawer.dk/
Scribbles about security on Cisco 677 at

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-10-01 23:48

"Hans Jørgensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> skrev i en
meddelelse
> [...]
>
> Hej Arne .. jeg ved ikke med dig, men ville du hoste 200000
> kunders mail på exchange? ;) eller hoste 200000 kunders

Nope! hverken exchange eller IIS er noget at råbe hurra for hvad
angår sikkerhed - deri har du ret - men hvordan er det nu liige
med Linux som datacenterserver? Har Compaq-chefen ret i sin
påstand? Hvis ja, hvorfor, hvis nej, hvorfor ikke?

--
ahw

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 13-10-01 00:16

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> med Linux som datacenterserver? Har Compaq-chefen ret i sin
> påstand? Hvis ja, hvorfor, hvis nej, hvorfor ikke?

Jeg ville ikke køre linux på en vigtig database-server...
Jeg ville nok foretrække Solaris til en sådan opgave.

Men bortset fra det kan jeg forklare dig om at vi har en oracle-dba på
mit arbejde der siger at Oracle kører mindst 4-5 gange hurtigere på en
Linux end den gør på samme maskine med Windows NT4 eller 2000.

Og han har iøvrigt ikke noget problem med at gøre den slags.

En ting er sikker, jeg ville hellere gøre det med Linux end med et
Microsoft-produkt, og det er ganske simpelt fordi det er nemmere at fejlsøge
på.

Hvis du kan holde denne diskution på et fornuftigt plan kan vi godt fortsætte
Ellers, er det EOD herfra.

(Og lad nu være med at kommentere min .sig som du plejer)

--
Hans Joergensen - http://ph33r.dk
"Linux: Because a PC is a terrible thing to waste." -

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-01 00:27

> Jeg ville ikke køre linux på en vigtig database-server...
> Jeg ville nok foretrække Solaris til en sådan opgave.

Hmmm! Ikke så ringe endda - det er vel også det, chefen fra
Compaq plæderer for - ikke nødvendigvis Solaris, men sikkerhed i
forhold til Linux. Men jeg er nu ikke så sikker på at Linux ikke
også kan ende med et bedre sikkerhedskoncept end som så - så på
det område er jeg nok noget skeptisk over for, hvad
Compaq-geniet siger - verden forandrer sig jo også på den front
hurtigere end man havde forestillet sig for blot 10 år siden.

> [...]
hurtigere på en
> Linux end den gør på samme maskine med Windows NT4 eller 2000.

Jeg har ikke kendskab til Oracle - men jeg har kendskab til
undersøgelser, der viste at Windows NT endda gav Linux baghjul,
selvom Linux-serveren var sat op af Linux -folk. Jeg har ikke
set tilsvarende undersøgelse mellem Oracle og W2K-server-serien.
Desuden er der jo andre medspillere på serverfronten -
Novell-servere f.eks.

> Og han har iøvrigt ikke noget problem med at gøre den slags.

Det tror jeg på - jeg har en Novell-ven, der siger noget
tilsvarende om Novell i forhold til W2K server.

> [...]
med et
> Microsoft-produkt, og det er ganske simpelt fordi det er

Det tør jeg ikke lægge hovedet på blokken på - du har muligvis
ret i dette.

> Hvis du kan holde denne diskution på et fornuftigt plan kan vi
godt fortsætte
> Ellers, er det EOD herfra.

Jeg håber da at du opfatter mit svar her som værende fornuftigt?
Jeg forsøgte da i det mindste. Du svarede nemlig fornuftigt og
seriøst, og naturligvis er det interessant at indgå i en sådan
debat.

> (Og lad nu være med at kommentere min .sig som du plejer)

Det skal jeg nok lade være med - jeg tror gerne på at Linux har
en lang række fordele som MS ikke har - og jeg skal være den
første til at medgive at der kan være ting, som er bedre hos
Linux end hos MS - men jeg har ikke haft lejlighed til at se
andet end overfladisk på Linux, og så læst de undersøgelser, der
af og til dukker op i litteraturen - men Linux har da nogle
spændende ting at byde på - helt klart. Det, der imidlertid
bekymrer mig er at det tilsyneladende ser ud til at der også med
det produkt er ved at komme en stigning i antallet af hackere,
der forsøger at ryste sikkerheden ved produktet -akkurat som jeg
forudsagde for længe siden. Møgirriterende i øvrigt.

--
ahw

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 13-10-01 01:13

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> Compaq-geniet siger - verden forandrer sig jo også på den front
> hurtigere end man havde forestillet sig for blot 10 år siden.

Jeg har den indstilling til sagen at Linux er et hacker-OS, det er bygget
primært af folk der gør det for sjov, og de er nået UTROLIGT langt med det...

Jeg vil nu ikke mene at der er de store sikkerheds-problemer, fx. kan man godt betragte
de nyeste 2.2.x-kernels som rimeligt sikre da de har været ude så længe at alle
fejl efterhånden er opdaget og rettet, noget andet er de nyeste kerner, hvor det virker
meget som om der er proppet så meget nyt ind i kernen så folk efterhånden har mistet
overblikket, dette vil naturligvis give problemer, men problemer er jo til for at blive
løst og det vil de også blive før eller siden.

fx. kan jeg ikke se problemer i at køre mindre vigtige, men dog stadig servere med krav
om høj oppetid på Linux, hvis man bare bruger en stabil hardware-platform.
PÅ mit arbejde har vi en IBM-mainframe der kører en del virtuelle Linux'er, og den
gør det faktisk temmeligt godt, det er ikke stabilitet der er problemet.
De problemer der er skyldes primært at det er gået lidt hurtigt med at skrive
driverne, så det er ikke lige dem alle der yder helt så godt som de burde, men
det er jo så også et af de problemer der vil blive løst i den nærmeste fremtid.

> [...]
> set tilsvarende undersøgelse mellem Oracle og W2K-server-serien.
> Desuden er der jo andre medspillere på serverfronten -

Der har været mange undersøgelser, resultatet afhænder normalt rimeligt meget af
hvordan man tester, og hvilken hardware-platform man har valgt.
Personligt går jeg mere op i stabilitet end hastighed, det betyder ikke så meget
om en server-platform er 10% hurtigere eller 10% langsommere end en anden, men det betyder noget
hvor hurtigt maskinen kan være i luften efter et nedbrud, hvor hurtigt man kan flytte
servicen fra en maskine til en anden i tilfælde af nedbrud, hvor god ens leverandør er
til at supporte en i tilfælde af problemer med maskine/OS, og den slags.

Hvis bare maskinen er hurtig nok til det den laver, er stabil, kan administreres på en
fornuftig, sikker og nem måde hjemmefra og via en 9600baud GSM-forbindelse hvis det bliver
nødvendigt, så er jeg fint tilfreds.

> Det tror jeg på - jeg har en Novell-ven, der siger noget
> tilsvarende om Novell i forhold til W2K server.

Nåja, sådan er det jo altid med den slags folk :)
Det sjove ved Oracle-DBA'er er at de også bruger Oracle til ting som nemt kunne klares
med en lille bitte mysql-database.
"Det kender vi, det er godt"-tendensen...

> [...]
> Jeg forsøgte da i det mindste. Du svarede nemlig fornuftigt og
> seriøst, og naturligvis er det interessant at indgå i en sådan

Faktisk er jeg positivt overrasket ..

> [...]
> der forsøger at ryste sikkerheden ved produktet -akkurat som jeg
> forudsagde for længe siden. Møgirriterende i øvrigt.

Alting handler om at finde det korrekte værktøj til det man skal lave.
Windows er klart et rigtig godt desktop-OS ..

Exchange er en rigtig god email-server til interne net hos firmaer, den har
mange smarte funktionaliteter som gør den herlig til dette, ihvertfald set
fra en brugers synspunkt, jeg aner intet om selve serveren da jeg ikke arbejder
med dette ;)

Til gengæld burde de sidste par måneders episoder med fx. Red Worm vise
at MS langt fra er en god løsning til Internet-servere, eller også viser
det bare at admin's på disse servere ikke holder særlig meget øje med
updates?

Nå, whatever ... jeg vil stoppe her indtil videre..

--
Hans Joergensen, Taler for mig selv.
... The downtime was caused by a "Viral Configuration Halt Warning"

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-10-01 11:03

On 13 Oct 2001 00:13:27 GMT, Hans J rgensen wrote:

>Jeg har den indstilling til sagen at Linux er et hacker-OS, det er bygget
>primært af folk der gør det for sjov, og de er nået UTROLIGT langt med det...

Så er der jo NSA distributionen, men mon ikke at det er således
at den ikke må ekpsorteres...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Dogs crawl under gates, software crawls under Windows!

Fra : John Hinge

Dato : 13-10-01 13:59

Peter Jespersen wrote:

<om sikker Linux>
> Så er der jo NSA distributionen, men mon ikke at det er således
> at den ikke må ekpsorteres...

Umiddelbart ser det ud til at det stads NSA laver af ændringer, lægger
de ud med same licens som det oprindelige, dvs GNU
http://www.nsa.gov/selinux/license.html

Hvilket på en måde overraskede mig (det er jo nærmest traditionelt
at have NSA mistænkt for at stå bag megen skæg og blå briller adfærd)
Men på den anden side, og så alligevel.
Troværdigheden i NSA's sikre Linux ligger jo netop i at den er fuldt
tilgængelig osm kildetekst så alle kan se hvad det er den laver, og
at der ikke er puttet væmmelige ting og bagdøre i den.
Jeg tror ikke NSA selv ser den som måden at få NSA lusket ind alle
vegne, men som deres bidrag i en generel debat og adfærd om sikkerhed.
Og det finder jeg overraskende prisværdigt af en 'merikansk regerings
institution af sin art.

Iøvrigt er NSA's website ganske underholdende, det samme kan siges
om CIA's, specielt deres FAQ's

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Alex Holst

Dato : 13-10-01 14:11

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:
[..]
> [...]
> institution af sin art.
>
> Iøvrigt er NSA's website ganske underholdende, det samme kan siges

Jeg kan varmt anbefale Brian Snow's keynote speech, "We need assurance" hvis
du vil have et anderledes syn paa NSA. Beklager linieskiftet.

http://media.blackhat.com:554/ramgen/blackhat/bh-usa-00/audio/bh-usa-00-
brian-snow-audio.rm

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-01 09:36

> [...]
> overblikket, dette vil naturligvis give problemer, men
problemer er jo til for at blive
> løst og det vil de også blive før eller siden.

Deri har du sikkert ret.

> fx. kan jeg ikke se problemer i at køre mindre vigtige, men
dog stadig servere med krav
> om høj oppetid på Linux, hvis man bare bruger en stabil
hardware-platform.

Det er også korrekt! Men da høj oppetid er et must for de fleste
firmaer, må man ikke negligere at også produktet på
hardwaresiden skal være optimal. Mon ikke vi kan fastslå at
Compaq-servere er rimelig stabile på det område? Selv vores
gamle proliant har indtil nu ikke haft et eneste nedbrud i tre
år.

> PÅ mit arbejde har vi en IBM-mainframe der kører en del
virtuelle Linux'er, og den
> gør det faktisk temmeligt godt, det er ikke stabilitet der er
problemet.

IBM er da kendt for at levere udmærket hardware.

> [...]
som de burde, men
> det er jo så også et af de problemer der vil blive løst i den

Det er præcis det synspunkt, jeg har når man taler om Windows og
"sikkerhedshuller". Man kan naturligvis anklage MS for at være
for hurtig ude, men jeg tvivler stærkt på at det gælder deres
datacenterservere, idet disse nemlig bliver tilrettelagt gennem
kontraktlige forpligtelser mellem dem og de berørte firmaer og
da disse er indgået på sådanne vilkår, at man ikke blot sender
"aben" videre når problemer opstår med enten hardware eller
softwaresiden af produkterne.

> Der har været mange undersøgelser, resultatet afhænder normalt
rimeligt meget af
> hvordan man tester, og hvilken hardware-platform man har
valgt.

Det er da helt korrekt, men det var en hardwareplatform, som
begge parter havde accepteret.

> [...]
hvor god ens leverandør er
> til at supporte en i tilfælde af problemer med maskine/OS, og

Ja, det er da vigtige parametre at have med i baghånden, og det
bør man også have i forbindelse med servere.

> [...]
kan administreres på en
> fornuftig, sikker og nem måde hjemmefra og via en 9600baud

Det kan du også opnå med en MS-server.

slags.

> Nåja, sådan er det jo altid med den slags folk :)

javist

> Det sjove ved Oracle-DBA'er er at de også bruger Oracle til
ting som nemt kunne klares
> med en lille bitte mysql-database.
> "Det kender vi, det er godt"-tendensen...

Ja, sådan lyder det ofte.

fornuftigt?

> Faktisk er jeg positivt overrasket ..
¨
Det glæder mig. (To know me is to love me)

[..]

> Alting handler om at finde det korrekte værktøj til det man
skal lave.
> Windows er klart et rigtig godt desktop-OS ..

enig. Men jeg mener nu også at W2K-server er et rigtig godt
produkt.

> [...]
ihvertfald set
> fra en brugers synspunkt, jeg aner intet om selve serveren da

Jeg arbejder med W2K-serveren -og det fungerer fint.

> [...]
også viser
> det bare at admin's på disse servere ikke holder særlig meget

Deri tror jeg ikke vi kan blive uenige -men du overser måske, at
for at man kan opdage et angreb, så kræver det at det faktisk
viser sig på et eller andet tidspunkt. At MS er det største i
verden, indbyder jo til at man angriber det - men det er jo
ingen garanti for at man ikke også kunne risikere det samme med
SUNs produkter.
(hmm! Gad vidst om det ikke skulle være SUN selv, der har
iværksat angrebene mod BG?)

> Nå, whatever ... jeg vil stoppe her indtil videre..

OK.

--
ahw

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 13-10-01 10:23

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> Compaq-servere er rimelig stabile på det område? Selv vores
> gamle proliant har indtil nu ikke haft et eneste nedbrud i tre

Jeg ved ikke noget om Compaq, men man må jo gå ud fra at
alle leverandører af servere har en stabil
hardware-platform.

> IBM er da kendt for at levere udmærket hardware.

Ja det må man vel sige, når de kan give en Meantime Between
Failure på 60 år på deres mainframes må de jo være rimeligt
stabile ;)

> enig. Men jeg mener nu også at W2K-server er et rigtig godt
> produkt.

Tjah, vores interne folks exchange er nu nede med jænve
mellemrum, hvad det er der går galt ved jeg ikke lige.
Men nu er det også en maskine med mange klienter, og den
opbevarer over en terabyte mail har jeg hørt (attachments og
bmp-billeder i signature længe leve?;)

Nå, vi er offtopic, jeg holder her.

--
Hans Joergensen, Taler for mig selv.
... The downtime was caused by a "Extraneous Protocol Crash Error"

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-10-01 14:39

On 13 Oct 2001 09:22:41 GMT, Hans J rgensen wrote:

<snip>

> [...]
>Men nu er det også en maskine med mange klienter, og den
>opbevarer over en terabyte mail har jeg hørt (attachments og

Har stødt på firmaer hvor det var rutine at deres Exchange
server blev rebootet en gang om ugen...
Det lignede noget memory leak stads, da den i løbet af ugen blev
tungere og tungere at danse med.
Ved så ikke om det er blevet rettet siden.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
What's a 1000 lawyers at the bottom of the ocean? -- A good start

Fra : Robert Piil

Dato : 13-10-01 13:22

On Sat, 13 Oct 2001 13:38:35 +0200 (CDT), "Peter Jespersen"
<flywheel@worldonline.dk> wrote:

>Har st=F8dt p=E5 firmaer hvor det var rutine at deres Exchange
>server blev rebootet en gang om ugen...
>Det lignede noget memory leak stads, da den i l=F8bet af ugen blev
>tungere og tungere at danse med.
>Ved s=E5 ikke om det er blevet rettet siden.

Jeg har kendskab til en større nordisk virksomhed, hvor kritiske
NT-servere (på compaq-maskiner, forøvrigt), bliver preventivt bootet
dagligt. Samme sted bruges bla. også OS390, AS400, Solaris, Tandem,
digital etc. På ingen af disse platforme er lignende foranstaltninger
nødvendige.

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 13-10-01 01:14

"Arne H. Wilstrup" <arne.h.wilstrup@mail.tele.dk> wrote:

> Det tror jeg på - jeg har en Novell-ven, der siger noget
> tilsvarende om Novell i forhold til W2K server.

Jeg nægter simpelthen at tro på at du har venner....

Men så igen, hvad er en novell ven ?

- Ulrik Lunddahl

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-01 09:21

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg nægter simpelthen at tro på at du har venner....
>
> Men så igen, hvad er en novell ven ?
>
> - Ulrik Lunddahl

Jeg kendte en gang en Ulrik - han boede lige ved siden af skolen
og kom altid for sent. Mon du er en sådan person ?-for en ven er
du ikke! Og dit indlæg røber et vist ukendtskab til
edb-verdenen -så hvorfor svarer du dog i dette forum?

--
ahw

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 14-10-01 08:40

> [...]

> du ikke! Og dit indlæg røber et vist ukendtskab til
> edb-verdenen -så hvorfor svarer du dog i dette forum?

Jeg er bare så inderligt træt af at se dig trolle usenet til med dine
latterlige indlæg.

For at se om man virkelig får noget ud af din måde at benytte usenet på,
prøvede jeg at sætte mig selv ned på dit stadie, og skrive et totalt lamt,
nedladende og intetsigende indlæg.

I og med at der havde været troll alert på nogen af dine indlæg, regnede jeg
med at de fleste havde smidt tråden i deres kill filter, og at jeg derfor
ikke lavede den store skade.

- Ulrik Lunddahl

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-10-01 08:33

"Hans Jørgensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> wrote

> Men bortset fra det kan jeg forklare dig om at vi har en oracle-dba på
> mit arbejde der siger at Oracle kører mindst 4-5 gange hurtigere på en
> Linux end den gør på samme maskine med Windows NT4 eller 2000.

Det er som om Windowsplatformen er et stedbarn for
Oracleudviklerne. Ikke underligt når man tænker på
hvordan chefen aldrig spilder en chance for at spanke
M$ eller Bill.

De har af økonomiske årsager ikke kunnet ignorere
platformen, men går heller ikke helhjertet ind på den,
fornemmer man.

Jeg er nået til den konklusion at hvis man insisterer på
at køre Windows er man bedst hjulpet med SQL
Server, også fordi man kan få en del hjælp på nettet
uden at betale en milliard.

Ole Thomsen

Fra : Paw P Larsen

Dato : 13-10-01 09:23

Hans Jørgensen wrote:

> Hej Arne .. jeg ved ikke med dig, men ville du hoste 200000
> kunders mail på exchange? ;) eller hoste 200000 kunders hjemmeside
> på IIS ?

Eller køre et lønningssystem?
http://www.midrangecomputing.com/showcase/article.cfm?titleid=b1534&md=200011
som er offline lige nu, men hovedpointen står på
http://cs.senecac.on.ca/~tmckenna/offline/MS400.html

Fra : Lars Møller

Dato : 15-10-01 02:30

"Arne H. Wilstrup" wrote:

> Peter Blackmore, der er Compaqs næstkommanderende på verdensplan
> og kommende verdensomspændende chef for alt salg og

Bla Bla Det lyder som en gang reklamegas..

> Det må gøre vældig ondt hos de
> Linux-fanatikere, der har været alt for hurtigt ude med at lægge
> Microsofti graven som fremstilleraf skodprodukter. Jeg gad gerne
> se jeresansigter nu! )--ahw

Der er jo også nogen der kigger på produkter, men som ikke har fingrene
langt nede i kagekassen, f.eks:

http://www3.gartner.com/DisplayDocument?doc_cd=97933

Lars P. Møller

Ringvænget 1A
8722 Hedensted
Tlf. 29 48 06 38 - 76 74 04 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-10-01 22:13

Compaq er det ikke det der firma der er købt af HP som satser på Linux, bare
et spørgsmål?

Compaq ligger desuden inden med stor viden indefor alpha, som HP nok skal få
finderne i, jeg glæder mig :)

HP Secure OS Software for Linux: HP Internet Security software
Home page for Hewlett-Packard Secure OS Software for Linux
http://www.hp.com/security/products/linux/

Fra : Christian Laursen

Dato : 15-10-01 22:35

"Christian E. Lysel" <chlys@wmdata.com> writes:

> Compaq er det ikke det der firma der er købt af HP som satser på Linux, bare
> et spørgsmål?

Vil du ikke gøre gruppen en tjeneste og skrive efter retningslinjerne på
http://usenet.dk/netikette/quote.html ?

Tak.

Christian Laursen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-10-01 12:19

On Mon, 15 Oct 2001 23:13:01 +0200, Christian E. Lysel wrote:

>Compaq er det ikke det der firma der er købt af HP som satser på Linux, bare
>et spørgsmål?

Det er nærmere en fusion end et køb!
Compaq har så stillet nogle krav, som de ikke helt har styrke
til...hvilket er grunden til at det måske ikke bliver til noget
i sidste ende alligevel. Det bliver vist afgjort i november.

>Compaq ligger desuden inden med stor viden indefor alpha, som HP nok skal få
>finderne i, jeg glæder mig :)

Det meste er allerede direkte solgt til Intel!
Det er AFAIR for at få en større andel i det nye IA-64/Windy
baserede marked.
Ja, Windows har et godt og lunt sæde i deres strategi...mens
Linux endnu ikke helt passer ind.

Så får vi alligevel ikke den flertrådede Alpha 21464 at se

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Feet smell? Nose runs? Hey! You're built upside-down!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-01 01:59

Amazon skifter til Linux
http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20011031100930_er_44888990
(Hvem sagde, at Linux ikke kunne bruges i store, missionskritiske
systemer?)

SAP vælger Sun-platform
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=12458
(Ikke alle synes, at Microsofts platform er svaret på alt).

-A
--
http://www.hojmark.org/