Tilkøring af 2-takter?
Fra : Anders Jensen

Dato : 11-10-01 15:13

Hej

Jeg har lige fået opboret min DT125R og nu skal jeg jo til at køre den til.
Jeg har også sat en lidt større dysse i min karburator. Og nu lyder
spørgsmålet så om det gør noget at den firetakter lidt en gang imellem når
jeg kører? Den gør det mest når jeg kører med ca 60 kmt ved omkring 5.000
o/min.
Er der evt. andre ting man skal huske på, når man kører til?

- Anders

Fra : freddy

Dato : 11-10-01 15:39

En 2 takter har ikke godt af at "4takte". Undgå det ved at have lidt træk på
hele tiden. Men hvis du er ved at køre den til skal du da bare køre pænt
uden sejtræk og mange omdrejninger (dvs. ml 5-8000). Jeg tror ikke du
behøver køre pænt mere end ca 200 km før der ikke er noget der bliver for
varmt.

Hvis den "4takter", så kører den nok lige fedt nok omend det er helt
almindeligt for en totakter uden belastning.

mvh
MTX 125 med 60000 km på klokken

Fra : RpR

Dato : 11-10-01 16:13

> [...]
> o/min.
> Er der evt. andre ting man skal huske på, når man kører til?

Sålænge det kun er under tilkørsel sker der ikke meget ved det. Motoren kan
sode lidt til og måske kortslutter tændrøret hvis det er helt ekstremt, men
der skal nu noget til.

Men de første 300km skal der køres med "lidt" gas og relativt lave
omdrejninger.
Hvad det præcist er på din DT tør jeg ikke spå, men omkring 5000 - 6000rpm
lyder ikke helt i skoven.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-10-01 23:41

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse > Men de første 300km
skal der køres med "lidt" gas og relativt lave
> omdrejninger.

Men til gengæld ingen sejtræk

S.

Fra : RpR

Dato : 12-10-01 02:47

> Men til gengæld ingen sejtræk

Yep, det er rigtigt.
Sejtræk belaster nemlig motoren ret slemt.