Træpillefyr
Fra : Egholm

Dato : 17-01-01 11:05

Hejsa,
Vi er i færd med at undersøge markedet for træpillefyr. Vi har kigget på
Baxi, JM Stoker og senest på Pellx.
Er der nogen som har erfaringer med sidstnævnte produkt ?
Umiddelbart virker Pellx tiltalende pga at enheden selv kan tænde og således
ikke skal pausefyre. Men kan brænderen håndtere eks. korn, nøddeskaller og
tilsvarende ?

På forhånd mange tak !

Med venlig hilsen
Klaus Egholm

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 17-01-01 20:59

Vi har et Baxi Multi Heat 2,5. Det virker utroligt godt, der var lige den første
uge med indkøring hvor det gik i fejl , men det var der ingen problemer med at
løse.
Niels Peter Nielsen

Egholm skriver:

Fra : Peter Jørgensen

Dato : 19-01-01 13:24

en af mine venner har en Stoker og han putter alt i den. Træpiller,
Savsmuld, Nøddeskaller osv.

Fra : Michael M. Larsen

Dato : 29-01-01 18:26

Hej..

Har du overvejet Passat ?, jeg har et Compact C1 og er meget godt tilfreds.
Det er fint nok at fyret selv kan tænde (man kan også købe en tændpistol til
Passat), men det har stadig en dårlig forbrænding under opstarten (som er
lang i forhold til et oliefyr).
Jeg har investeret i et solfangeranlæg der tager over ca. midt i April, det
løser en stor del af problemet med pausefyring.

mvh
Michael M. Larsen

Click here for Free Video!!
http://www.gohip.com/freevideo/

Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 30-01-01 13:53

Du skal lige kigge på den fra CN-maskinfabrik også, den er lidt smart,
idet du også kan fyrre med brænde.

Når fastbrændslet lægges i kedlen antændes dette af flammen fra
stokeren. Når forbrændingen kommer i gang neddrosler styringen for
stokersneglen.

www.cn-maskinfabrik.dk

De forhandler også pilleovn til stuen..?

/villy

In article <943qs6$nug$1@news.inet.tele.dk>,

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/