GoLive kan ikke se Site Module
Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-10-01 11:04

Når jeg starter GoLive 4.0 kommer denne besked:
The module "Site Module" could not be loaded properly.

Efter at have klikket OK tre gange (den samme besked kommer op tre
gange) kommer der en besked om en fejl nr. 12.
Jeg har programmet liggende på to forskellige harddiske med hver sin
systemmappe. Fra begge harddiske kommer beskeden.
Site Module ligger pænt i mappen Modules i GoLive-mappen på begge
harddiske.

Hvad kan være galt - og hvad gør jeg??

hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-10-01 12:17

Jeg skal lige tilføje, at jeg kopierede hele programmappen med moduler
osv. fra min cd-rom bach-up ind på harddiske. Samme resultat.
Så genindstallerede jeg programmet fra original cd'en.
Samme resultat. Site Module could not be loaded properly.

Hvad pokker er der galt lige pludselig?

Jørgen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-10-01 13:28

Fandt en opdatering fra 4.0 til 4.0.1.
Det hjalp heller ikke.
Hjælp og forslag vil være kærkomment!!

Kommer i tanke om, at det er første gang jeg bruger GoLive efter jeg har
fået et XLR8 kort i min 8500 så den nu kører som en G3 400 MHz. Kan der
være nogen sammenhæng?
Jørgen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-10-01 13:50

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
>
> Kommer i tanke om, at det er første gang jeg bruger GoLive efter jeg har
> fået et XLR8 kort i min 8500 så den nu kører som en G3 400 MHz. Kan der

GoLive laver nogen gange nogle mystiske ting. Lav et "nyt" site og
importer alle det gamle site.

GoLive 5 driller ikke så meget som 4'eren !

Husk at lave en back-up før du eksperimenterer.

--
Ciao Jesper )

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-10-01 14:03

> GoLive laver nogen gange nogle mystiske ting. Lav et "nyt" site og
> importer alle det gamle site.

Og hvordan er det nu lige man laver et nyt site når man ikke kan starte
GoLive overhovedet? Som nævnt slutter programmet allerede under
opstarten.
Jørgen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-10-01 14:09

> Og hvordan er det nu lige man laver et nyt site når man ikke kan starte
> GoLive overhovedet? Som nævnt slutter programmet allerede under
> opstarten.
> Jørgen

Ja det hjælper at læse hele inflægget inden man kommer med råd )

Tænker lige over hvad du kan gøre og vender tilbage senere. har du en
back -up af sitet ? Ellers lav det.

Du ved hvordan jeg har det med dit gamle 8.6 og dine klenodier af
programmer, Jørgen !

Mac OS 9.1 og en gang opdaterede programmer !!!!!!!!!!!

Fedt at se at du får brugt suppen - den er god ikke ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-10-01 14:24

> Ja det hjælper at læse hele inflægget inden man kommer med råd )

Ja, disse hurtige unge mennesker!

> Tænker lige over hvad du kan gøre og vender tilbage senere. har du en
> back -up af sitet ? Ellers lav det.
Der er ikke noget at lave BU af - det var noget nyt jeg skulle lave.

> Du ved hvordan jeg har det med dit gamle 8.6 og dine klenodier af
> programmer, Jørgen !

Joe, det ved jeg. Den dag kommer også snart.

> Fedt at se at du får brugt suppen - den er god ikke ?

Alle tiders! Jeg må se at få den registreret - det er jeg ikke ene
om.... vel?

Jørgen

Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 11-10-01 15:42

Hej Jørgen

Jeg har haft det samme problem med GoLive 4.0
- og prøvede utallige "løsninger" indtil jeg fik fat i Adobe DK

Her kunne en i support afd. fortælle mig:

Site module bruger QuickTime filer,
så hvis du har været inde og "ryde op"
kan programmet ikke starte op - det lyder helt fjollet at QuickTime kan
have så stor en indflydelse på GoLive.

Prøv at installere den nye version af QuickTime, gem lige de "gamle
versioner" inden du henter filen, f.eks. via www.apple.com

Herefter har programmet fungeret uden problemer!

Håber at det virker for dig.

mvh
Flemming Elimar Jensen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-10-01 17:10

Flemming Elimar Jensen <webcom-flemming@mail.web-com.dk> wrote:

> [...]
> så hvis du har været inde og "ryde op"
> kan programmet ikke starte op - det lyder helt fjollet at QuickTime kan

Tak for dit bud på en mulighed, Flemming. Jeg støvede rundt og rundt hos
Adobe. Så fandt jeg det med QuickTime (og en advarsel om ikke at have
stumper fra forskellige udgaver af QT liggende). Jeg har v. 5.0.2.
Men det var nu ikke det. Det var QuickDraw 3D Viewer Extension den ikke
kunne lide, stod der også hos Adobe. Da den var slået fra, startede
GoLive uden problemer.
Det med QuickDraw er for mig lige så mystisk som det med QuickTime.
Endnu en gang tak for forsøg på at hjælpe.

Jørgen