drivhus hus..
Fra : klaus nielsen

Dato : 14-01-01 12:16

hej
for ca et halvt år siden i et ugeblad ( søndag eller familie journalen )
så jeg et stort drivhus med et mindre alm. hus inden i
det var et hvidt hus alá det man ser i spanien med fladt tag
er der nogen der ved ca hvad det kan koste at lave det hvis at
drivhuset er 400 m2
og selve huset er ca 100 m2

skal man betale egendomskat af drivhuset eller bare selve beboelses huset ??

på forhånd tak

hilsen klaus vfr@city.dk.

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 14-01-01 21:15

klaus nielsen wrote:

> [...]
> så jeg et stort drivhus med et mindre alm. hus inden i
> det var et hvidt hus alá det man ser i spanien med fladt tag

Det lyder spøjst - lidt Storm P-agigt, men også sjovt :)
Er det noget du tænker på at bygge? Jeg går ud fra at ideen er en evig
Spansk sommer uden de danske "byger der går og kommer", eller hvordan?

> er der nogen der ved ca hvad det kan koste at lave det hvis at
> drivhuset er 400 m2
> og selve huset er ca 100 m2

Ingen ide. Det kommer helt an på kvaliteten.

> skal man betale egendomskat af drivhuset eller bare selve beboelses huset ??

Mon ikke det behandles som en udestue (?), og dermed medregnes til
husets værdi, som bl.a. er grundlag for ejendomsskatten.

--Johan

Fra : N/A

Dato : 15-01-01 09:52

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-01-01 09:52

On Mon, 15 Jan 2001 07:49:52 +0100, "klaus nielsen" <vfr@city.dk>
wrote:

>ja jeg påtænker at bygge når jeg får lidt kontanter på hånden
>jeg vil nok selv svejse stål-buerne sammen for at holde prisen nede, hvilket
>jo også er meget nemt. med mindre at jeg falder over nogen buer fra en
>maskinhal det alligevel skal rages ned. men jeg ved ikke helt hvordan jeg
>skal sætte glasset fast, om jeg skal lave en masse små rammer/lægter de kan

Du skal absolut ikke bruge et glashus. Det vil blive for dyrt i varme.
En konstruktion af træ bliver næppe heller særlig sjov i længen. Jeg
har været i gang med at pille et råddent trædrivhus ned for at bygge
det op igen med nyt træ. Ikke særlig spændende.

Dem som havde det 'hus i drivhuset' havde et almindeligt
aluminiumsdrivhus med kanalplader, dvs. det er en smule isoleret.

Selve beboelsen kunne de bygge ret billigt fordi der ikke skulle dyre
termoruder i (drivhuset det stod i var jo isoleret). Hele huset kunne
bygges af materiealer som er til indendørs brug, en dør mellem 2 rum i
huset er billigere end en yderdør osv. hele vejen igennem. Heller
ingen dyre lofter var der på, højst en let overdækning så man ikke
kunne se direkte op i himlen.

Hvis ikke jeg husker helt fejl, så blev der sagt at et hus som dette
ikke var dyrere at bygge end et rigtigt hus. Drivhuset kostede godt
nok en del, men det blev sparet på de billigere materialer til selve
beboelsen.

Der var også noget om huset i et af havebladene, (Alt om Haven eller
Haven) og dem kan du i hvert fald finde på biblioteket.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-01-01 17:57

Hej Klaus.
Den artikel du tænker på var i bladet, HAVEN fra det danske haveselskab,
( 99.årgang 12 december 1999 )
Det er arkitekt Torkild Kristensen, som har bygget sit drømme hus-hus, i
udkanten af Odense.
2500 m2 grund, 400 m2 drivhus 7meter høj, og 60 m2 hus.
Du skal have en grund på min 1600 m2 for at må bygge en kopi af hans hus.
Hilsen Jean