Hvad koster det egentligt i USA?
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 11-10-01 08:00

Hej!

Til foråret er planen at rejse en tur rundt i USA, men jeg er lidt i tvivl
om prisniveauet derovre. Planen er at leje eller købe en bil og så køre
rundt i landet. Overnatninger vil mest foregå billige steder som f.eks.
vandrehjem/hostels og billige hoteller. Måske også nogle gange i bilen hvis
man havner et "øde" sted ...

Jeg var på en tilsvarende tur på ca. 4 mdr. til Australien for en 5-6 år
siden, hvor vi pr. person (vi var to afsted) kunne klare det for ca. 10.000
pr. måned alt (bilkøb, benzin, mad osv.). Det kunne måske bruges som
sammenligningsgrundlag for folk der har været begge steder.
Australien er jo nok lidt mere øde en USA, så bare af den grund at der er
flere steder at bruge penge i USA gør jo nok en forskel

Hvad skal jeg regne med i USA?

mvh
Jesper

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 12-10-01 14:26

Jesper Cederberg <jceder@xyz.danbbs.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:Xns91375C770D9C9jcederxyzdanbbsdk@212.54.64.135...
> [...]
> vandrehjem/hostels og billige hoteller. Måske også nogle gange i bilen hvis

Uden for sæsonen kan du overnatte for ca. 25$ pr. nat (dobbeltværelse), men det varierer. Du kan spise for godt 12$ men med meget store variationer. Prisen på benzin er ca. 4 kr. pr. liter.

Hostels er der ikke mange af, og de er ikke specielt billige. I Chicago er der dog meget sparet ved at tage et hostel. De ligger ofte centralt, men uden p-pladser, hvilket koster en formue (ex. i LA)

God tur,

Kennet