Slankeguru
Fra : Ramsing

Dato : 12-10-01 08:41

Nu maa jeg tilstaa at jeg aldrig för har set Anne Larsen. Jeg har köbt
hendes bog, og synes faktisk den er god. Her til morgen saa jeg hende saa i
God Morgen Danmark. Jeg erkender jeg er lidt overrasket. At en der bliver
betegnet som slankeguru, var det dog nogle gevaldige "baderinge" hun havde
rundt om maven. Det var faktisk ikke särligt ästetisk at se paa, eller var
det bare en daarlig bluse og noget skarpt projektörlys. Forstaa mig ikke
forkert. Folk skal selv bestemme hvordan de ser ud - hovedsagen er man selv
er tilfreds. Men naar man, selvvalgt, gaar under betegnelsen Slankegure??
Maaske var jeg ogsaa den eneste der undrede sig?
Bo

Fra : vestergade

Dato : 12-10-01 11:20

"Ramsing" skrev d. 12-10-01 08:41 dette indlæg :
> Nu maa jeg tilstaa at jeg aldrig för har set Anne Larsen.

Jeg ved ikke om du er klar over at Anne Larsen har tabt sig omkring 40
Kg ??
. Hvis du kikkede på hendes "Knoglebygning" -så er hun jo ikke skabt
som en Sylfide. Jeg synes det er flot gået af Anne Larsen,-at hun står
frem for at hjælpe andre end sig selv med at bekæmpe "fedtet" samt
hendes nye Projekt med Kalenderen.

Mvh
Vestergade

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-10-01 14:42

nemlig!!

og hvis man endelig ligner en "sylfide" så er det fordi man nok aldrig har
haft brug for en alvorlig slankekur/kostomlægning...

Anne Larsen er en ganske almindelig kvinde der har prøvet det hun viser på
egen krop.... mon jane fonda eller charlotte bircow kan sige det??

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 12-10-01 18:47

"vestergade" <vestergade.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke om du er klar over at Anne Larsen har tabt sig omkring
> 40 Kg ??

Nu var det omkring 30 kilo.... og hun har taget nogle af dem på igen, men
derfor kan Anne Larsen jo godt have en stor viden om hvordan man laver godt
"let" mad.

> . Hvis du kikkede på hendes "Knoglebygning"

Det er vist ikke mange kilo man kan dække sig under "knoglebygning" men ak
undskyldninger er der jo nok af så hvorfor ikke også denne.

Mvh
Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-10-01 19:33

ok så vil jeg lige spørge dig om noget....

hvor mange af de mennesker du kender der taber sig holder vægten på PRÆSIS
den vægt de rammer bunden med???

og med hensyn til knoglebygning så er der altså stor forskel.... hvis du
udregner en BMI feks svinger den jo mere end 10 kilo inden for det område
der går for "normalvægtig"

personligt ligger jeg i den "tunge" ende af skalaen til mine 164..... og
tabte jeg mig meget mere ville jeg hurtigt komme til at ligne et vrag.....
og så vidt jeg er informeret så svinger BMI'en for min højde fra 55 til 67
kg..... sådan ca..... og hvis du ikke kan se forskel på en pige om hun vejer
55 eller 67 kg så ved jeg sørme ikke hvad jeg skal sige...

hvad er der så galt i at se "normal-vægtig" ud???

Fra : Anja

Dato : 13-10-01 00:25

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote

> hvor mange af de mennesker du kender der taber sig holder vægten på PRÆSIS
> den vægt de rammer bunden med???

Det gør jeg faktisk...

> og med hensyn til knoglebygning så er der altså stor forskel.... hvis du
> udregner en BMI feks svinger den jo mere end 10 kilo inden for det område
> der går for "normalvægtig"

Og jo højere man er, jo større "råderum": min "normalvægt" ift 1,78 m er 61
til 76 kilo (BMI 19-24), det er immervæk noget af en forskel. Selv om hele
spektret er "sundt" er det absolut ikke det samme som "slank".

Mit subjektive indtryk er at Anne Larsen er tæt på et for højt BMI. Jeg
synes faktisk ikke det harmonerer særlig godt med hendes selvudråbte status
som slankeekspert. Desuden mener jeg at hun er alt for ensidigt fokuseret på
fedtenergiprocenter, (det er jo det samlede kalorieindtag der tæller).

--
mvh Anja

Fra : SkyeWoman

Dato : 13-10-01 09:17

Det er rigtigt at Anne Larsen IGEN har taget noget af sit tabte på, det
viser kun at det ikke er såå nemt som man/hun også gør det til. Vi ved alle
(de fleste) godt hvad vi skal spise for IKKE at blive tykke, men vi spiser
det alligevel:))) Sådan er det også med hendes principper, ligemeget hvor
meget man skyller sit kød for at få fedtet ud;)))) Lidt hysterisk efter min
smag:))

Skye

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 13-10-01 09:33

NEJ meget hysterisk ...
faktisk gør Anne Larsens prinsipper mange mennesker syge ... da hun sparer
hysterisk på fedtet.......... og det bliver man squ syg af....
lidt som en bil motot uden olie!!!

Kasper

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 13-10-01 08:34

lige en lille kommentar vedr BMI
i USA - har man jo opdaget at ca ½ af befolkningen er (i følge MI tallene )
svagt eller svært overvægtig ....

og i stædet for at gøre niget ved problemet har man nu nogle steder bare
ændret MI skalaen så det nu kun er 25% ... smart IKKE? *SS*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-10-01 18:35

"Anja" <ash@trustme.dk> wrote in message
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote

PRÆSIS

> Det gør jeg faktisk...

tillykke... du er heldig... personligt svinger jeg 2-3 kilo... og det kan
tydeligt ses.....

> [...]
> til 76 kilo (BMI 19-24), det er immervæk noget af en forskel. Selv om hele
> spektret er "sundt" er det absolut ikke det samme som "slank".

nemlig.. just my point....

> [...]
> som slankeekspert. Desuden mener jeg at hun er alt for ensidigt fokuseret

> fedtenergiprocenter, (det er jo det samlede kalorieindtag der tæller).

personligt mener jeg ikke hun er "selvudråbt... nogen har indset der er et
marked for "hendes" mad... og har gjort hende til et produkt de kan
sælge....

jeg siger dermed ikke at jeg mener det er noget der er værd at leve efter...
personligt lever jeg ganske udemærket med ganske almindeligt fedtfattig
mad.... jeg skyller i hvertfald ikke mit kød*G* det synes jeg også er
hysterisk....

min pointe er at man behøver ikke nødvendigvis være et magert stankelben for
at kunne sælge slankeprodukter...
personligt vil jeg hellere se på en kvinde der ligger med en BMI på 24 end
en der har en på 19.... når vi nu snakker BMI.... for mig at se er en sådan
kvinde mere "naturlig" ( og lad nu være med at misforstå ok?) en ganske
almindelig kvinde der har kæmpet med vægten og vundet ( som anne larsen) er
for mig mere troværdig end en fitness guru som charlotte bircow.....
det ideelle ville jo være at finde den gyldne middelvej..... en kvinde der
kan lave et godt og effektivt fitness program og rådgive til god og
fedtfattig "normal" mad..... det er desværre alt for sjældent set..... det
er oftest enten den ene eller den anden ende af skalaen der er dækket
ind....

Fra : vestergade

Dato : 01-11-01 13:38

> [...]

> for mig mere troværdig end en fitness guru som charlotte bircow.....
> det ideelle ville jo være at finde den gyldne middelvej

Netop !!!!!!!!!!!

Lige præcis ---Jeg tror også "Bagmændene" har set en Fidus i Anne
Larsen der kan score flere penge.
Personligt tager jeg hatten af for hende,-! Hun stiller sig op som hun
er, jeg mener det er fint at få nedbrudt alle de fordomme med absolut at
være perfekt.
Bag Anne Larsen ,-ligger -Blod-sved-og tårer,-som hos enhver af os der
ved hvor svært det er at komme af med alle de overflødige kilo.
Jeg bliver rasende over en bemærkning som "Hun har jo taget på
igen"--Disse ord kan kun komme fra èn der ikke har problemer med
vægten!!
Ang. med at skylle kødet,-det gør jeg altså ikke,-men hendes program
skal jo ses som "Tag hvad du kan bruge-og lad resten ligge" Jeg har fået
rigtig mange gode ideer fra hendes udsendelser.
Væk med de fordomme omkring at personen der laver et program omkring at
spise fedtfattigt skal være perfekt i tykkelse.
Sammenlign det med,-at en Fotomodel skal være Radmager så sidder tøjet
bedre,-siges der. Hvor mange Fotomodeller mon lider af anorexi og lign.
for at være et levende "stativ" til tøj ????
Hellere en naturlig Anne Larsen der viser sig som hun er !!!
Mvh
Vestergade

http://www.kandu.dk/

Fra : Anja

Dato : 01-11-01 17:05

"vestergade" <vestergade.news@kandu.dk> wrote

> Væk med de fordomme omkring at personen der laver et program omkring at
> spise fedtfattigt skal være perfekt i tykkelse.
<klip>
> Hellere en naturlig Anne Larsen der viser sig som hun er !!!

Det har du jo lov at mene, i mine øjne har hun absolut NUL troværdiged som
"slankeekspert" når hun ser ud som hun gør. Man får automatisk den tanke at
der gælder enten:
1) Den kost hun advokerer for virker ikke efter hensigten
eller
2) Hun følger den ikke selv, men går direkte hen på grillen

Begge associationer er vel dybt uheldige i et seriøst slankeprogram?
Næ, væk med hende og ind med en person der "udstråler" budskabet, det er nu
min holdning. Gerne en der starter med at være for tung, men så selv taber
sig gennem programserien, se det ville sgu rykke.

--
mvh Anja

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-01 18:11

"Anja" <ashNOSPAM@trustme.dk> wrote in message
> [...]
> eller
> 2) Hun følger den ikke selv, men går direkte hen på grillen

hvad ville du helst se på? en radmager tøjstativ som "slankeguru"??`
eller en naturlig kvinde som erkender at hun ikke behøver være supertynd for
at kunne leve godt og fedtfattigt....

> Begge associationer er vel dybt uheldige i et seriøst slankeprogram?

nej, de er blot uheldige i din tankegang.....

> [...]
> min holdning. Gerne en der starter med at være for tung, men så selv taber
> sig gennem programserien, se det ville sgu rykke.

hmmm.. jeg mener nu at det du siger her ikke hænger sammen... anne larsen er
netop lige som alle os andre... en ALMINDELIG kvinde... hvem siger hun egner
sig til at veje 50 kg og ligne et anoreksi offer?? langt de fleste kvinder i
dag har jo ikke en kropsbygning og et liv der indbyder til at man skal være
radmager.....

personligt ser jeg egentlig ikke anne larsen som en "slankeguru"... jeg ser
hende som en kvinde der har fundet nogle dejlige retter man sagtens kan lave
på en meget fedtfattig måde.... og så har hun en meget kontant måde at finde
fedtet frem på og vise hvad det _hun_ ikke ønsker at putte i kroppen på sig
selv...

faktisk tror jeg slet ikke hendes mad er møntet som slankemad.... men som
_sund_ mad... mad uden det store fedt og kolesterol-indhold... mad som mange
mennesker ville have gavn af at leve af også selvom de IKKE ønsker at tabe
sig....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-01 18:13

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> "Anja" <ashNOSPAM@trustme.dk> wrote in message

[snip]
en anden ting er jo også at langt de fleste der sætter sig for at komme på
slankekur jo ikke aner om kuren virker før den er overstået.....
derfor er konceptet med en overvægtig som man følger under vægttabet til
vedkommende er smuk og slank, uholdbart..... det er jo forskelligt hvad der
virker på de enkelte mennesker..... og min mening er at hvis man ved det
virker og er tvunget til at gå i gang igen er det fordi man ikke har taget
konsekvensen før og ændret sine kostvaner.... og hvor troværdigt er det så??

Fra : Webwoman

Dato : 01-11-01 18:47

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> vedkommende er smuk og slank, uholdbart..... det er jo forskelligt hvad
der
> virker på de enkelte mennesker.....

Færre kalorier end du forbruger er den kur, der virker på alle!

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-01 20:56

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9rs35t$553$1@sunsite.dk...
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> der
>
> Færre kalorier end du forbruger er den kur, der virker på alle!

det har du ret i.... men det er også nemt at sige til en person på 250 kg
der knapt kan bevæge sig..... du skal spise mindre end du forbruger.. og
vupti så har du lige reduceret vedkommendes kost til 5 vindruer.. (
overdrivelse fremme forståelsen)
det er altså ikke ret mange der helt har den dybe kendskab til det som man
nu og da har behov for... endsige lysten til at sætte sig ind i det....
nogle mennesker har behov for at blive sparket i gang for at forbrænde mere
end de spiser... andre har brug for at spise mindre og mere "sundt"

det lyder jo altsammen meget nemt at man bare skal forbrænde mere end man
bruger.... men i praksis er det altså ikke helt så nemt........

Fra : Webwoman

Dato : 01-11-01 22:17

> det lyder jo altsammen meget nemt at man bare skal forbrænde mere end man
> bruger.... men i praksis er det altså ikke helt så nemt........

Jeg påstår ikke, at det er nemt. *S*
Men ikke desto mindre dur samme kur for alle: mindre energi end man
forbruger.

Mvh. Lisbeth

Fra : Webwoman

Dato : 01-11-01 18:58

> [...]

> hvad ville du helst se på? en radmager tøjstativ som "slankeguru"??`
> eller en naturlig kvinde som erkender at hun ikke behøver være supertynd

Spørgsmålet er vel ikke, hvad man helst vil "se" på.

Spørgsmålet er: hvem har man tillid til, når det handler om skulle lære at
tabe sig eller holde sig slank. Og her vil jeg sige som flere andre - en
overvægtig dur ikke til opgaven. Det er ganske enkelt ikke troværdigt.

Men læremesteren/guruen behøver ikke at have været i den modsatte
situation - at have været overvægtig! Ligesom lægen ikke behøver have været
syg for at behandle mig. Og bedemanden ikke behøver have været død for at
begrave mig.

> hmmm.. jeg mener nu at det du siger her ikke hænger sammen... anne larsen
er
> netop lige som alle os andre... en ALMINDELIG kvinde...

Anne Larsen er bestemt ikke en almindelig kvinde. Hvorfor nedgøre hende til
at være almindelig?

Om man kan lide hende og hendes arbejde eller ej er egentlig sagen
uvedkommende - fakta er, at hun har opnået noget usædvanligt - som gør hende
til noget helt andet end en ALMINDELIG kvinde.

> faktisk tror jeg slet ikke hendes mad er møntet som slankemad....

Det er den!

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-01 20:54

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9rs35t$553$2@sunsite.dk...
> Spørgsmålet er vel ikke, hvad man helst vil "se" på.

ordkløveri... imo samme betydning....

> Spørgsmålet er: hvem har man tillid til, når det handler om skulle lære at
> tabe sig eller holde sig slank. Og her vil jeg sige som flere andre - en
> overvægtig dur ikke til opgaven. Det er ganske enkelt ikke troværdigt.

nej, men en supertynd pige der altid har været tynd duer imo heller
ikke...... for hvad kender hun til problemerne omkring overvægt??udover de
thun hører fra andre?

> [...]
været
> syg for at behandle mig. Og bedemanden ikke behøver have været død for at

det er da meget muligt... .men hvor meget tillid vil du have til en der ikke
har uddannet sig i den retning som man søger hjælp???
ville du gå til en mand der ikke havde nogen uddannelse bag sig og blive
opereret for blindtarmsbetændelse??
ville du vælge en præst til at begrave dig uden indblanding fra bedemanden??
ville du vælge en naturligt tynd og slank pige som ingen erfaringer har i
retningen af at skulle tabe dig til at fortælle dig hvordan du skal gøre
det???
de eksembler du kommer med her understreger blot det jeg siger... at man
ikke henvender sit til en person der ikke har tjek på hvad man laver.....
uanset om man har rekvireret den viden via uddannelse eller på egen
krop......
min mening er så også at jeg vil hellere have en læge der har prøvet at være
patient end en der aldrig har været under kniven..... det giver IMO en mere
personlig service...

> [...]
hende
> til noget helt andet end en ALMINDELIG kvinde.

nu ordkløver du igen... almindelig af udseende....
som jeg ser det... en almindelig kvinde der har opnået noget
udsædvaneligt....

> Det er den!

tja... og dermed er den ikke velegnet som kolesterolfattig kost og sådan
eller hvad??

Fra : Webwoman

Dato : 01-11-01 22:39

> nej, men en supertynd pige der altid har været tynd duer imo heller
> ikke...... for hvad kender hun til problemerne omkring overvægt??udover de
> thun hører fra andre?

Det er ikke nødvendigvis en ulempe, at hun ikke kender problemerne.

Jeg ved sgisme godt, hvordan det er at være overvægtig og hvor svært det er
at tabe sig. Det emne er jeg SELV ekspert i, så det behøver hun ikke vide
noget om.

> det er da meget muligt... .men hvor meget tillid vil du have til en der
ikke
> har uddannet sig i den retning som man søger hjælp???

Stort set ingen!

Men at man er eller har været overvægtig er efter min mening ikke nogen
garanti for, at man ved ret meget om ernæring eller slankekur. Jeg mener
derfor ikke, at det i sig selv er nogen kvalifikation at have været
overvægtig.

Man kan tabe sig på usunde kure - og dermed udsætte sin krop for en risiko.
Et vægttab er derfor ikke nogen garanti for sund viden om at tabe sig.
Ligesom fhv. overvægt selvfølgelig heller ikke betyder, at man IKKE ved
noget om emnet!

> ville du vælge en naturligt tynd og slank pige som ingen erfaringer har i
> retningen af at skulle tabe dig til at fortælle dig hvordan du skal gøre
> det???

Jada. Absolut.

Hun skal lære mig at spise sundt - så jeg forventer for det første, at hun
ved noget om ernæring.
Hun skal lære mig at blive og forblive slank - og det ved hun også noget om!

Det er den slanke, der er eksperten i det jeg vil vide!

Jeg delte engang kontor med en superslank kollega. Hun spise konstant og jeg
var voldsomt irriteret over, at hun hele tiden gumlede for næsen af mig. Der
var kostnant en hørm af mad omrking hende. Havde jeg dengang vidst, hvad jeg
ved i dag, havde jeg efterlignet hende og gumlet i takt med hende. Det var
jo netop hende, den naturligt slanke, der spise sundt. Det var hende, hvis
spisevaner var værd at efterfølge. Det var afgjort ikke mig, den tykke på
slankekur, der vidste bedst!

> tja... og dermed er den ikke velegnet som kolesterolfattig kost og sådan
> eller hvad??

Det skal jeg ikke kunne sige. Ved faktisk ikke, om hendes kost er specielt
kolesterolfattig og har i øvrigt ingen forstand på kolesterolfattige
spisevaner. Jeg vil da umiddelbart tro, at den er. Men hendes udgangspunkt
ER slankemad.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-01 23:19

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9rsg47$ceq$2@sunsite.dk...
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nødvendigvis en ulempe, at hun ikke kender problemerne.

det er så din holdning..... jeg ville ikke kunne have tillid til en der ikke
har prøvet at være i min situation med at kunne lære mig noget....

> [...]
er
> at tabe sig. Det emne er jeg SELV ekspert i, så det behøver hun ikke vide

jeg snakker jo ikke om at hun skal vide hvordan det er at være svært
overvægtig.... for mig er det blot mere troværdigt at en person har
gennemlevet noget af det der er foran mig og vil være i stand til at støtte
mig i de spørgsmål der er undervejs....

> [...]
> garanti for, at man ved ret meget om ernæring eller slankekur. Jeg mener
> derfor ikke, at det i sig selv er nogen kvalifikation at have været

nej men det er da vel en kvalifikation at have været overvægtig og tabe sig
for derefter at holde vægten nede?? eller hvad?

> [...]
> Et vægttab er derfor ikke nogen garanti for sund viden om at tabe sig.
> Ligesom fhv. overvægt selvfølgelig heller ikke betyder, at man IKKE ved

nej men man kan så vidt jeg ved leve vildt sundt og fedtfattigt og STADIG
være overvægtig og ikke være i stand til at tabe sig.....
jeg vil så sige at min indgangsvinkel til at tabe mig absolut ikke er af den
sunde slags.... men min måde at tage på er skam heller ikke...... det jeg er
god til er at holde vægten stabil..... når jeg først rammer en vægt bliver
jeg pænt hængene der indtil der sker noget drastisk......

derfor har jeg ikke brug for en der kan fortælle mig hvordan jeg skal holde
vægten... men en der kan fortælle mig hvordan jeg bærer mig ad med at tabe
de kilo jeg har taget på som følge af graviditet eller medicin..... endnu en
af de forskelle der er i verdens overvægtige..... alle er altså ikke store
blot fordi de spiser for meget og forkert..........

> Det er den slanke, der er eksperten i det jeg vil vide!

ok.. så lad mig fortælle om min superslanke venindes kostplan.......
morgen to stykker toast brød med nutella eller skinkeost....
frokost det samme evt med noget kødpålæg......
aftensmad kan feks være stegt flæsk og persillesovs ( uden tanke på fedt)
snacks er som regel guldkarameller......
vil du påstå det er en god og sund varieret kost??
jeg må så indrømme at jeg har set fidusen i at kun spise toastbrød om
dagen.... det er på det nærmeste fastekost som min læge konstaterede....
men effektivt når man lige skal smide de 2-3 kilo man har taget på under den
frådsene weekend hos familien....

> [...]
> spisevaner var værd at efterfølge. Det var afgjort ikke mig, den tykke på

igen der er jo forskel på hvordan man kommer til sin overvægt.... og om man
bliver ved med at tage på eller ej....
og hvem sige rhun vidste noget om hvordan man taber sig... det hun
tydeligvis vidste noget om var hvordan man holder vægten...

Fra : Webwoman

Dato : 02-11-01 18:11

> nej men det er da vel en kvalifikation at have været overvægtig og tabe
sig
> for derefter at holde vægten nede?? eller hvad?

Ikke i sig selv. Ens viden om ernæring og om at tabe sig er ikke
nødvendigvis god/sund/brugbar fordi man har tabt sig - og evnen til at
formidle det til andre er da slet ikke.

> nej men man kan så vidt jeg ved leve vildt sundt og fedtfattigt og STADIG
> være overvægtig og ikke være i stand til at tabe sig.....

jada...

> ok.. så lad mig fortælle om min superslanke venindes kostplan.......

Forventer også, at vedkommende ved noget om ernæring. Slank i sig selv er
heller ikke nok *S*

> vil du påstå det er en god og sund varieret kost??

Nejda *S*

> og hvem sige rhun vidste noget om hvordan man taber sig... det hun
> tydeligvis vidste noget om var hvordan man holder vægten...

Hun vidste intet om at tabe sig og intet om at tage på og intet om at være
overvægtig. Hun vidste i øvrigt heller ikke noget specielt om ernæring, men
hun spiste sundt *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-11-01 18:17

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9ruk4r$b13$1@sunsite.dk...
> Ikke i sig selv. Ens viden om ernæring og om at tabe sig er ikke
> nødvendigvis god/sund/brugbar fordi man har tabt sig - og evnen til at
> formidle det til andre er da slet ikke.

nej men du vil åbenbart se noget galt med mine udtalelser... uanset hvad jeg
siger er det galt... selvom jeg egentlig tror vi i bund og grund er
enige.....

> Forventer også, at vedkommende ved noget om ernæring. Slank i sig selv er
> heller ikke nok *S*

hvorfor omtaler du så din slanke kollega som værene en god vejleder??

> [...]
> overvægtig. Hun vidste i øvrigt heller ikke noget specielt om ernæring,

ok så har du altså tabt mig... hvorfor skulle hun så kunne være forbillede
for dig og andre??
du har jo selv sagt at det kræver netop disse ting......

som jeg nævner øverst føler jeg egentlig bare du svarer mig for at være på
tværs og at vi i bund og grund er enige... derfor afstår jeg fra at svare
mere, med mindre der kommer et emne frem jeg ikke _kan_ holde mig fra*G*

Fra : Webwoman

Dato : 02-11-01 20:52

> nej men du vil åbenbart se noget galt med mine udtalelser... uanset hvad
jeg
> siger er det galt... selvom jeg egentlig tror vi i bund og grund er
> enige.....

Jeg tror vi er meget uenige, men det er da helt i orden *S*
Vi behøver jo ikke være enige om det. Men det er interessant at høre andres
mening og argumenter for anderledes meninger kan være tankevækkende.

> hvorfor omtaler du så din slanke kollega som værene en god vejleder??

Hun spiste sundt og var slank - derfor var det værd at følge hendes
madvaner. Men hun var ikke nogen guru. Hun kom ikke med nogen vejledning. Og
jeg sprugte hende ikke til råds. Og det er først i dag (seks år senere!) at
jeg er klar over, at jeg ikke burde være blevet irriteret på hendes
madvaner... at de faktisk var værd at følge.

Jeg troede, at jeg var en af de uheldige tykke, der spiste sundt og
alligevel ikke kunne tabe mig. Og at hun var en af de heldige, der kunne
spise ALT muligt og konstant.... uden bekymring.

I dag spiser jeg i stor udstrækning som hun gjorde...... mange gange om
dagen. Dengang forsøgte jeg at holde igen og spise få gange om dagen.

> ok så har du altså tabt mig... hvorfor skulle hun så kunne være forbillede
> for dig og andre??

Se ovenfor. Jeg delte i øvrigt kontor med hende FØR jeg tabte mig. Det var
først 1-2 år efter hun var rejst, at jeg begyndte at tabe mig.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-11-01 22:58

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9ruthj$9v7$1@sunsite.dk...
> [...]
andres
> mening og argumenter for anderledes meninger kan være tankevækkende.

vil du så ikke... bare for min skyld... forklare mig hvor det er du mener vi
er uenige???

> Se ovenfor. Jeg delte i øvrigt kontor med hende FØR jeg tabte mig. Det var
> først 1-2 år efter hun var rejst, at jeg begyndte at tabe mig.

sådan er vi jo så forskellige.... jeg tabte mig først da min kæreste dumpede
mig for min 16 årige guddatter og forlod mig og vores søn...... det er måske
ikke den mest effektive måde at tabe sig på men effektiv..... og det holdt
indtil jeg blev pumpe fuld af binyrebarkhormon.....

sjovt nok har jeg aldrig tabt mig på de "gængse" metoder.... det har aldrig
virket for mig..... end ikke 7 ugers intensiv træning hver dag i adskillige
timer gjorde tricket... vægtvogternes kostplan virkede heller ikke.......
sååååååååååå..............................

Fra : Webwoman

Dato : 03-11-01 10:13

> vil du så ikke... bare for min skyld... forklare mig hvor det er du mener
vi
> er uenige???

Det synes jeg da fremgår klart og tydeligt af de foregående indlæg, så skal
vi ikke lade være med at gentage os selv *S*

> [...]
> ikke den mest effektive måde at tabe sig på men effektiv..... og det holdt
> indtil jeg blev pumpe fuld af binyrebarkhormon.....

Man vil ofte tage på i vægt, når man får behandling med binyrebarkhormon....
på grund af væskeophobning. Men det er jo noget andet end den overvægt, der
skyldes for meget mad. Og væskeophobningen forsvinder, når behandlingen
ophører.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-11-01 05:46

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9s45v2$17p$1@sunsite.dk...
> Det synes jeg da fremgår klart og tydeligt af de foregående indlæg, så
skal
> vi ikke lade være med at gentage os selv *S*

tror du virkelig jeg ville have spurgt hvis det var tydeligt for mig???
men ok... hvis du ikke ønsker at hjælpe mig i det så fred være med det....
efterlad mig blot i uvidenhed

> [...]
der
> skyldes for meget mad. Og væskeophobningen forsvinder, når behandlingen

øøøhhh.... det vil jeg godt modsige.... vædskeophobningerne forsvinder
OFTEST når behandlingen ophører... ikke altid.....
jeg er en af de få tilfælde hvor den IKKE forsvandt...... min læge kan ike
forklare mig hvorfor, ej heller hvorfor det var nødvendigt for mig at være
på vanddrivende medicin i et år efter behandlingen...... men nødvendigt var
det......

jeg kom først af den vanddirvende medicin da jeg ved anden hjælp smed de
kilo....... og der hjalp fedtfattig mad og motion mig heller ikke..... begge
dele er prøvet ( and then some ) men først da jeg fik letigen af min læge
begyndte der at ske noget...... men uansethvad jeg gjorde var det mig ikke
muligt selv at øge min forbrænding til det nivau der var nødvendigt for mit
vægttab......
for de der kender vægtvogternes kur kan jeg fortælle at jeg var på den i 3
uger hvor jeg levede striks efter den uden at tabe mig så meget som et
eneste gram...... og igen stod min læge totalt uforstående......

Fra : Webwoman

Dato : 01-11-01 19:10

> personligt mener jeg ikke hun er "selvudråbt... nogen har indset der er et
> marked for "hendes" mad... og har gjort hende til et produkt de kan
> sælge....

Hvorfor vil du ikke lade Anne Larsen få æren for det hun har opnået? Der er
ikke "nogen" der har gjort hende til et produkt! Hendes succes og hendes
bøger skyldes hendes egen indsats!

> min pointe er at man behøver ikke nødvendigvis være et magert stankelben
for
> at kunne sælge slankeprodukter...

Næh... men det modsatte er ret utroværdigt.

> for mig mere troværdig end en fitness guru som charlotte bircow.....

Hvad er det egentlig, der er utroværdigt ved Charlotte Bircow?

Jeg kunne godt få en mistanke om, at mange overvægtige kvinder foretrækker
Anne Larsen fordi hun ikke er nogen trussel/udfordring. Hun er ikke specielt
køn. Ikke specielt sexet. Hun er ikke engang slank. Hun er helt almindelig
som vi andre.... synes mange at mene.

Havde hun nu været slank, køn, sexet og tillige knaldhamrende dygtig, ville
mange (måske især overvægtige kvinder) føler sig truet og udfordret.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-01 20:46

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9rs35t$553$3@sunsite.dk...
> [...]
er
> ikke "nogen" der har gjort hende til et produkt! Hendes succes og hendes

det handler ikke om at jeg ikke vil lade hende få æren for hendes eget
arbejde.... men jeg tvivler på at hun selv kalder sig for "selvudråbt
slankeguru".... det jeg tror der er sket er at hun har laget noget mad,
skrevet nogle bøger og en person har set potientalet i det og udnyttet
hendes ideer...... ikke at der ikke var et produkt allerede inden hun blev
kendt.... aturligvis var det det.... ellers var der jo ikke noget at gøre
hende kendt for.....
men jeg tvivler på at hun selv har kunnet nå den status hun har i dag uden
en vis form for reklameværdi.....

> for at kunne sælge slankeprodukter...
>
> Næh... men det modsatte er ret utroværdigt.

hvem snaker om det modsatte??? for mig er det modsatte en lasket person der
ikke kan bevæge sig.. og det mener jeg bestemt ikke anne larsen er....

> Hvad er det egentlig, der er utroværdigt ved Charlotte Bircow?

for mig er det alene det faktum at hun bruger så utrolig meget tid på at
holde sig i form at hun ikke har den viden man får af selv at prøve at
skulle opbygge en "slank og stærk krop" som hendes egen er..... hun har så
vidt jeg ved ikke været i enormt dårlig form nogen sinde.... som mange af
dem hun henvender sig til jo egentlig er.....

> [...]
specielt
> køn. Ikke specielt sexet. Hun er ikke engang slank. Hun er helt almindelig

personligt synes jeg Anne Larsen er en flot dame... sexet er jeg ikke den
rette til at afgøre om hun er... det er et individuelt spørgsmål om man
synes det.... og slank.. jo... det mener jeg faktisk hun er... hun er ikke
tynd.. men netop så slank, at hun ikke virker falsk på mig....
for mig at se handler det ikke om at hun ikke er en trussel.... men om at
hun har et mål der er nemmere at se frem til end sådan en supertynd
supermodel vil have...... et mere realistisk mål...... for mig er slank ikke
en pige på 175 og 50 kg.... hun vil se mager ud i mine øjne.... men giv mig
en pige på 165 og 60-65 kg så vil jeg se en køn og slank og "sund" pige.....

> Havde hun nu været slank, køn, sexet og tillige knaldhamrende dygtig,
ville
> mange (måske især overvægtige kvinder) føler sig truet og udfordret.

det er meget muligt... men for mig er sansyneligheden lige så stor for at en
superslank, køn, sexet og dygtig pige vil indgyde så meget selvforagt at man
ikke kan tage det alvorligt og gøre noget.....
det handler i realiteten slet ikke om hvor slank man selv er... men om hvor
meget selvtillid man har, før man kan bruge de erfaringer en kvinde, der
ALTID har været slank, kan komme med...... for hvad ved sådan en pige om at
skulle tabe sig mellem 20 og 100 kg??

knus sabina

Fra : Webwoman

Dato : 01-11-01 22:50

> det jeg tror der er sket er at hun har laget noget mad,
> skrevet nogle bøger og en person har set potientalet i det og udnyttet
> hendes ideer......

Det er Anne Larsen selv, der styrer Anne Larsens forretning *S*

> men jeg tvivler på at hun selv har kunnet nå den status hun har i dag uden
> en vis form for reklameværdi.....

Den reklameværdi har også selv formået at skaffe sig!

Du undervurderer Anne Larsen, hvis du tror hun har nået sine mål på grund af
andre! Det er hende, der tjener penge på, hvad Anne Larsen kan. Hun tjener
masser endda. Og det er hende velundt!

> for mig er det alene det faktum at hun bruger så utrolig meget tid på at
> holde sig i form at hun ikke har den viden man får af selv at prøve at
> skulle opbygge en "slank og stærk krop" som hendes egen er.....

Bircow ved det, jeg gerne vil vide... hvordan man holder sig slank.
Det er dog andre slanke personers viden jeg bruger.

> hun har så vidt jeg ved ikke været i enormt dårlig form nogen sinde....
som mange af
> dem hun henvender sig til jo egentlig er.....

Og?

> og slank.. jo... det mener jeg faktisk hun er...

Det var hun altså ikke for få dage siden, da jeg stod 10 cm fra hende.

> hun er ikke
> tynd.. men netop så slank, at hun ikke virker falsk på mig....

Falsk? Forstår ikke, at det kan virke falsk, hvis hun vejede 10-15 kilo
mindre og var slank.

> en pige på 165 og 60-65 kg så vil jeg se en køn og slank og "sund"
pige.....

Anne Larsen er langt over det BMI som en kvinde på 165 og 60-65 kilo har!
Jeg vil umiddelbart gætte, at Anne Larsen vejer 10-15 kilo OVER sin højde
minus 100

> [...]
man
> ikke kan tage det alvorligt og gøre noget.....

Forstår ikke, hvad du mener med ovenstående, desværre.

> [...]
> meget selvtillid man har, før man kan bruge de erfaringer en kvinde, der
> ALTID har været slank, kan komme med...... for hvad ved sådan en pige om

Det kan hun da sagtens vide en hel del om! Viden om ernæring forudsætter
ikke, at du har været fed.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-01 23:27

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> wrote in message news:9rsg48$ceq$3@sunsite.dk...

jeg vil blot sige at eftersom jeg ikke kender anne larsen privat så dropper
jeg denne diskution udfra devisen at jeg kun kanforholde mig til den viden
jeg kan rekvirere mig fra medierne....

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 03-11-01 17:01

den der tror at Anne larsen og kun hinde leder hindes virksonhed ved vist
ikke meget om at lede en succesfuld virksonhed i dagens danmark...

jeg er ikke enig i hindes principper og måde at arbejde på ...
men et er jeg sikker på ... hun ha ren god FORRETNING og hun har en
kæææææmpe omsætning og forhåbentlig (hvis hindes rådgiver er dygtige) også
er stort overskud ....

det er hinde vel ondt (hedder det sådan) ....

og jeg kender hinde heller ikke privat ....

og det jeg ser er at Anne larsen bestemt ikke "work your talk" altså at hun
bestemt ikke er så slank som hun "kræver" af andre ska lvære...
måske hun følger sin egen kur ... ; O) ... (ku ik lade være) ...

god weekende ...

Kasper...

www.vendepunkt.dk

Fra : Webwoman

Dato : 04-11-01 19:30

"Kasper Finn Johansson" <kasper@vendepunkt> skrev i en meddelelse

> den der tror at Anne larsen og kun hinde leder hindes virksonhed ved vist
> ikke meget om at lede en succesfuld virksonhed i dagens danmark...

Øhhhh.... er ikke sikker på, at jeg forstår, hvad du mener.

> det er hinde vel ondt (hedder det sådan) ....

Skal vi fluekneppe hedder det: "Det er hende vel ondt" *S*

> og det jeg ser er at Anne larsen bestemt ikke "work your talk" altså at
hun
> bestemt ikke er så slank som hun "kræver" af andre ska lvære...

Anne Larsen kræver ikke at andre skal være slanke eller veje noget bestemt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 04-11-01 20:57

Webwoman wrote:

> Skal vi fluekneppe hedder det: "Det er hende vel ondt" *S*

Hvis du vil fluekneppe, skal det gøres ordentligt:
"Det er hende vel undt"
;->

Mvh. Johnnie

Fra : Webwoman

Dato : 05-11-01 09:40

"Johnnie Hougaard Nielsen" <sfromis@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil fluekneppe, skal det gøres ordentligt:
> "Det er hende vel undt"
> ;->

Jada! Du har ret! *S*

Lisbeth

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 04-11-01 22:39

det jeg mener er at :
med den MASIVE medie omtale og "skiften efter vinden" som anne larsen
foretager sig, har hun helt sikker en del konsulenter og medie til at lave
et kæmpe arbejde for at få hende i medierne med "de rigtige" meninget.....
hviket i hendes tilfælde er dem der p.t. sælger bedst....!
og ikke nødvendigt det er er "rigtigt" .....

kik evt på www.annesslankeskole.dk .. en anden Anne der altid har samme
mening....! uanset hvor meget medie press der er på "den rigtige menig"

kasper...!
www.vendepunkt.dk

"

Fra : Webwoman

Dato : 05-11-01 22:49

> [...]
> et kæmpe arbejde for at få hende i medierne med "de rigtige" meninget.....

Anne Larsen skifter mig bekendt ikke mening som vinden blæser...... kan du
nævne nogen eksempler på, at hun har gjort det?

Hun behøver ikke konsulenter for at komme i medierne... *S*

Mvh Lisbeth

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 06-11-01 14:55

blandt andet bare læs på hendes hjemmeside i debatforum i det "tråd" der
hedder "rene ord for pengene" hvor hun ikke rigtigt har forstået det med
fedt og påtagelse når der steges..
lige ledes er hun jo her for nyligt begyndt at "opdage" at dererforskel på
fedt .. og at hun nu ikke er helt så hysterisk med at skære fedt væk som hun
va i starten. da hun har fundet ud af at det renf faktisk gjorde folk
syge...

o ghvis du tror at det er hinde der får hinde selv i medierne .... så tror
du fejl ....... !!! hvorfor hedder det så anne larsen the kombani ...?

kasper...

Fra : Camilla Larsen

Dato : 06-11-01 21:59

Måske hedder det Anne Larsen the company fordi hun har indgået
virksomhed med sin datter og svigersøn??????!!!!!

Ja jeg skal ikke gøre mig klog her, men jeg synes at dine mails virker
ret forudindtaget over for hvad Anne Larsen angår..tjaaa nogle kan
li´hende, andre kan ikke fordraget hende og så er der sådan en som mig
der synes at hun sommetider rammer hovedet på sømmet med sine
budskaber

Camilla
--
Camilla

Fra : Webwoman

Dato : 06-11-01 23:37

> blandt andet bare læs på hendes hjemmeside i debatforum i det "tråd" der
> hedder "rene ord for pengene" hvor hun ikke rigtigt har forstået det med
> fedt og påtagelse når der steges..

Kan ikke se, at hun ikke har forstået det.
Kun se, at hun anbefaler at vælge sundt fedtstof og lade være med at bruge
for meget, fordi det ikke er nødvendigt. Det er der da ikke noget galt i.

> lige ledes er hun jo her for nyligt begyndt at "opdage" at dererforskel på
> fedt ..

Det har hun været klar over længe... i hvert fald er det år siden jeg har
set hende tale om det i artikler (i Alt for Damerne)

> og at hun nu ikke er helt så hysterisk med at skære fedt væk som hun
> va i starten. da hun har fundet ud af at det renf faktisk gjorde folk
> syge...

Det er da Ok at skifte mening, når det er velbegrundet... og det betragter
jeg ikke som det samme som at skifte "mening som vinden blæser".

> o ghvis du tror at det er hinde der får hinde selv i medierne .... så tror
> du fejl ....... !!! hvorfor hedder det så anne larsen the kombani ...?

Kan ikke få øje på sammenhængen i de ting.

Har i øvrigt ikke påstået, at det er Anne Larsen, der får Anne Larsen i
medierne!
Skrev kun, at hun ikke behøver konsulenter for at komme i medierne.

Det er i stor udstrækning medierne, der henvender sig til Anne Larsen...
fordi medierne ved, at hun er populær og dermed tiltrækkker læsere/seere.

Mvh Lisbeth

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 13-10-01 08:30

muligt at hun har tabt 40 kilo men hvor mange har hun så taget på.... og
hvis jeg nu taber 10 kg og tager 9 på og taber 10 igen så har jeg jo tabt
20.....
jeg ved at hun har gude status men hun er squ værken slank eller normal
vægtig ... som hun prædiker at det jo er så godt at være ..........
udermere lære hun mennesker der har seriøse vanskeligheder at "bare du har
fromagefre (eller hvordan det staves) og en oliepumpe (som i øvrigt er skide
farlig) hjemme så er den hellige ko vel bevaret..... " AD...

Kasper

Fra : Quarter

Dato : 13-10-01 10:40

Jeg er ret enig med hvad du siger kasper.

Det er ikke sundt at skære fedtet væk, og så dermed tro at man har løst alle
problemer.

"bedre lidt end ingenting" kunne være et godt motto...

Kroppen har stadig brug for fedt, ellers bliver man sgu decideret syg.

Den mest rigtige at gøre er at spise mere grøntsager, frugt og fisk. Og
gerne masser af det.

Og derefter det vigtigste og det eneste der virkelig batter:

Motion! Det kan godt være at der ikke umiddelbart kan ses en effekt på
vægten, men det kan der altså på formen! Man taber fedt de rigtige steder,
og får muskler der istedet. Det gode gamle udsagn muskler vejer mere end
fedt er rigtigt. Desuden er en anden effekt af motion, at man får en hulens
masse energi af det. En energi man måske har manglet før, til lige at kunne
give den en ekstra skalle.

Det er desværre bare ikke nok for nogen. De ofrer næsten til
"badevægtsguden" , og tror at dens ord er lov. Giv det lidt tid, så kommer
det også.
Nogen gange bliver man altså nødt til at hænge lidt i. Og ikke stille sig på
vægten hver morgen, og give op hvis man ikke lige kan se en effekt med det
samme.

Kenneth