malingskvalitet?
Fra : John Sahl

Dato : 11-10-01 10:24

Hejsa,

Er der nogen der har erfaring med hvilken kvalitet malingen har hos
f.eks www.roeverkoeb.dk Kom gerne med gode råd og erfaringer
mht. hvad man skal købe.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Støt ofrene i USA via http://www.SupportUSA.dk hver en krone tæller

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 12-10-01 10:31

John Sahl wrote:

> [...]
> Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk
> MandeZonen, når du har fået nok af /Tidens Kvinder/

For mit vedkommende er der ikke noget i vejen med kvaliteten hos
røverkøb (har malet både karme og soveværelse med deres malinge). De har
også flere forskellige kvaliteter.

/Tobias

Fra : J.L.

Dato : 16-10-01 13:27

Lad være med at købe der, det dækker overhovedet ikke ,
Kvaliteten følger prisen!
Noget af det bedste vægmaling på markedet er Flutex 5 fra Flügger. og så er
det billigt i forhold til de andre gode kvaliteter fra Sadolin og Dyrup.

Fra : ole damgaard

Dato : 16-10-01 16:56

Helt enig - det kan aldrig betale sig at spare på kvaliteten når det drejer
sig om vægmaling - har prøvet røverkøb - og skulle male tre gange, hvor jeg
kan nøjes med en gang med Flutex. Men deres oliemaling er ganske udmærket og
betydeligt billigere end andre steder.

Fra : H. Olesen

Dato : 18-10-01 12:37

On Tue, 16 Oct 2001 16:56:14 +0100, "ole damgaard" <odg1@yahoo.com>
wrote:

>Helt enig - det kan aldrig betale sig at spare på kvaliteten når det drejer
>sig om vægmaling - har prøvet røverkøb - og skulle male tre gange, hvor jeg
>kan nøjes med en gang med Flutex.

Enig, har også prøvet Røverkøb.

>Men deres oliemaling er ganske udmærket og
>betydeligt billigere end andre steder.

Jeg har prøvet deres træbeskyttelse, det var det ringeste jeg
nogensinde har oplevet. Der kom "huller" i malingen. Hmmm, hvordan
skal jeg forklare det; Det var som man havde rystet olie gennem en si
på træværket der skulle males og når man så malede med Røverkøbs
træbeskyttelse var det som malingen trak sig og ikke fæstnede de
steder der var de små oliepletter, på den måde "huller" i malingen.

Heldigvis kunne jeg dog aflevere malingen igen og få mine penge
tilbage. Det havde forretningen faktisk lovet mig, hvis jeg ikke
syntes at det var den rigtige farve. Det med hullerne ville de ikke
vedkende sig, men jeg fik den byttet på farven, som aftalt.

Købte istedet træbeskyttelsen hos Beckmann http://www.beckmann.dk og
havde ingen problemer overhovedet, så det var altså ikke træværket der
var noget galt med.

Iøvrigt så synes jeg at Beckmann har en ok kvalitet til rimelige
priser.

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-10-01 01:09

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfaring med hvilken kvalitet malingen har
hos
> f.eks www.roeverkoeb.dk Kom gerne med gode råd og erfaringer
> mht. hvad man skal købe.

Kender ikke noget til roeverkoeb, men har ellers erfaret at det
ikke betaler sig at købe billig maling. Kvalitet koster, og det
hænger sammen med mængden af pigment og egenskaber som f.eks.
vaskbarhed. Det værste jeg har oplevet var et byggemarkedtilbud
på gemen hvis vægmaling: Først var det nødvendigt at male fire
gange og derefter var skidtet lige til at tørre af.

Din arbejdskraft med maling, og især forberedelsen for maling er
ikke værd at ødsle på dårlige materialer.

Niels

Fra : John Sahl

Dato : 19-10-01 02:42

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> wrote in message news:3bcccc09$0$3283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Din arbejdskraft med maling, og især forberedelsen for maling er
> ikke værd at ødsle på dårlige materialer.

Tak til alle for de gode råd, det var helt som jeg forventede

Jeg kan så sige at vi har valgt at købe malingen gennem en malermester.
Jeg hader at male, jeg hader at lave overflødigt arbejde, men jeg kan
godt lide at gøre tingene ordentligt når jeg nu skal til det....