Nupo ???
Fra : ZUM

Dato : 11-10-01 19:47

Har du prøvet det?
Hvad synes du?

Efter at have læst en test af slankeprodukter på www.avida.dk ville jeg prøve (på trods af tidligere fornuft).

Jeg købte en pakke med 12 portioner kakaopulver.....

FØJ! Det smager jo forfærdentligt.
Jeg har kun drukket en enkelt portion.
Hvis man skal tage den hårde kur, er det 6 portioner om dagen.
At undvære mad bliver da det mindste problem.
Smagen og konsistensen er ren selvtortur.

Forslag til hvad der kan blandes i for at gøre smagen acceptable modtages med glæde.

mvh Jan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-10-01 07:32

nupo blandes med vand ikke??

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : ZUM

Dato : 12-10-01 08:28

Jo, og det er den blanding, som jeg har store problemer med at få ned....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-10-01 14:40

for det første skal du bruge IS-koldt vand... hvis du så bruger en
stavblender til at "shake" det med får du en mere lind konsistens..... og
sidst kan du putte isterninger i..... det giver også ideen af en is-kold
cacaomælk......
hvis vandet er helt tosset så kan du også bruge skummetmælk.....
men jeg har i perioder klaret det på den måde,... med det iskolde vand og
stavblenderen..... det giver altså en mere cremet konsistens....

Fra : B.Ikkala

Dato : 12-10-01 09:53

Thu, 11 Oct 2001 20:47:19 +0200, ZUM <zum@mail.flashmail.com>

>Forslag til hvad der kan blandes i for at gøre smagen acceptable modtages med glæde.

Jeg blander det med skummetmælk, bruger en 'protein-shaker' ...og
synes det smager forbavsende godt.

Men jeg også dyrker en del motion så jeg 'slipper' for at drikke det 6
gange om dagen

Fra : ZUM

Dato : 13-10-01 10:47

Tak, jeg prøver at eksperimentere lidt med iskoldt vand og skummetmælk.....

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 13-10-01 08:38

hvorfor ikke bare bruge et produkt der virker og som du kan få til at smage
næsten som du vil ... og det er meget BILLIGER ..... det øger din
forbrændig, giver masser af energi, kan få de fleste steder ..(nu er der nok
nogle der får dete til at ligne en reklame)

det er det OGSÅ ...

for et ginialt produkt der hedder MAD....

den bedste måde at regulere sin vægt på (og den eneste anbefalelsesværdige
er ved at spise sig ned i vægt ............

Kasper .....

Fra : ZUM

Dato : 13-10-01 10:31

Been there done that..... når man nu ikke kan få det til at lykkes med 'traditionel føde' må man jo opgi'
eller prøve noget utraditionelt.

Fra : Quarter

Dato : 13-10-01 10:52

hvordan har du det med motion?

det kunne jo være et godt supplement til sund mad...plus så er det jo en
dejlig følelse man får efter lidt træning, plus at man får mere enrgi af det

kenneth

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 13-10-01 12:56

Helt sikkert er motion en kæmpe gid iden og en meget vigtig del .... !

kasper

Fra : ZUM

Dato : 14-10-01 13:07

Så ofte som der er tid og/eller vejret er godt... det er ikke ofte nok.
Firmaet har et mini fitness center, hvor jeg kommer ca. en gang om ugen.
Derudover er min motion mest på rulleskøjter, og det kræver jo at vejret er rimeligt.
Derudover spiller jeg hockey 1-2 timer 2-5 gange hver uge.
Jeg synes specielt hockey'en burde give noget.
Tempoet er konstant højt. Jeg er gennemblødt af sved efter 10 minutter, og efter en time er jeg bare bustet.
Alligevel bliver maven ved med at vokse.

Mit problem må være arbejdet.... jeg arbejder aaaalt for meget (fordi jeg ka' li' det), og frokostordningen
på arbejdet er ikke specielt sund. Aftensmaden bliver også ofte indtaget på arbejdet (dvs. noget fra den
lokale fast-food).
Dette er årsagen til, at jeg ville prøve Nupo, for at droppe de fede måltider - i hvert fald de dage hvor jeg
ikke når at få noget motion.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-10-01 14:03

der er jo også veje uden om den fede faastfood mad...... jeg fandt lige
dette link : http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=419

hvor der også står:

a.. Sushi - hører til det absolut magreste fastfood, du kan få. Og så
indeholder fisk masser af sunde fedtsyrer og mineraler.

a.. Sammensæt dine egen menu. Selv om der er et menukort at vælge fra, så
kan man som regel godt selv sammensætte den anderledes. Bare spørg.

a.. Undgå frituremad, som pommes frites, forårsruller, fiskefileter,
indbagte rejer osv. Lokker det alligevel, så spis godt med ris og grønsager
til.

a.. Selv om det hedder fastfood, behøver du ikke også at spise det hurtigt.
Anret maden og spis langsomt - så undgår du at proppe dig, og stopper når du
er mæt.

a.. Husk, at fastfood kan også være en banan og et stykke friskbagt groft
brød fra bageren og friskpresset juice.

frokostordningen??? er der ikke mulighed for salatbar?
for det du skal gøre er at vælge masser af salat og grønt og måske en smule
af den varme mad selvom det er fristende....

nupo er også et ok alternativ men det kræver en masse selvdiciplin.... og
det er ALT for nemt at synde når man er på arbejde og kollegerne smovser
sig..... jeg synes det må være lettere at vælge et mere fedtfattigt
alternativ og stadig kunne hygge sig med kollegerne...

Fra : ZUM

Dato : 14-10-01 17:14

Hej Sabina,

Tak for rådene... nogle er bedre end andre.
F.eks. Sushi - det er vildt lækkert, men også hamrende dyrt.

Jeg havde egentligt ikke tænkt på kinamaden som fed... Jeg havde vist 'glemt' stegningen.
Frituren plejer jeg at undgå, men hvad med f.eks. Kylling Chop Suey ???
Jeg ved ikke hvor meget fedt der benyttes ved tilberedning af kødet, og jeg aner faktisk intet om hvad sovsen
indeholder.

mvh Jan

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 14-10-01 18:58

> Tak for rådene... nogle er bedre end andre.
> F.eks. Sushi - det er vildt lækkert, men også hamrende dyrt.

Sushi er faktisk ikke særligt svært at lave, og når man laver det selv, er
det heller ikke dyrt. Jeg spiser det tit til frokost i weekends, eller til
aftensmad på hverdage. Der er mange gode sider med opskrifter på nettet -
det er bare at søge :)

Anders

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-10-01 19:00

hvis du nu var snu smed du lige et par links med her

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 14-10-01 20:18

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> hvis du nu var snu smed du lige et par links med her

Giv en mand en fisk, og du har givet ham mad til en dag.
Lær en mand at fiske, og du har givet ham mad for livet

:D

Så hvis du vil lære at fiske, er her en god start:
http://www.google.com/search?q=sushi+recipies

Giver som et af de 10 første links flg:
http://web.mit.edu/epicurean/www/recipies.html

Jeg vil nu kaste min egen advarsel ind her, som er at der er en masse hype
og finsmächerri omkring sushi for tiden. Det kan man da også, men hvis man
bare vil have lidt hurtig sushi, behøver man altså ikke at kaste sig ud i
det store med tunmave til kr. 800 kiloet - her er et par hurtige california
style ruller med røget laks, ørred eller imiteret krabbekød helt i orden med
mig. To "cigarer", dvs. hele tangruller, der bliver til 8-10 stykker
udskåret, er rigeligt til hovedret til en sulten, fuldvoksen mand. En kvinde
vil nok kunne klare sig med det halve.

Det er næsten perfekt slankemad: Det er næsten ren protein, det eneste fedt
er fra fisken, og det mætter grundigt og blivende.

Det er sandt, at der er noget "udstyr" der skal til, primært rullemåtte og
lager af tangplader, og det koster da hurtigt 1-200 kroner. På den anden
side er rullemåtterne en engangsudgift, hvis man holder dem ordentligt og
husker at koge dem efter brug, og tangpladerne er nok dyre pr. gram, men
udgør ikke mere end et par kroner af prisen for at lave en omgang ruller.
Man kan efterhånden få det nødvendige i de fleste velassorterede
supermarkeder. Jeg bruger Kvickly...

Mvh
Anders

Fra : ZUM

Dato : 17-10-01 23:01

Tak, for info....
Jeg havde egentligt aldrig overvejet at Sushi kan tilbedes af ikke-professionelle-japanere.

mvh Jan

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 19-10-01 13:20

> Tak, for info....
> Jeg havde egentligt aldrig overvejet at Sushi kan tilbedes af
ikke-professionelle-japanere.

Det havde jeg heller ikke, før jeg lærte det af en ikke-professionel
ikke-japaner :)

Ved nærmere eftersyn viser det sig, at der er tale om en gammel
bonde/fiskerret lavet af gårsdagens rester og forhåndenværende fiskestumper,
som med tiden er blevet raffineret til kunst. Lidt ligesom så mange finere
franske retter.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-10-01 19:23

hej

det er jo som med alt andet smag og behag hvad man kan lide...... ( og har
råd til)
mht hvor meget fedt der er i tilberedningen kan man jo altid spørge sig
frem.... hvis man nu har et "stamsted" man bestiller fra kan man jo sagtens
stille spørgsmål til hvordan det bliver tilberedt.....

Fra : Quarter

Dato : 14-10-01 16:00

citat:

"Motion er vigtig, når vægttab ønskes. Man skal dog huske, at det er meget
svært at motionere sig slank. Det er derfor vigtigt at fornuftig kost og
motion følges ad, ikke mindst fordi motion gør det lettere at fastholde
vægttabet.

Når vægttab ønskes anbefales motion 2-4 gange/uge af ca. 1 times varighed
(cykling, løb, spadseretur, aerobic, boldspil, svømning eller anden
aktivitet). Husk, ved kostomlægning og øget motion er det vigtigt at være
tålmodig, idet vægttabet kommer langsomt. "

citat slut

Det er derfor som du ser ikke nok at sætte sin lid til motion kun. For
spiser man mere end man forbrænder(og det forkerte), taber man sig ikke.

Jeg kan anbefale at opsøge en diætist, hvis altså pengene rækker til det.
Og drop sultningen(læs nupo).

Fra : ZUM

Dato : 14-10-01 16:58

Okay det ligger jo lidt i ordet, men kan du udspecificere det lidt... hvad er en diætist og hvor finder jeg
sådan en?

mvh Jan

Fra : Quarter

Dato : 14-10-01 19:06

på siden http://www.diaetist.dk kan du se en liste over nogen af de
diætister der findes rundt om i landet. Det er højst sandsynligt ikke dem
alle sammen, men så er der jo også altid den gode gamle telefon bog, for dem
der kan huske hvordan sådan en ser ud.

Nupo er bare for surt, og ikke særligt sundt, plus det holder ikke i
længden.

Fra : ZUM

Dato : 17-10-01 22:59

Tak, det ser jo egentligt meget fornuftigt ud.
Jeg ringer til en af dem og høre om der er håb.

mvh Jan

Fra : Laila Nielsen

Dato : 30-12-01 13:45

Jeg har erfaringer med Herbalife, og der smager cacao-pulveret også for
vammelt, men tilgengæld smager jordbær og vanilie-pulveret meget bedre.

Hilsen Laila