Tændingsspolen + "panserværn"
Fra : Spurhead

Dato : 11-10-01 08:40

Er der nogen der ved hvor tændspolen på en piaggio Zip sidder. Det er
fordi at jeg skal have "panserværn" på, og har fået at vide at den skal
på en ledning mellem tændspolen og CDI' en.e selve installationen via Works, men det
betyder

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 11-10-01 14:31

Tændspolen finder du ved at følge det store tykke kabel fra dit tændrør og
hen til spolen. Så sidder der en ledning (eller flere) fra den til CDI'en.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Denzazpar

Dato : 13-10-01 11:58

Det har lykkeds mig at ødelægge tre panserværn i mit forsøg på at montere
dem på min sonic, så nu har jeg droppet det og indset, at det ikke er
mekaniker jeg skal være..

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-10-01 15:15

hehe... jeg kom også til at smadre min første, men så sendte jeg den tilbage
til Protuna og fik en ny..... prøv det!

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : leifnel

Dato : 14-10-01 21:43

"Denzazpar" skrev d. 13-10-01 11:58 dette indlæg :
> Det har lykkeds mig at ødelægge tre panserværn i mit forsøg på at
montere
> dem på min sonic, så nu har jeg droppet det og indset, at det ikke er
> mekaniker jeg skal være..

Hvad _er_ et panserværn?

Leif

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 14-10-01 22:04

> Hvad _er_ et panserværn?

Elektronisk tændingsbegrænser der sørger for at motoren ikke kan tage flere
omdrejninger end man sætter den til.
Smart hvis politiet vil se den på støttefoden med bundgas.