Gulvvarme der aldrig lukker !
Fra : Thomas Gardum

Dato : 12-01-01 17:55

Hej !

Vores gulvvarme på badeværelset fungerer fint, bortset fra at ventilen
aldrig lukker 100% det er sådan en der føler på vandets temperatur. Jeg har
prøvet at skifte selve danfoss-hovedet og den lille "dipper" men vandet står
og siver lige så stille hele tiden. Systemet skulle være rigtigt lavet, med
et fremløb og en retur.

Håber der er nogen der kan give et godt råd.

Med venlig hilsen Thomas

P.S selvom at det er minimalt det siver har det vel "stor" betydning mht til
varmeregningen, eller hvad???

Fra : Ctrl-Alt-Del

Dato : 13-01-01 00:19

Thomas Gardum skriver:

> [...]
> og siver lige så stille hele tiden. Systemet skulle være rigtigt lavet, med

Hejsa
Ventilen SKAL sidde på retur røret og være en fjvr ventil.
Det er en ventil med bimetalføler.
Piller du selve hovedet af, sidder der en forpakning,som på en alm.
radiatorventil.
Den kan godt sætte sig fast. bank forsigtigt på den lille split til den kan arb.
normalt.
Virker det ikke bør ventilen udskiftes(helst af en aut. vvs-mand )
Ventilen skal kunne lukke helt.

Hilsen
Fam. jensen

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 17:19

Fra : Thomas Gardum

Dato : 13-01-01 17:19

Det er en speciel ventil der sidder der, en der føler på vandet fra returen.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Gardum

Dato : 13-01-01 17:25

"Ctrl-Alt-Del" <torbenj@private.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan arb.
> normalt.
> Virker det ikke bør ventilen udskiftes(helst af en aut. vvs-mand )

Ventilen sidder på returen. Den lille split arbejder fint, sidder den der
bimetalføler bagved den?

Med venlig hilsen Thomas