Logitech ..*ggrrrrr*
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-01 20:30

Er der nogen der ved om logitech snart får fingeren ud og får lavet
noget X drivere... Jeg er den glade ejer af en spritny optical mouseman,
som virker som en drøm under 9 men som sutter på det krafgtigste under
X. (Jeg sidder nu med en gammel HockeyPuck mus under X)

?!?!?

Deres hjemmeside siger at de stadig overvejer det...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-01 21:15

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> [...]
> som virker som en drøm under 9 men som sutter på det krafgtigste under
> X. (Jeg sidder nu med en gammel HockeyPuck mus under X)

venstre knapen virker i al fald og scroll hjulet burde virke i de fleste
programmer (i al fald alle cocoa-programmer samt IE)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-01 21:29

> venstre knapen virker i al fald og scroll hjulet burde virke i de fleste
> programmer (i al fald alle cocoa-programmer samt IE)

ja knapperne virker og jeg kan da flytte musen, men dens accelration og
precision er way off ... (ja jeg kan ikke stabe ;) )

/thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-10-01 00:53

> ja knapperne virker og jeg kan da flytte musen, men dens accelration og
> precision er way off ... (ja jeg kan ikke stabe ;) )

Jeg har samme problem med min MS IntelliMouse. Hvis man spørger får man
som regel det svar at "det virker, ti stille".

Det gør det bare ikke, det kan ikke nytte noget at man skal bruge et
areal på tolv meter for at flytte musen fra den ene ende af skærmen til
den anden.

Men man bliver godt nok upopulær på diverse web-forums hvis man påpeger
dette, uha

Mojn, Thomas

--
What goes: Clip clop, clip clop, clip clop, bang
bang, clip clop, clip clop, clip clop?

An 'Amish' drive-by shooting

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-10-01 01:12

In article <1f156ay.1qztthr1sa1xa4N%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> [...]
>
> Det gør det bare ikke, det kan ikke nytte noget at man skal bruge et
> areal på tolv meter for at flytte musen fra den ene ende af skærmen til

Du har godt af motion, så vær du glad for at det fungerer sådan.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 13-10-01 00:12

> Du har godt af motion, så vær du glad for at det fungerer sådan.

ROTFL! Nåhh ja, du siger noget. Jeg køber en mere, så kan jeg få den
korrekte aerobiske træning

Mojn, Thomas

Fra : J.C. Voss

Dato : 13-10-01 00:55

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> ROTFL! Nåhh ja, du siger noget. Jeg køber en mere, så kan jeg få den
> korrekte aerobiske træning

Så mangler du bare at sætte lidt stole op, eller nogle trappestiger som
skal forceres i flytningsprocessen, så får du den rette kardiovaskulære
træning som skulle være så godt for blodomløbet. Samtidig kan du sælge
din 'Stairmaster 2000' til en af dem i stuetagen uden OS X og Mouseman
(-;

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-01 01:17

In article <1f16ykh.16y6j1p2ts0aaN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> ROTFL! Nåhh ja, du siger noget. Jeg køber en mere, så kan jeg få den
> korrekte aerobiske træning

Næh nej, træningen skal være varieret, så mens du kører rundt med musen
med den ene hånd, drikker du Whisky med den anden. Når du bliver
svimmel, bytter du rundt på Whisky og mus.
Opdager du (eller en anden) at du sidder og patter på musen og kører
Whiskyen rundt på bordet, så ved du at det er fyraften.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 13-10-01 01:24

> [...]
> Opdager du (eller en anden) at du sidder og patter på musen og kører
> Whiskyen rundt på bordet, så ved du at det er fyraften.

*ROTFLMAO*

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-10-01 05:23

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> *ROTFLMAO*

Ehhhehehehehe tjaøhh det kan man ikke gardere sig i mod :)
Jeg er Kejt-hjernet

Mojn, Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-10-01 18:38

> [...]

> Det gør det bare ikke, det kan ikke nytte noget at man skal bruge et
> areal på tolv meter for at flytte musen fra den ene ende af skærmen til

Har selv samme mus og med "tracking speed" sat til maximum skal jeg
bruge ca 10 cm bordplads for at flytte markøren 1280 pixels. Det er da
til at leve med!

> Men man bliver godt nok upopulær på diverse web-forums hvis man påpeger
> dette, uha

Nogen kan ikke klare overdrivelser!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Christian Flintrup

Dato : 12-10-01 21:32

> Det er da
> til at leve med!

Nej det er ikke :)

Det er ligefrem fysisk bevægelse!

Lad os antage at man bruger musen meget i et program.
Hvert minut rykker man musen 12800 px eller 1 m.
Efter en times brug svarer det til at rykke musen lige så langt som
rundetårn er højt (!!!).

Prøv at tænke over det. Hvis nogen bad dig om at rykke din mus 60 meter
hen ad gulvet ville du så gøre det?

(keder jeg mig lige nu? :)

--
Christian

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 13-10-01 00:12

> Har selv samme mus og med "tracking speed" sat til maximum skal jeg
> bruge ca 10 cm bordplads for at flytte markøren 1280 pixels. Det er da
> til at leve med!

WOW, really? Det lyder helt afsindigt at du kan leve med det.

Men OK, jeg _er_ sart med den slags, da jeg har problemer med RSI.

Det er fint at musen virker, men det jeg skal bruge er den hurtigere
hastighed Microsofts driver giver mulighed for. Jeg kan i øvrigt ikke se
hvad jeg skal med de mange ekstra knapper der ikke virker :)

Men det går, jeg har en Kensington Orbit jeg kan bruge med venstre hånd,
Kensington kan da i det mindste lave drivere til X. Men de er også
større end Microsoft.

Mojn, Thomas

PS: Inden nogen påstår de faktisk ER større end Microsoft's MacBU, så er
det ikke MacBU der laver driversoftware til IntelliMouse. Jeg ved ironi
er tabt på nogen, så en lille disclaimer er på sin plads

Fra : N/A

Dato : 12-10-01 21:35

Fra : Pete

Dato : 12-10-01 21:35

in article 1f16rrw.i8kaqp19l6mzuN%chr@mac.com, Christian Flintrup at
chr@mac.com wrote on 12/10/01 22:31:

> Prøv at tænke over det. Hvis nogen bad dig om at rykke din mus 60 meter
> hen ad gulvet ville du så gøre det?
>
> (keder jeg mig lige nu? :)

LOL!

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-10-01 17:36

> ja knapperne virker og jeg kan da flytte musen, men dens accelration og
> precision er way off ... (ja jeg kan ikke stabe ;) )

Hvad er det lige du synes er så slemt? Jeg bruger den samme mus under OS
X og det virker da OK.

--
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-01 20:38

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hvad er det lige du synes er så slemt? Jeg bruger den samme mus under OS
> X og det virker da OK.

Jeg syns bare den virker akavet og sløv... :)

/thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-10-01 23:39

> Jeg syns bare den virker akavet og sløv... :)

Jeg vil bestemt ikke kalde den sløv, men den er lidt mere hakkende i sin
bevægelse end Apple's egen optiske mus. Det samme gælder dog i Mac OS 9.

--
René

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 13-10-01 00:17

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Jeg syns bare den virker akavet og sløv... :)

Det kommer også an på hvor stor en skærm man har, hvad der er tåleligt
på en 15" er ulideligt på en 19".

Mojn, Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-01 21:39

> [...]

> som virker som en drøm under 9 men som sutter på det krafgtigste under
> X. (Jeg sidder nu med en gammel HockeyPuck mus under X)

venstre og højre knapperne virker i al fald, og scroll hjulet burde