Holde alluminium blankt
Fra : uffe.j

Dato : 12-10-01 14:23

[Ingen titel]Jeg har efter bedste evne blankpoleret alluminiumssidedækslerne
på motoren på min gamle Honda.
Nu vil jeg gerne vide, hvad der er den bedste måde til at forhindre, at de
bliver grå og kedelige.
Kan man give dem klar lak? Og i så fald kan man bruge spray eller skal det
være to-komponentlak?
Eller findes der andre metoder?
:o} Uffe

uffe.j@private.dk

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 12-10-01 14:20

brug motor-plast

det er en slags klar lak der ligger uden på og virker skinnende....den hfår
en overflade som flot plast.

men...varme steder bliver den gullig...og med tiden vil de ikke-varme steder
også opnå denne tendens..

daniel

Fra : Mads Lund

Dato : 12-10-01 14:50

Jeg holder mit stel og bagsvinger blankt på 9'eren med Autovoks. Det er en
type som er svagt slibende, og den får en tur hvergang jeg har vasket
(hvilket det er blevet til 3 gange iår) og voksen holder oxygen, vand og
snavs væk fra alu'en.

Jeg er ihvertfald godt tilfreds med beskyttelsen.

Check evt. www.xtremebikes.dk/zx9rt.htm

Mads Lund
Ninja9RT