Anbefaling af bands
Fra : Christian Joergensen

Dato : 11-10-01 10:47

Høp!

Jeg har storforelsket mig i Tool og deres måde at lave alternative metal på
(næsten "trance"-agtigt imo). Nu vil jeg til at udvide min horisont
(pladesamling) og leder derfor efter noget lignende.

--
Christian Jørgensen / Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk /

Fra : Christian Muus

Dato : 11-10-01 17:04

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> (næsten "trance"-agtigt imo). Nu vil jeg til at udvide min horisont
> (pladesamling) og leder derfor efter noget lignende.

Det kan du godt glemme! Der findes kun et Tool - de er unikke

Nej, jeg skal selvfølgelig ikke udtale mig om, da der sikkert er bands i
Tool-genren jeg ikke kender.

Men slå evt. Tool op på www.allmusic.com - der vil så blive nævnt en række
bands, der kunne minde om Tool.

Ellers smut ind på rock.jubii.dk og smid din forespørgsel i brevkassen - Jam
kan sikkert anbefale et band eller to i den genre!

--
Christian Muus

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 11-10-01 17:11

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message
> Jeg har storforelsket mig i Tool og deres måde at lave alternative metal

> (næsten "trance"-agtigt imo). Nu vil jeg til at udvide min horisont
> (pladesamling) og leder derfor efter noget lignende.

Forsangeren fra Tool har været med i et projekt kaldet Infinite Circle, hvis
jeg ikke tager meget fejl. Det er ikke det samme som Tool - mere "straight"
om man vil - og det kan faktisk godt være, at det kun var hans stemme, der
mindede mig om Tool. Men det er da om ikke andet en smule Tool-agtigt :)

/Nikolaj

Fra : Christian Muus

Dato : 11-10-01 17:27

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
>
> Forsangeren fra Tool har været med i et projekt kaldet Infinite Circle,

De hedder Perfect Circle

--
Christian Muus

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 11-10-01 18:18

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> De hedder Perfect Circle

Ups, endnu engang lykkes det mig at skrive hurtigere end jeg tænker. Eller
rettere: Kontrollerer ikke mig selv for stave-, slå- og tænke-fejl . Ah, nu
forstod jeg det endelig: The Infinite Circle er en fremragende plade fra
Sophia (lo-fi indie/slowcore/sadcore/whatever). Ak, alle de ord...

/Nikolaj

Fra : Peter G.

Dato : 11-10-01 17:27

In article <3bc5c468$0$8074$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>, Nikolaj Borg
<nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote...
> "Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message
> på
>
> Forsangeren fra Tool har været med i et projekt kaldet Infinite Circle, hvis
> jeg ikke tager meget fejl.

A Perfect Circle med albummet "Mer De Noms"

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : lhs

Dato : 11-10-01 20:36

Similar Artists: Filter Korn Quicksand Therapy? White Zombie Melvins
Soundgarden Prong Helmet Danzig Alice in Chains Neurosis VAST
Godsmack Rammstein Deftones Coal Chamber Clutch Rage Against the
Machine Marilyn Manson
Roots and Influences: Led Zeppelin Jane's Addiction Faith No More Black
Sabbath Mike Patton
Followers: Hitch Devon The Susans East West
Formal Connections: Peach
Performed Songs By: Danny Carey Justin Chancellor Henry Rollins Paul
d'Amour Maynard James Keenan Adam Jones

Fra : Invader Zim

Dato : 11-10-01 22:31

"lhs" <shane@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Soundgarden Prong Helmet Danzig Alice in Chains Neurosis VAST
> Godsmack Rammstein Deftones Coal Chamber Clutch Rage Against the

Sjovt nok lyder ingen af disse bands som Tool - undtagen The Melvins, som
har lavet en sang (eller flere) med Tool. Den hedder vist "Divorced".
Og jo, så optræder Keenan vist også på et af Deftones' albums.

Ud over A Perfect Circle's "Mer De Noms", kan jeg også anbefale at man lige
tager en lytter til Green Jellÿ's albums.

> Roots and Influences: Led Zeppelin Jane's Addiction Faith No More
Black
> Sabbath Mike Patton

Heheh Mike Patton 0wns :D

-Invader Zim

Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-10-01 13:12

Invader Zim <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> wrote:

> Sjovt nok lyder ingen af disse bands som Tool

Det var også min konklusion - derfor jeg spurgte her :)

> undtagen The Melvins

Kigger :))

--
Christian Jørgensen / Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk /

Fra : bonfils

Dato : 12-10-01 20:42

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har lavet en sang (eller flere) med Tool. Den hedder vist "Divorced".
> Og jo, så optræder Keenan vist også på et af Deftones' albums.

Nå - jeg synes nu personlig ikke, at Prong er helt ved siden af...

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : Invader Zim

Dato : 13-10-01 00:19

"bonfils" <mail@bonfils.my.underwear.com> wrote in message

> "Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en meddelelse

> Melvins

> Nå - jeg synes nu personlig ikke, at Prong er helt ved siden af...

OK, Prong er nok god nok, det må jeg give dig ret i... men hvad faen har
Korn og manson med Tool at gøre?

Jo, prøv forresten også at checke Das Ich ud... har godt nok ikke så meget
med Tool at gøre heller... men fantastiske er de :)

-Invader Zim

Fra : peet_dk

Dato : 12-10-01 17:47

|en kommentar fra en der ikke lytter til tool, og kun gætter på et band, via
den beskrivelse du giver|

hvad med fear factory? Det er da metal og trance-agtigt.

BTW: der er mange tyske bands der lyder sådan, prøv at tjekke scenen ud der
nede, der må findes nogle sites om genren. Prøv også at gå ind på
www.allmusic.com og søg på tool det må give nogle resultater..