inst med fat32 pa andre partitioner ?
Fra : steen bondo

Dato : 11-10-01 11:54

Hi all

1)
Er der nogen der har erfaring med om det er muligt at installere OS/2,
med et sæt disketter der har fået fat32 forstand..?? (vha DANIDASD.DMD
og fat32.ifs)

2)
.............med om OS/2 hermed også lader sig installere på en fat32
part..??

Takker
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-01 14:36

On 11/10/01 12:54, in article 3158684790@p999.f51.n234.z2.fidonet.org,
"steen bondo" <sbo@hehe.com> wrote:

> [...]
> og fat32.ifs)
>
> 2)
> ............med om OS/2 hermed også lader sig installere på en fat32

Principielt ja... Du kan godt få fat32.ifs til at virke fra disketten,
dersom du har plads nok.... men uanset dine anstrengelser får du aldrig OS/2
til at boote fra Fat32 -og godt for det for det fat-halløj er da bare noget
merde :)

-Søren

Fra : steen bondo

Dato : 11-10-01 14:55

S=?ISO-8859-1?B?+HJlbiBHcvg=?=nning wrote in a message to steen bondo:

> 1)
> Er der nogen der har erfaring med om det er muligt at installere
> OS/2,
> med et sµt disketter der har f?et fat32 forstand..?? (vha
> DANIDASD.DMD
> og fat32.ifs)
>
> 2)
> ............med om OS/2 hermed ogs? lader sig installere p? en fat32
> part..??

S> Principielt ja... Du kan godt f? fat32.ifs til at virke fra

Det er lykkedes.

S> f?r du aldrig OS/2 til at boote fra Fat32 -og godt for det for det
S> fat-hall°j er da bare noget merde :)

Enig - men når nu manden vil at begge os'er har fuld adgang. Hvordan
med at få winME til at se hpfs..??

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : John B. Jacobsen

Dato : 11-10-01 23:52

On Thu, 11 Oct 2001 15:54:39 +0200, steen bondo <sbo@hehe.com> wrote:

>Det er lykkedes.

>Enig - men når nu manden vil at begge os'er har fuld adgang. Hvordan
>med at få winME til at se hpfs..??

Der findes et hpfs læse if til dos, men det er begrænset
til partitioner indenfor 1024 cylindre. Send mig en e-mail
hvis jeg skal sende pakken til dig !

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-01 13:42

On 11/10/01 15:54, in article 3159939362@p999.f51.n234.z2.fidonet.org,

> Det er lykkedes.

> Enig - men når nu manden vil at begge os'er har fuld adgang. Hvordan
> [...]

Eneste fornuftige løsning: Installer Bootmnager og OS/2 + Win ME på seperate
partitioner, med en tredie partition som data drev med rw-access fra os/2

Win ME kommer ikke til at læse HPFS, så godt som uanset hvad du gør

-Søren

Fra : steen bondo

Dato : 13-10-01 09:18

> [...]

S> Eneste fornuftige l°sning: Installer Bootmnager og OS/2 + Win ME p?
S> seperate partitioner, med en tredie partition som data drev med

Hvis os/2 skal have adgang til 3. drev, som vil være fat32, vil os/2
også kunne se win drevet, medmindre begge os-drev er primære (samme
fysiske disk). Og har du dem begge som primære, mener jeg man skal via
fdisk for at skifte boot-drev - jeg mener IKKE bootmanager kan klare
flere primære på samme HD..?? Men KAN BM det, er det da den
nemmeste/sikreste måde at beskytte begge partitioner på.

S> Win ME kommer ikke til at lµse HPFS, s? godt som uanset hvad du g°r

Har fået et util (pt ikke afpr¢vet) der skulle give win _læse_ adgang
til hpfs.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-10-01 12:21

On Sat, 13 Oct 2001 10:17:43 +0200, steen bondo wrote:

> [...]
>flere primære på samme HD..?? Men KAN BM det, er det da den
>nemmeste/sikreste måde at beskytte begge partitioner på.

Hvad med at skjule WinME partitionen (Med LVM/FDisk), det
fjerner ikke det grundlæggende rettighedsproblem problem, men
skjuler det for de fleste.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Do not disturb. I'm disturbed quite enough already.

Fra : The Amazing Grace

Dato : 14-10-01 01:29

steen bondo wrote:

> [...]
> flere primære på samme HD..?? Men KAN BM det, er det da den
> nemmeste/sikreste måde at beskytte begge partitioner på.

Jeg kører med flere primære partitioner på samme harddisk - BM er selv
en primær, og så er der OS/2 på en primær, og PC DOS 7 på en primær. Har
aldrig haft nogen problemer. Det fungerer også problemfrit med eCS og
LVM.

Mads Hansen
--
It is interesting to note that before the advent of Microsoft Windows,
"GPF" was better known for its usage in plumbing: Gallons Per Flush.

Fra : steen bondo

Dato : 14-10-01 07:25

The Amazing Grace wrote in a message to steen bondo:

TAG> Jeg k¢rer med flere primære partitioner på samme harddisk - BM er

Takker
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/