Andet multimedie
bentjuul 3670
Kender du: Program der selv kan fordele en~
Fra : just@forget.net

Dato : 11-10-01 18:02

Hej,

Jeg har engang set et lille redigeringsprogram, der kunne fordele
et antal billeder ud over et A4 ark. Programmet havde et antal
forskellige opsætninger/masker - og så var det blot at droppe de
fotos ind, som man ønskede i de forskellige 'bokse'.

Kender du dette program, bedes du venligst lige give mig navnet
her i gruppen.

TIA

Henning

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 11-10-01 18:29

<just@forget.net> wrote in message

> Kender du dette program, bedes du venligst lige give mig navnet
> her i gruppen.

Jeg har et fra HP, som vist nok har hørt med til et digitalkamera.

Der vælger man hvad størrelse billed man vil arbejde med, den dmider så
rammer op, og man hælder i, smart nok drejer den selv billederne i den
rigtige retning.

Mvh.

Kim

Fra : just@forget.net

Dato : 11-10-01 19:04

On Thu, 11 Oct 2001 19:29:23 +0200, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.dk> wrote:

> [...]

Kunne du evt. smide det ind på dk.binaer ?

TIA

Henning

Fra : ha

Dato : 12-10-01 13:03

> [...]
>
> Der vælger man hvad størrelse billed man vil arbejde med, den dmider så
> rammer op, og man hælder i, smart nok drejer den selv billederne i den

Jeg har osse et fra HP. Det er intet bevendt, fordi det ikke bevarer
størrelsesforholdet (højde x bredde) når det tilpasser billederne, så
man på det ene billede er lang i hovedet, medens man på det andet,
er rundhovedet (bare et eksempel altså)

Når jeg skal bruge udskrift af flere fotos på een side, har jeg lavet
en skabelon i MS Publisher. Så er det bare at dobbeltklikke, så skiftes
billederne ud.

mvh
ha

Fra : just@forget.net

Dato : 12-10-01 22:07

On Fri, 12 Oct 2001 14:03:07 +0200, "ha" <not-me@dot-com> wrote:

> [...]
OK, så dropper vi min ide! Tak for hjælpen.

Henning

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-10-01 23:55

Thu, 11 Oct 2001 19:01:53 +0200, just@forget.net wrote:

>Kender du dette program, bedes du venligst lige give mig navnet
>her i gruppen.

Prøv her
http://www.picmeta.com/

det er måske ikke lige det, du spørger efter, men jeg er glad for det.

hilsen p

Fra : Tobias Munk

Dato : 17-10-01 23:18

Hvis du kender lidt til Photoshop 6, kan du bruge funktionen "Contact Sheet
II".....