Skærme
Fijala 3554
Streger på skærm???
Fra : Andrew

Dato : 11-10-01 21:31

Hej

Der er nogle underlige vandrette streger på mit skærmbillede. Det ligner
disse streger der kommer når man sætter noget magnetisk hen til en skærm.
De er vandrette og næsten lige, men bøjer så lidt af og drejer nedad.
Det flimre ikke, men det er lidt træls!
Det minder om de her forstyrrelser der kommer når en studievært i TV har en
stribet trøje på.
Så kommer der disse streger.

Mvh And

PS: Det er en Fujitsu ICL ErgoPro 172v

Hej Hej

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 12-10-01 16:05

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev

> [...]
> Det flimre ikke, men det er lidt træls!
> Det minder om de her forstyrrelser der kommer når en studievært i TV

Kan du se stregerne på en helt ensfarvet flade, eller er det kun i
bestemte sammenhænge - som når du vælger "luk computeren" ?

Hvis sidstnævnte er tilfældet, er der tale en effekt, der kaldes "moire"
og som findes stort set på alle skærme i større eller mindre omfang ved
'kritiske' billeder og/eller opløsninger. Graden af moire kan også
afhænge af dit grafikkort. Flere skærme har mulighed for at justere denne
moire-effekt væk (eller næsten væk), mens andre ikke har. Måske har
din...

Hvis stregerne til gengæld også findes på ensfarvede flader, aner jeg
ikke hvad det kan være.

mvh
Peter

Fra : Andrew

Dato : 12-10-01 18:45

De er der f. eks. på skrivebordets blå farve, og det ligner meget en eller
anden fejl!

Mvh And

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-10-01 00:04

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev

> De er der f. eks. på skrivebordets blå farve, og det ligner meget en
eller
> anden fejl!

Du har vel ikke nogle kraftige magneter, højttalere eller måske et bundt
ledninger i nærheden af skærmen, som kan forstyrre? Hvis ikke, er der nok
tale om en fejl, men du bør, hvis muligt, lige checke skærmen med et
andet grafikkort først.

mvh
Peter

Fra : Andrew