alger
Fra : langdal

Dato : 12-01-01 20:51

Hej!

Vil gerne have et godt råd vedrørende alger. Træværk og fliser er alt for
grønne. Og på mit tag gror mosset også lystigt.
Hvad gør en klog mand?

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-01 23:32

> Vil gerne have et godt råd vedrørende alger. Træværk og fliser er alt for
> grønne. Og på mit tag gror mosset også lystigt.
> Hvad gør en klog mand?

Salt. Eller klorin. Samt sikrer at vandet kan løbe ordentligt af. Det er
fugten, der skaber grobund for algerne, så det er der, du skal have fat for
at få løst problemet til bunds.

Mvh Maria

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 09:32

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-01-01 09:32

On Fri, 12 Jan 2001 23:38:10 +0100, "Preben Mikkelsen"
<oz1dx@image.dk> wrote:

>Jeg har netop smidt et par spande vand tilsat en klor opløsning ud over have
>fliserne i håb om, at det kan hæmme algevæksten. Jeg ved ,at det slår
>algerne ud i en periode, men jeg ved ikke hvor længe.

>Mit drivhus er også blevet helt grønt.... andre gode råd???

Klorin/klor slår algerne ihjel, men det er noget skidt at få alt det
klor ud i det fri.

Men brun sæbe er et godt middel. Men der skal nok skrubbes lidt mere.
Og er det på trappen så husk at skylle den med masser af vand
bagefter.

Til drivhuset er der intet som slår brun sæbe.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 14-01-01 13:23

Hej langdal
Der kan være større problemer med alger hvis du f.eks bor tæt op af en
svinefarm, de dampe der kommer derfra kan sætte fart i alge-dannelser, det
viste de for nylig i TV.
Husk hvis du bruger højtryksrenser, kan du gøre f.eks beton mere åben med
efterfølgende bedre grobund for ny algevækst.

Fra : Jakob Bock

Dato : 16-01-01 01:58

> Klorin/klor slår algerne ihjel, men det er noget skidt at få alt det
> klor ud i det fri.

Her er et par links til belysning af emnet:

http://www.greeninfo.dk/press/klor_pr.htm
http://www.greeninfo.dk/faktaark/37xklor.htm
http://www.greeninfo.dk/press/kemipr.htm

Mvh