Juleløg
Fra : Mette & Lars

Dato : 10-01-01 20:06

Jeg har køb et af disse løg (Hyacinter) kan ikke stave til det, men nu er
det afblomstret
Kan jeg få den til at blomstrer igen? Skal det evt. i haven. Nu står den i
lidt sandet-jord.

Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-01 21:49

On Wed, 10 Jan 2001 20:06:02 +0100, "Mette & Lars" <klm@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>det afblomstret
>Kan jeg få den til at blomstrer igen? Skal det evt. i haven. Nu står den i

Når hyacinter (og alle andre forårsløg) er afblomstret skal bladene
stå og samle kraft til næste års blomstring. Så bladene skal helst
passes godt indtil de visner af sig selv. (Det ved jeg ikek om de gør
på denne tid/når de står i glad eller potter, men ude i haven ville de
selv visne ned i løbet af forsommeren.)

Men selv hyacinter ude i haven som får lov at visne ned af sig selv,
bliver sjældent så pæne og tætte i blomsten året efter, som de blev
det første år.

Du kan sikkert godt få blomst i løgene igen, men spørger man mig, så
er det ikke besværet værd.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk