Ang. Brændeovn.
Fra : Jagthytten

Dato : 15-01-01 17:17

Hej

Jeg vil høre om der er penge at spare ved at købe en brændeovn. ???

Jeg har naturgas lige nu.

Mvh. Per

Ps. Hvad er jeres erfaringer. ???

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 15-01-01 19:19

"Jagthytten" <Jagthytten@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg vil høre om der er penge at spare ved at købe en brændeovn. ???
>
> Jeg har naturgas lige nu.
>
> Mvh. Per
>
> Ps. Hvad er jeres erfaringer. ???

Jeg sparede ca. kr. 6.000 på gasregningen fra 11/1-00 til 30/4-00. jeg er
meget spændt på den næste gasaflæsning til maj.

mvh
Bendt

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-01-01 23:17

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> wrote:

>Jeg sparede ca. kr. 6.000 på gasregningen fra 11/1-00 til 30/4-00.

Jeg installerede brændeovn i et nyt hus på 153 kvm. i efteråret 1998
og lukkede alle mine radiatorer lillejuleaften 1998. Nu er ventilerne
sikkert rustet fast, for de har ikke været åbnet siden. Naturgassen
bruges kun til varmt vand og gulvvarme i to badeværelser.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-01-01 19:37

On Mon, 15 Jan 2001 17:16:35 +0100, "Jagthytten" <Jagthytten@sport.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg vil høre om der er penge at spare ved at købe en brændeovn. ???
>
>Jeg har naturgas lige nu.
>
>Mvh. Per
>
>Ps. Hvad er jeres erfaringer. ???

Øh, ved ikke om det er en besparelse, men du skal påregne at din
ejendomsvurdering bliver forhøjet med 250,- pr. m2 for værdien af pejs
eller brændeovn
--

mvh.
U.P.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-01-01 20:43

> Jeg vil høre om der er penge at spare ved at købe en brændeovn. ???

Naboen bruger ca 300 m3 mindre gas end vi med samme husstørrelse og samme
mængde teenagere og voksne. De har brændeovn med masser af gratis/billigt
brænde, det har vi ikke.

Mvh Maria

Fra : U. Pedersen

Dato : 16-01-01 00:19

On Mon, 15 Jan 2001 19:42:50 GMT, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Naboen bruger ca 300 m3 mindre gas end vi med samme husstørrelse og samme
>mængde teenagere og voksne. De har brændeovn med masser af gratis/billigt
>brænde, det har vi ikke.

Set i forholdet pr. antal kvm. så tror jeg ikke der er den store
besparelse, det er nok mest for hyggens skyld.

Kan en brændeovn dække hele dit hus's behov for varme ??

Bor selv i et hus i 2 etager hver på 67 kvm i grundplan.
Jeg får ingen varme fra brændeovnen op på første sal, men jeg skal
stadig beregnes af 134 kvm når de laver min ejendomsvurdering.
--

mvh.
U.P.

Fra : Torben Ibsen

Dato : 07-02-01 19:16

Vi opvarmer et hus på 126 m2 udelukkende med brændeovn. Bruger max. 4000 kr
om året på opvarmning, og vi køber nok brænde på den dyrest tænkelige måde.

Husk, at du skal købe en konvektionsovn, sandsynligvis en Lotus ovn.