Bøde for at køre uden bestået køreprøve?
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 12-10-01 08:37

Hej med Jer

Min kæreste dumpede til køreprøven forleden dag, pga et glemt blinklys . Æv
æv.. Nu er hun lidt muggen i betrækket, og vil jo gerne køre på hendes
nypudsede GS500E.
Den næste køreprøve kunne ikke blive før 1. nov :-/

Hun vil gerne lidt ud og "træne", og helst ikke betale flere køretimer, da
hun godt kan køre, men bare vil vedligeholde kørslen til næste prøve.

Jeg har selv MC, og er ikke meget for det. For det er sikkert hamrende dyrt
at blive stoppet, er der nogen der ved hvad det koster at blive stoppet,
hvis man altså ikke kører for stærkt eller noget.

Hun har kørekort til bil, og har bestået teori prøve og har haft alle
køretimer som man skal have.

Mvh
Tim - Som håber på meget godt vejr i november

Fra : boe

Dato : 12-10-01 07:52

"Tim Hoffmann" <tim@hoffmann-data.dk> wrote in message

> Hun har kørekort til bil, og har bestået teori prøve og har haft alle
> køretimer som man skal have.

Hvliket er en formildende omstændighed. Derfor er bøden i følge
www.politi.dk på kr. 1.500. "Normalprisen" ville være kr. 5.000,-

Bo, VF1000F

Fra : Robert

Dato : 12-10-01 08:21

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> "Tim Hoffmann" <tim@hoffmann-data.dk> wrote in message

> Hvliket er en formildende omstændighed. Derfor er bøden i følge
> [...]

<IRONI>
Jeps helt sikkert en god idé at køre uden pappet i baglommen..........
- specielt hvis der sker en ulykke med personskade til følge!
</IRONI>
Forsikring dækker ?? Ja hvad tror du/i ??

Håber på godt vejr i november, samt fornuften vil sejre

Mvh
Robert

Fra : Morten Dahl

Dato : 12-10-01 08:46

"Robert" <robert@timewaste.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - specielt hvis der sker en ulykke med personskade til følge!
> </IRONI>
> Forsikring dækker ?? Ja hvad tror du/i ??

Øhh ja det gør den faktisk, hvis personen som fører køretøjet har
forudsætning for at føre dette, og et manglende kørekort efter at have
dumpet køreprøven fratager dig jo ikke dine færdigheder fra køreskolen. Og
bo er vist selv (mc)betjent så det med bødens størelse skal nok være
korrekt.

-
Morten Dahl

Fra : boe

Dato : 12-10-01 08:51

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Og bo er vist selv (mc)betjent så det med bødens størelse skal nok være
> korrekt.

Nej, jeg er tidligere (meget tidligere politibetjent, så min viden er
ikke nødvendigvis aktuel. Men i dette tilfælde har jeg blot hentet
oplysningen på politiets hjemmeside, så jeg må gå ud fra, at det passer hvad
der står...

Bo, VF1000F

Fra : Robert

Dato : 12-10-01 08:52

> [...]
> dumpet køreprøven fratager dig jo ikke dine færdigheder fra køreskolen. Og
> bo er vist selv (mc)betjent så det med bødens størelse skal nok være

Ok, det kan udvikle sig til et meget kompliceret spørgsmål.

Forsikring:
Nej det gør den ikke (!)... dvs. Jo, i første omgang, overfor
den "skadelidte"... Meeen bagefter vil forsikringen
helt sikkert hente udgifterne hjem hos skadevolderen,
læs: den der har ført køretøjet uden tilladelse hertil.
Og det nytter ikke at skilte med køretimer og teori, faktum er:
Føreren var ikke i besiddelse af den krævede tilladelse.

Mvh
Robert

Fra : boe

Dato : 12-10-01 09:05

"Robert" <robert@timewaste.dk> wrote in message

> [...]
> Og det nytter ikke at skilte med køretimer og teori, faktum er:
> Føreren var ikke i besiddelse af den krævede tilladelse.

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, Robert. Der skal rigtig meget til før
selskabet kan få regres. Nedenunder kan du læse en artikel af Jes
Christiansen fra forsikringsoplysningen. Der er i spørgsmålet tale om en
fører af en invalidebil, men det ændrer jo ikke på svaret. Læg mærke til
kravet om "grov hensynsløshed" og "medvirkende årsag" i sidste afsnit af
artiklen, hvilket er ualmindelig dårlig kørsel Og så er der endda her
kun tale om kasko dækningen. Der er overhovedet ingen tvivl om dækningen for
føreransvar.

"- Hvis føreren af invalidebilen er fuld, påvirket af narko eller slet ikke
har kørekort. Hva' så?

- No problems! Færdselslovens § 101 pålægger føreren erstatningsansvar,
uanset hvilken tilstand denne er i. Så bilens lovpligtige ansvarsforsikring
må punge ud til skaderne på "3.mand". Også hvis føreren ikke har kørekort!

O.k.! sagde min meget interesserede tilhører på første række:

- Men så regresser I vel bare den berusede invalidebilfører bag efter! (Da
begyndte jeg at ane, at her var vist en, der havde læst på lektien inden
aftenens indlæg).

- "Regresse" føreren, spurgte jeg lidt afventende min emsige spørger. Hvad
indebærer det? (Det kunne jo være, tænkte jeg, han bare skulle vise sig lidt
over for salen her denne første aften med et svært forsikringsord, hvor det
jo - for nogle - gælder om at markere sig).

Men her var der ingen slinger i valsen:

- Kan bilens forsikringsselskab efterfølgende få refunderet erstatningen hos
den berusede fører? lød spørgerens oversættelse til almindelig dansk.

- Ja, hvis en domstol vil betegne kørslen som grov hensynsløs, er det
muligt, men der skal virkelig meget til! Men er føreren af invalidebilen
beruset eller uden kørekort, og disse forhold har en medvirkende årsag til
skader på egen invalidebil, dækker invalidebilens kaskoforsikring ikke. Og
dog! Hvis invalidebilens ejer ikke var vidende om førerens tilstand og
mangel på kørekort, udbetaler invalidebilens kaskoforsikring erstatning men
"regresser" efterfølgende den uheldige bilfører. "

Bo, VF1000F

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-10-01 01:50

boe wrote:

> [...]
> artiklen, hvilket er ualmindelig dårlig kørsel Og så er der endda her
> kun tale om kasko dækningen. Der er overhovedet ingen tvivl om dækningen

Dvs. at der ingen grund er til at være nervøs for om sin ansvarsforsikring
dækker uden at "regresse" en, hvis som fører på 'stor' mc med det lille
kort er skyld i et uheld? Naturligvis under forudsætning af at man hverken
har drukket, taget stoffer eller begået mordforsøg
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : bo thomsen

Dato : 12-10-01 15:31

Og
det er det sikkert også
men det er sikkert meget forskelligt afh. hvem der skriver
bøden.
når man har kørekort, blot ikk til den kategori man kører
på. så er bøden ½ af en normal dvs. 2500
men jeg blev engang taget på en stor med lille kort
og fik 1500, men kender nogle der har fået henholdsvis
2500 og 3000 i bøde for det samme.
mvh
bo thomsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-10-01 22:36

On Fri, 12 Oct 2001 16:30:42 +0200, "bo thomsen"
<slet_bbt@ishoejby.dk> wrote:

Hej Bo.

>det er det sikkert også
>men det er sikkert meget forskelligt afh. hvem der skriver
>bøden.

Du kan være nogenlunde sikker på følgende.

Hvis man bliver stoppet uden kørekort til det køretøj man bevæger dig
rundt på ringer klokken - omgående.
Og det er blevet dyrt.

Men det er ingenting imod hvad der sker hvis der er tale om en ulykke.
der påfører 3. person skader dækker køretøjets ansvarsforsikring.
Ved skader på modpartens køretøj og manglende ansvarsforsikring
betaler en evt. kaskoforsikring i første omgang.
Men det er lige så sikkert som ammen i kirken at forsikringsselskabet
efterfølgende forsøger at minimere skaden på egen pengetank.
Altså regres mod føreren.
Hvis der nu er tale om en alvorlig ulykke med personskade og
efterfølgende udbetaling for evt. invaliditet i millionklassen sidder
man tilbage med en kæmpegæld der kan tage det meste af et liv at
afdrage.
For slet ikke at tale om de følelser man må rende rundt med bagefter
hvis man har skadet et andet menneske - men det er nok en anden sag.
Og det er det sgu'tte værd at risikere blot for at køre 14 dage før en
fornyet prøve.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Henry

Dato : 14-10-01 11:21

> [...]
> på. så er bøden ½ af en normal dvs. 2500
> men jeg blev engang taget på en stor med lille kort

Hey Bo

<IRONI on>
Jeg synes OT at det er kanon sådan som du støtter statskassen. En "mønster"
borger der betaler sine afgifter med en smil (ja ja, måske et lidt anstrengt
smil meeeenn
<IRONI off>

mvh
Henry

Fra : bo thomsen

Dato : 14-10-01 18:05

> <IRONI on>
> Jeg synes OT at det er kanon sådan som du støtter statskassen. > <IRONI
off>

lol
regner også med at sænke støtten til næste år.

bo thomsen

Fra : Jacob

Dato : 12-10-01 21:32

der kan ikke gøres regres når det drejer sig om personforsikring (Liv,
ulykke, eller sygeforsikring) jf. Forsikringsaftalelovens.(FAL) § 22 stk 2

der er heller ikke erstatningsansvar jf. FAL §19 "I det omfang en skade er
dækket af en tingsforsikring eller en driftstabsforsikring, er der ikke
erstatningsansvar"

så sådan lige umiddelbart vil jeg sige at forsikringen altid vil dække og at
der ikke kan gøre regres mod skadevolder.

Jacob

Fra : Jakob Barfod

Dato : 12-10-01 09:31

> [...]
> "Tim Hoffmann" <tim@hoffmann-data.dk> wrote in message

> Hvliket er en formildende omstændighed. Derfor er bøden i følge

For ikke at tale om situationen, hvor hun med/uden skyld bliver indblandet i
et uheld. Dum idé.

--
Jakob

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-10-01 11:45

Det er en langt bedre idé at finde et stort område hvor offentlig trafik
ikke lige har adgang og så lulle lidt rundt, igangsætning, bremse, blinke
m.m. Men et sådant sted kan jo være svært at finde afhængig af hvor i landet
du bor.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Mads Lund

Dato : 12-10-01 11:56

Vi har jo f.eks et stort transportcenter i Frhavn som ikke bliver brugt i
weekenden (til andet end sort træning på RR maskiner

Ellers er parkeringspladsen ved et indkøbscenter eller en stor virksomhed et
fint sted.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Lasse Madsen

Dato : 12-10-01 14:31

> Vi har jo f.eks et stort transportcenter i Frhavn som ikke bliver brugt i
> weekenden (til andet end sort træning på RR maskiner

lyder interessant

Mener du det ude ved Haahr benzin ?

m.v.h
lasse madsen
----
Honda CB250-RS - 2 Takts killeren

Fra : Mads Lund

Dato : 12-10-01 14:53

> Mener du det ude ved Haahr benzin ?

Jep. Der er en fin vej rundt om lastbilgaragen.

Og med så meget plads, er det fint til kammierne kan prøve at få knæet i
asfalten. Og de få lastbil chauffører der kom forbi den dag, grinede vildt
over hvad de så

Men nogen rigtig bane er det langtfra.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-10-01 01:45

Mads Lund wrote:

> [...]
> asfalten. Og de få lastbil chauffører der kom forbi den dag, grinede vildt

Hæ! Det skrev du vist noget om engang

> Men nogen rigtig bane er det langtfra.

Med lidt fantasi går det nok

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 12-10-01 15:29

Mads Lund wrote in message ...
>Vi har jo f.eks et stort transportcenter i Frhavn som ikke bliver brugt i
>weekenden (til andet end sort træning på RR maskiner

Kanon. Men desværre er hun nok blevet stoppet inden vi når derover

>Ellers er parkeringspladsen ved et indkøbscenter eller en stor virksomhed
et
>fint sted.

Yep. Det var også sårn noget vi ville lede lidt efter. Men bøden falder jo
nok alligevel, hvis man bliver "opdaget"

Mvh

Tim & lene - Valby

Fra : Mads Lund

Dato : 12-10-01 14:51

> Yep. Det var også sårn noget vi ville lede lidt efter. Men bøden falder jo
> nok alligevel, hvis man bliver "opdaget"

Tjo, men man er da sikker på ikke og blive involveret i et færdselsuheld.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-10-01 15:04

On Fri, 12 Oct 2001 15:28:53 +0100, "Tim Hoffmann"
<tim@hoffmann-data.dk> wrote:

>Yep. Det var også sårn noget vi ville lede lidt efter. Men bøden falder jo
>nok alligevel, hvis man bliver "opdaget"

He he, så må I spekulere lidt i det:

Under forudsætning af, at hun føgles med et par andre MCere, hvis
førere _har_ kørekort, og gerne larmepotter på deres maskiner:
Skulle det ske at politiet dukker op, så kører de to med larmepotterne
vildt afsted, står op på MCen, kører uden hænder, laver Wheelie,
stoppie, osv. Hvem mon så bliver stoppet? Og hvem kan så, stille og
roligt, trille væk?

Nå ja, det koster måske lidt at køre "opvisningskørsel", men så skal
man jo bare have aftalt på forhånd, at det betaler "køre-eleven".

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : bo thomsen

Dato : 12-10-01 16:10

> [...]
> vildt afsted, står op på MCen, kører uden hænder, laver Wheelie,
> stoppie, osv. Hvem mon så bliver stoppet? Og hvem kan så, stille og

lyder sku sjovt,
men jeg tror det bedre kan svare sig at få kørekortbøden så.
uden at kende nogle der har fået bøde for alt det andet.

bo thomsen
makro kommer du lørdag?

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-10-01 21:58

On Fri, 12 Oct 2001 17:09:37 +0200, "bo thomsen"
<slet_bbt@ishoejby.dk> wrote:

>lyder sku sjovt,
Undrer mig ikke at ideen tiltalte dig

>men jeg tror det bedre kan svare sig at få kørekortbøden så.
>uden at kende nogle der har fået bøde for alt det andet.

Æhm, nu mente jeg ikke liiiige, at man skulle gøre _alt_ hvad jeg
skrev. En af dem med larmepotter kan jo lave wheelie, en anden
stoppie, osv.
Mig bekendt koster sådan et 'friskt indslag' omkring 500 kr. at lave.
Og da politibilen kun kan standse den ene MC, så kan det ikke blive
dyrere end de ca. 500 kr. Altså det samme som 1-2 køretimer. Og hvor
stor er sandsynligheden overhovedet for at blive opdaget/stoppet, hvis
man f.eks. er i et industrikvarter om aftenen?
Sååeh, bare kom igang Tim...

>makro kommer du lørdag?
Ja, du slipper desværre ikke for mig

Fra : bo thomsen

Dato : 12-10-01 22:42

> Undrer mig ikke at ideen tiltalte dig
ok jeg forstår snart en (masse) hentydning(-er )

> Æhm, nu mente jeg ikke liiiige, at man skulle gøre _alt_ hvad jeg
> skrev.
øv jeg ville ellers gerne være tilskuer

500 kr. for man sku da i bøde for at kører ca. 10 km/t for meget.
så sammenlignet med en wheelie som nogle vil kalde dybt uforsvarligt
så er det sku da ikk ret meget.
jeg gættede ellers på noget med "hensynsløs kørsel med risiko for
andres sikkerhed " bøde 4 cifre.
men ok. jeg har ikk prøvet det ( endnu vil nogen nok sige )

>Og hvor
> stor er sandsynligheden overhovedet for at blive opdaget/stoppet, hvis
> man f.eks. er i et industrikvarter om aftenen?
ufatlig lille, ser man dem nærme sig kører man bare væk

> Sååeh, bare kom igang Tim...
ja, og lær hende nu noget om at køre i stedet for
spille tiden.
> Ja, du slipper desværre ikke for mig
shit det ender nok med at jeg må forklæde
mig. ( nej ikke med forklæde..
bo thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-10-01 07:23

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP: Wheelie ]
> Mig bekendt koster sådan et 'friskt indslag' omkring 500 kr. at lave.

Hæh, næh to af mine kammerater kan bevidne at en wheelie allerede for år
tilbage meget let blev klassificeret som "uforsvarlig kørsel" og dermed
kostede kørekortet, idag er det vist nærmest en selvfølge at enhver wheelie
koster kortet.

Rittig

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 15-10-01 09:21

>Æhm, nu mente jeg ikke liiiige, at man skulle gøre _alt_ hvad jeg
>skrev. En af dem med larmepotter kan jo lave wheelie, en anden
>stoppie, osv.

Jeg har prøvet det meste. Men jeg kan sku ikke rigtigt få det til at
lykkedes at lave weelies på min GS'er

> [...]
>stor er sandsynligheden overhovedet for at blive opdaget/stoppet, hvis
>man f.eks. er i et industrikvarter om aftenen?

Tjoe Nu har vi fået lusket en lille tur. Og nu holder den pænt på vejen
og er låst.
Lene har fået styret sin lyster (?!)
og nu kommer den ikke ud og kører for kortet er hjemme. Dog skal jeg måske
have et par "vedligeholdelsesture"

Mvh

Tim

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 12-10-01 16:16

Thomas Makro wrote:

> [...]
> vildt afsted, står op på MCen, kører uden hænder, laver Wheelie,
> stoppie, osv. Hvem mon så bliver stoppet? Og hvem kan så, stille og

He-he, jeg så faktisk et program på TV om politiets arbejde. Her var der
en flok rockere (vist nok HA'ere) som lavede samme trick: Alle på nær
én stak af - gæt hvad politiet gjorde? Det stoppede den ene fordi 'det
virkede mistænkeligt'. Tilfældigvis var netop denne ene efterlyst for en
eller anden kriminel handling... Såee, politiet skal man ikke umiddelbart
undervurdere

Vh,
Claus

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-10-01 22:07

On Fri, 12 Oct 2001 17:16:11 +0200, Sports-MC / Claus Bernth
<claus-bernth@sports-mc.dk> wrote:

> [...]
>eller anden kriminel handling... Såee, politiet skal man ikke umiddelbart

Tja, hvis jeg var strømeren, og alle MCerne, pånær en, kørte deres
vej, så ville jeg stoppe ved ham der blev tilbage. Hvorfor udvælge og
jagte en stor motorcykel, når man er i bil, som man muligvis ikke kan
fange, når man blot kan stoppe ved den der bliver tilbage?

_Hvis_ man laver "mit trick", så skal "larmemaskinerne" selvfølgelig
ikke ræse væk, så hurtigt som muligt. Meningen er jo at en af dem skal
stoppes. Altså skal de forblive i nærheden, og lave "stunts".

Fra : bo thomsen

Dato : 12-10-01 16:06

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
> Vi har jo f.eks et stort transportcenter i Frhavn som ikke bliver brugt i
> weekenden (til andet end sort træning på RR maskiner

der er også en god rute hvis man kører til højre lige efter
pladsen ( vejen går op af bakke)
og drejer til venstre i t-krydset for enden.
man kan havne ude på den vej der går mellem frk. og
hjørring og der kan knæet også komme i i flere af svingende.
men asfalten er dog ikk helt god alle stederne.
men der har i sikkert også kørt
man lærer jo hurtigt ruterne at kende i omegnen
mvh
bo thomsen

Fra : iMok

Dato : 12-10-01 16:53

Hej alle! Tim skrev:

> Min kæreste dumpede til køreprøven forleden dag, pga et glemt blinklys . Æv
Kedeligt :(
Men sikkert mere kedeligt at blive klippet i det virkelige liv pga samme
forglemmelse? (Få det på plads! )

Nogle motorsagkyndige ser iøvrigt ikke velvilligt på at man ikke har haft
nogle ekstra køretimer når man går op igen, hvis du forstår hvad jeg mener...

> Den næste køreprøve kunne ikke blive før 1. nov :-/
Ja, det er næsten 'dobbelt straf'... :/

> Jeg har selv MC, og er ikke meget for det. For det er sikkert hamrende dyrt
> at blive stoppet, er der nogen der ved hvad det koster at blive stoppet,
-Som der skrives er det 5000 første gang, 7500 anden gang og 10.000 tredie
gang. Gæt selv hvad der sker fjerde gang. (tip: det er ikke noget med penge)
Der er vist en 'studierabat' (på ca 50 pct) for folk med en årsindtægt under
et bestemt beløb. (100.000 tror jeg) De 1500 pga formildende omstændigheder
kender jeg ikke noget til. Ud over det tror jeg der arbejdes på at
førstegangsbøden ikke skal være mindre end prisen på et kørekort - der blev
vist nævnt 10.000 - men jeg ved ikke hvor langt man er nået med det.

Ansvarsforsikringen dækker ikke, hvis man laver uheld uden kørekort!
Man kan vel slet ikke få/have en ansvarsforsikring uden kørekort?? I
betragtning af at hun højst sandsynlig vil få al skyld i tilfælde af uheld,
og en ansvarsforsikring SVJH skal kunne dække op til 50 mio i tilfælde af
personskade (bare lige for at anskueliggøre hvilke krav hun kan risikere at
blive mødt med) må hun nok hellere lade være med at lave uheld.

(Burde hun iøvrigt ikke kende til disse ting hvis hun lige har haft teori? B)

> Hun har kørekort til bil, ...
You make it sound like a good thing... har alle burister ikke det? :/

> Tim - Som håber på meget godt vejr i november
Ja, eller alternativt: lige den kombo der er passende for hende, men dårlig
for motorsagkyndiges udsyn... B) held & lykke og pøj-pøj og alt-det-der
til november.

-imko
burfri :)
mc-løs :(

Posted with Hogwasher. For a free Test Drive click on:
http://www.asar.com/cgi-bin/product.pl?58/hogwasher.html

Fra : Per Emborg

Dato : 12-10-01 17:43

Min søn som er i lære 18 år blev stoppet på sin EU 45 og han havde bestået
teorien både til bil og mc , men køreprøven var udsat (Politiet skyld) bøde
5000 kr alle de gamle regler var væk , jeg prøvede at klage min nød men det
hjalp ikke

X-Eleven
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk
www.kvikkerten.dk

Fra : Armand

Dato : 12-10-01 22:14

Per Emborg <kvikkerten@mail.dk> skrev i en
> [...]
(Politiet skyld)
> bøde 5000 kr alle de gamle regler var væk , jeg prøvede at klage min

Lige lukt i byretten med en sådan én!
En bøde er kun et kompromis imellem dig og politimesteren, og
domsafsigelse er en folkeret!
Det koster dig intet andet end lidt tid. og i retten vil en evt. mis-
forståelse/tolkning komme for dagens lys!
Eftersom at bødelejet et i top, risikeresend ikke en strengere straf!!

--
Armand.
(vanerevser af dårligt politiarbejde)

Fra : RpR

Dato : 12-10-01 18:38

> Man kan vel slet ikke få/have en ansvarsforsikring uden kørekort??

Sagtens. Fik min EU 45 regged inden jeg havde fået kørekort, faktisk meget
lang tid før.
Og forsikring er jo et krav inden den kan indregistreres under mit navn,
kørekort skulle ikke fremvises, og reglerne for indregistrering og
forsikring er den samme for øvert, bil & mc.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jan Vagle

Dato : 12-10-01 18:20

Tim Hoffmann wrote:

> [...]
> æv.. Nu er hun lidt muggen i betrækket, og vil jo gerne køre på hendes

(snip)

1. Hun vil være en komplet idiot hvis hun kører alene i trafikken uden
kørekort m.h.t. forsikring !!!!!!!!!!!! Lad blive med det !

2. Det er en liden genvej: Det er fremdeles tiladt at øvelseskøre såfremt
ansvarlig har havt kortet i mindst 5 år OG en har to-vejs kommunikation i
mellem (Les mobiltelefon med handsfree i hjelmen :)

Men for guds skyld IKKE kør uden pnkt. 2 er oppfyldt !!!

--
Jan Vagle

Fra : Robert

Dato : 12-10-01 18:40

"Jan Vagle" <bones@c2i.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> mellem (Les mobiltelefon med handsfree i hjelmen :)
>
> Men for guds skyld IKKE kør uden pnkt. 2 er oppfyldt !!!

NETOP !! - noget jeg forsøgte at gøre klart for ca.
20 mails siden.... forsikring dækker ikke "nogetsomhelst",
har talt med 3 forskellige i dag!

Mvh
Robert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-10-01 02:27

Robert wrote:

> NETOP !! - noget jeg forsøgte at gøre klart for ca.
> 20 mails siden.... forsikring dækker ikke "nogetsomhelst",
> har talt med 3 forskellige i dag!

Forskellige hvad?
--
mvh Jes Vestervang (nysgerrig)

Fra : Robert

Dato : 13-10-01 01:15

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Forskellige hvad?
> --

Forsikringsselskaber

~Robert

Fra : boe

Dato : 13-10-01 11:04

> Forsikringsselskaber

Ikke fordi jeg skal fremture, men hvad havde du egentlig regnet med at
forsikringsselskabet ville svare:
"Goddag, jeg vil lige høre, om I dækker den skade jeg laver lige om lidt,
når jeg kører afsted på min MC uden kørekort" - "Jo da, selvfølgelig gør vi
da det. God tur"....
Nej, vel. Læs nu artiklen højere oppe i tråden..eller ring til
forsikringsoplysningen. Forsikringen dækker, med mindre forsikringsselskabet
kan bevise, at uheldet skyldtes førerens manglende evner til at føre
køretøjet. Jeg repeterer lige svaret på spørgsmålet om, hvorvidt selskabet
kan få regres:

"- Ja, hvis en domstol vil betegne kørslen som grov hensynsløs, er det
muligt, men der skal virkelig meget til! "

Er det ikke ret tydeligt formuleret?

Bo, VF1000F

Fra : RpR

Dato : 13-10-01 14:36

> [...]
> når jeg kører afsted på min MC uden kørekort" - "Jo da, selvfølgelig gør

"Og hold nu godt fast derhjemme, for DET her, DET kommer til at gå STÆRKT!"

Fra : Robert

Dato : 14-10-01 17:59

> [...]
> kan bevise, at uheldet skyldtes førerens manglende evner til at føre
> køretøjet. Jeg repeterer lige svaret på spørgsmålet om, hvorvidt selskabet

1) Tror du jeg er så naiv ? at stille et så tåbeligt spørgsmål ???
2) Såfremt du fører et køretøj uden behørig tilladelse hertil, er du
så i god eller ond tro ? Hvaba!!
3) Tror du selv forsikringsselskabet vil have problemer med et
sådan bevis, når "føreren" uden tilladelse netop er dumpet <=>
endnu ikke fundet egnet til at føre et køretøj i lovens forstand ???

Selvfølgelig vil de gøre regres gældende. Til hver en tid! hvad
har de at miste ? Og i det hele taget må jeg efterhånden erkende,
at selvom det er kanonfristende - det dér med at trille rundt og
"øve" sig inden prøven, så er og bliver det farligt, samt en
unødvendig risiko at løbe. Dont blame me, men sådan er det
bare. Og helt ærligt; Tyvebanden der diskuterer udspekulerede
teknikker til at distrahere polititet når der skal køres ulovligt,
hva fa*** foregår der ? Hvord fedt ville du selv synes det var,
såfremt din kæreste blev kørt ned af en klovn uden kørekort
( der var travlt optaget af holde øje med politi i stedet for trafik,
og nervøs for at blive opdaget ) ???

Robert

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-10-01 21:40

On Sun, 14 Oct 2001 18:58:51 +0200, "Robert" <robert@timewaste.dk>
wrote:

>3) Tror du selv forsikringsselskabet vil have problemer med et
>sådan bevis, når "føreren" uden tilladelse netop er dumpet <=>
>endnu ikke fundet egnet til at føre et køretøj i lovens forstand ???
Som Boe også skriver, så læs højere oppe i tråden.

>bare. Og helt ærligt; Tyvebanden der diskuterer udspekulerede
>teknikker til at distrahere polititet når der skal køres ulovligt,
>hva fa*** foregår der ?
Tyvebande? Tror du ikke lige du skal beherske dig lidt, inden du
begynder at kalde folk den slags?
Du er vel ikke dansk-lærer, sådan som du overkonluderer?
Jeg startede den del af tråden, som omhandler afledning af politiets
opmærksomhed. Jeg gjorde brug af min livlige fantasi. Og det synes jeg
selv, fremgår ret tydeligt. Gør det mig til en tyvebande? Gør det de
øvrige personer her på NGen, der syntes at mit indlæg var i orden, til
"medlemmer i min tyvebande"?

Jeg må skuffe dig, jeg er sådan en kedelig en, der aldrig har været
med i en tyvebande. Jeg har heller aldrig afledt politiets
opmærksomhed. Men derfor kan jeg godt slippe min fantasi løs...

>Hvord fedt ville du selv synes det var,
>såfremt din kæreste blev kørt ned af en klovn uden kørekort
>( der var travlt optaget af holde øje med politi i stedet for trafik,
>og nervøs for at blive opdaget ) ???
En person der kører uden kørekort, som _har_ været til køreprøve, og
er dumpet fordi blinklyset blev glemt, er vel ikke blandt de værste
trafikanter?
Der findes personer der har haft kørekort i årevis, som er væsentligt
farligere for deres omgivelser, end en nybegynder der næsten har
bestået sin køreprøve.

--
M.v.h. Thomas Makro,
der er så kedelig, at han aldrig har distraheret politiet

Fra : Robert

Dato : 14-10-01 23:18

> On Sun, 14 Oct 2001 18:58:51 +0200, "Robert" <robert@timewaste.dk>
> wrote:
>
> Tyvebande? Tror du ikke lige du skal beherske dig lidt, inden du
> begynder at kalde folk den slags?

sorry, men jeg burde måske skrive "bevidste lovbrydere" ?

> Du er vel ikke dansk-lærer, sådan som du overkonluderer?

Beklager, jeg er ikke dansklærer

> "medlemmer i min tyvebande"?

Næh nej, som skrevet... se ovenfor....

Mht. indlægget omkring regres: En person fra forsikringsbrancen
udtaler sig. Er en sådan udtalelse ufarvet og troværdig (set fra
forsikringstagerens synspunkt )?

Jeg kan forstå du aldrig har oplevet ovennævnte... men det er der
nogen der har!

> [...]
> Der findes personer der har haft kørekort i årevis, som er væsentligt
> farligere for deres omgivelser, end en nybegynder der næsten har

Igen.. Jeg må virkelig beklage. Til dels alle de personer der
bevæger sig rundt i trafikken - såvel med som uden førerret, til
fare for mange mennesker... til dels dem der åbenbart synes det
er ok at forøge mængden af samme... sålænge det kan henføres
til begrebet " næsten har bestået " Og endelig dem der ikke fatter
pointen her; Tråden starter med " hvad er bøden". Jeg kan kun læse
det på een måde: Kan det betale sig ( læs: kan man betale sig fra )
at begå en ulovlighed ? Uanset jeg læser samtlige indlæg her,
fællesnævner er: det er i orden at snyde, så længe det ikke bliver
opdaget.

Og det er da irrelevant hvad man dumper på.. et blinklys, en
højrevigepligt... en fodgænger ? Eller skal der oprettes en
tabel med takster for folk der kører uden kort, bliver snuppet,
og skal have en bøde afhængig af hvad de dumpede prøven på ??

Jeg synes absolut ikke det er anbefalelsværdigt at trille rundt
uden "lov til" - - - er det så slemt ??

Mvh
Robert

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-10-01 17:14

> [...]
> at begå en ulovlighed ? Uanset jeg læser samtlige indlæg her,
> fællesnævner er: det er i orden at snyde, så længe det ikke bliver

Kører du aldrig for stærkt?

Rittig

Fra : Robert

Dato : 16-10-01 09:28

> "Robert" <robert@timewaste.dk> skrev i en meddelelse

> Kører du aldrig for stærkt?
>
> Rittig

Hvad er "for stærkt" ? Mener du "for hurtigt" ?
Et spørgsmål der kun kan besvares med:
Jeg afpasser farten efter forholdene, vurderer situationen,
holder afstand, iagttager de andre trafikanter nøje,
gransker sideveje, lurer fodgængere, cyklister og de
forb****** eu-cykler ( ) nåja, kan se hvad du mener,
men jeg synes nu ikke at man kan skubbe ulovligheder
ind under begrebet "det gør alle de andre også"
- det giver i hvert fald ikke ret til at handle på samme måde.

Er der mon nogen "herinde" der ikke kører "for" hurtigt ?

Robert

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-10-01 09:45

On Tue, 16 Oct 2001 10:28:06 +0200, "Robert" <robert@timewaste.dk>
wrote:

>Er der mon nogen "herinde" der ikke kører "for" hurtigt ?

Ja da, mig f.eks ...

-M

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 16-10-01 15:26

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Ja da, mig f.eks ...
>
> -M

Heller ikke mig, holder mig altid indenfor den jydske hastighedsgrænse.

Jacob

Fra : Armand

Dato : 16-10-01 15:28

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Ja da, mig f.eks ...

Sikkert din usle cyklist

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-10-01 15:43

On Tue, 16 Oct 2001 16:27:49 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Sikkert din usle cyklist

Skal du ha' slag din elendige madkassechauffør

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-10-01 19:18

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du ha' slag din elendige madkassechauffør

Så så, drenge, kammertonen.

Rittig

Fra : Hans

Dato : 18-10-01 23:22

Ja det ved jeg squ ik' er 290km/t for hurtigt
Top hastighed jeg så på min 99,CBR900RR
Så vil jeg da nok indrømme at det ku måske værre at spedometeret
lyver på den hastighed, men det er da i orden

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 15-10-01 09:44

>M.v.h. Thomas Makro,
>der er så kedelig, at han aldrig har distraheret politiet
aaah !.

Hvad med den gang nede i parken i dit grønne sæt regntøj ?

Mvh
Timo - Uden fantasi

Fra : Thomas Makro

Dato : 15-10-01 19:48

On Mon, 15 Oct 2001 09:43:32 +0100, "Tim Hoffmann"
<tim@hoffmann-data.dk> wrote:

>aaah !.
Begynder du nu at stønne her på NGen, din gris

>Hvad med den gang nede i parken i dit grønne sæt regntøj ?
Nå så du er stadig sur over at jeg ikke ville låne dig mit regntøj til
din sidste "mande-kom-sammen"?

Fra : boe

Dato : 15-10-01 07:54

> [...]
> såfremt din kæreste blev kørt ned af en klovn uden kørekort
> ( der var travlt optaget af holde øje med politi i stedet for trafik,

Jamen dog...
1) Jeg forsøger at argumentere for mit synspunkt på en saglig måde ved at
referere til relevante artikler om emnet. Det står dig selvfølgelig frit for
at stole mere på dine egne kilder.
2) Jeg har *aldrig* hverken skrevet eller antydet, at jeg synes det er i
orden at køre uden kørekort. Det synes jeg bestemt ikke at det er! Men det
var ikke det vi diskuterede.
3) Hvis du ønsker at diskutere i den tone du holder i dit sidste indlæg, så
kan du diskutere med dig selv.

Slut herfra..

Bo, VF1000F

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 12-10-01 23:53

"Jan Vagle" news:3BC72693.AF9351B8@c2i.net...
> [...]
> ansvarlig har havt kortet i mindst 5 år OG en har to-vejs kommunikation i
> mellem (Les mobiltelefon med handsfree i hjelmen :)

hmmm...det skulle nu undre mig om man må det på motorcykel, da mand ikke må
tilsvarende i bil.
I Danmark er det nemlig, til forskel fra bla. Sverige, forbudt at lave
"private" køretimer uanset hvor lang tid man har haft pappet, i politiets
lovens øjne er det det samme som at køre uden pap.
emnet var oppe og vende i nyhederne for ca et ½ år siden.
--
Jacob

Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-10-01 16:17

> [...]
> lovens øjne er det det samme som at køre uden pap.
> emnet var oppe og vende i nyhederne for ca et ½ år siden.

Nemlig !

Jeg forstår heller ikke hvorfor kan ikke må "øvelseskøre" som 17 årig det må
man i Norge bare man har en person med som har kørt udenskade og er mindst
22år og har haft kortet siden han var 18 ...
i bilen skal der monteres extra bagspejl og et skildt i bagruden en stort
rødt "L" som står for Learning
jeg benyttede jeg af denne ordning da jeg læste i norge og jeg syntes det er
en fantastisk chance som forældre har for at spare deres børn (eller dem
selv) for den store udgift extra køretimer, køre prøver osv.. kan løbe op i

så var der snak om at det var farligt fordi de unge ville køre hazarderet -
hvem f***** (undskyld jeg bande) ville køre hazarderet med deres forældre
ved siden af en !

Narj... lad og få den ordning inført i danmark ...

m.v.h.
lasse madsen

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 15-10-01 18:01

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> [...]
> selv) for den store udgift extra køretimer, køre prøver osv.. kan løbe op
> så var der snak om at det var farligt fordi de unge ville køre
Argumentet dengang (mod at inføre det i Danmartk) var at der skete lidt
flere ulykker for dem der lærte at køre (altså dem under 18 år ogder var
ikke noget om ulykkernes omfang). Og de fik også hurtigt nævnt at blandt de
unge med kørekort var der væsentligt færre ulykker. så samlagt var der mig
bekendt færre ulykke. Men det var åbenbart argument nok for ikke at indføre
det i Danmark !!!
Jacob