isolering?
Fra : Allan Bøgild Pederse~

Dato : 17-01-01 09:33

Hej!

Jeg har for et par måneder siden købt et ældre hus som ikke er hulmurs
issoleret.

Er der nogen der ved hvad det koster at få hulmurs issolere et hus?

i min stue har jeg en endevæg som føles meget kold, findes der en formel til
at udregne hvor meget en flade på x hvadratmeter der har en temperatur på y
grader nedkøler et rum på z grader??

eller sagt på en anden måde kan man beregne sig frem til en ca besparelse
ved at hulmurs issolerer væggen??

mvh

allan

Fra : Benjamin Hansen

Dato : 17-01-01 12:16

Det koster Kr 70 - 100 pr. m2 for hulrumssisolering fik jeg oplyst, da jeg
spurgte
www.stabil.dk fra skovlunde.

Mvh Benjamin

<943lbq$h76$1@news.inet.tele.dk>...

Fra : Jean Seeberg

Dato : 18-01-01 15:28

"Benjamin Hansen" <benja@stenagergaard.dk> skrev i en meddelelse
> Det koster Kr 70 - 100 pr. m2 for hulrumssisolering fik jeg oplyst, da jeg
> spurgte

Hej . Benjamin.
Med hensyn til prisen, så kan det overraske, jeg tror ikke du kan gå ud fra
m2 pris men skal regne med m3 pris.
Jeg skulle i sin tid have pris på hulmursisolering på vores gamle hus fra
1923, prisen blev det dobbelte af hvad naboen havde givet.
Årsag: Vores hus havde en hulmur på hele 150 mm (lidt unormalt for et gl.
hus) hvorimod naboens var 70mm.
Det var selvfølgelig en fordel, da det gav en meget bedre isolering.

Hej Allan
Prøv at måle din mur-tykkelse ud, hvis den er 300mm kan du trække ca. 220mm
fra ( en mursten er 110mmX2) og du har en hulmur på 80mm.
Du kan også bore et prøvehul for at måle hulrum.
Jeg tror nok at hvis der er under 50mm er det ikke altid det kan svare sig
at isolere, men det kan du jo spørge om når du kender hulrum.
Hilsen jean

..

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-01-01 18:56

> [...]
til
> at udregne hvor meget en flade på x hvadratmeter der har en temperatur på

Rockwool har udgivet et hæfte om hvordan og hvormeget man sparer ved
isolering. Prøv på bibliotektet - jeg kan desværre ikke huske titlen.

Mvh Maria

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 18-01-01 22:02

Maria Frederiksen wrote:

> til
>
> Rockwool har udgivet et hæfte om hvordan og hvormeget man sparer ved
> isolering. Prøv på bibliotektet - jeg kan desværre ikke huske titlen.
>
> Mvh Maria

Jeg tror endda de har et program til det på deres webside.

--Johan