/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Olieforbrug...
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 10-10-01 23:10

Hejsa


Min Kawa GPZ500 fra '95 spiser en del olie.. faktisk ca. 1l pr 3300km...
(ok, de 1500 af dem var motorvej hvor den fik nogle tæsk... ) - men anyway,
skal den æde så meget? - og er der noget man kan gøre for at lappe på
olieforbruget. - den har lige rundet 40.000km i alt, så det skulle da
nødigt være fordi motoren var futtet færdig.





Mvh
Kristoffer




 
 
Jes Vestervang (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-10-01 01:16

Kristoffer Lippert wrote:

> Hejsa
>
>
> Min Kawa GPZ500 fra '95 spiser en del olie.. faktisk ca. 1l pr 3300km...
> (ok, de 1500 af dem var motorvej hvor den fik nogle tæsk... ) - men
> anyway, skal den æde så meget? - og er der noget man kan gøre for at lappe
> på
> olieforbruget. - den har lige rundet 40.000km i alt, så det skulle da
> nødigt være fordi motoren var futtet færdig.
>
Man siger jo at smertegrænsen går ved 1L / 1000km, så alt derunder er vel
egentlig mest et komfortspørgsmål. Men selvfølgelig kommer forbruget af
slidtage, men det kommer jo.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

madcat (11-10-2001)
Kommentar
Fra : madcat


Dato : 11-10-01 05:26


"Kristoffer Lippert" <k-music@get2net.dk> skrev
- og er der noget man kan gøre for at lappe på
> olieforbruget.

Skifte til en tykkere olie. Jeg kan fx tydeligt mærke forskel på, om jeg
kører med 10w40 eller 15w50.

--
Mvh Susanne
GSX-R 400 R
RGV 250M SP



Adam Christensen (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 11-10-01 09:48

"madcat" <madcat@c.dk> wrote in message
news:3bc51fa7$0$41991$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Mvh Susanne
> GSX-R 400 R
> RGV 250M SP

Hov! Har du fået købt dig en baneracer...? Hvor, hvad, hvornår, hvor meget?


--
Adam
SV650S



madcat (11-10-2001)
Kommentar
Fra : madcat


Dato : 11-10-01 15:31


"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com>
> Hov! Har du fået købt dig en baneracer...? Hvor, hvad, hvornår, hvor
meget?
>

He-he, ja det har jeg. Købte Tomas Linnet's RGV for en måneds tid siden for
13Kkr. Det bliver spændende at køre den på bane, for det er noget helt
andet, end hvad jeg er vant til, og jeg har ikke rigtig haft lejlighed til
at prøve den endnu.

--
Mvh Susanne
GSX-R 400 R
RGV 250M SP



Adam Christensen (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 13-10-01 21:52

"madcat" <madcat@c.dk> wrote in message
news:3bc5ad5f$0$41985$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com>
> > Hov! Har du fået købt dig en baneracer...? Hvor, hvad, hvornår, hvor
> meget?
> >
>
> He-he, ja det har jeg. Købte Tomas Linnet's RGV for en måneds tid siden
for
> 13Kkr. Det bliver spændende at køre den på bane, for det er noget helt
> andet, end hvad jeg er vant til, og jeg har ikke rigtig haft lejlighed til
> at prøve den endnu.

Tillykke! Glæder mig til at se hvad du kan få ud af den til sommer

Jeg overvejer selv at sælge min SV'er og købe en lettere brugt RS250 uden
afgift, men jeg har endnu ikke besluttet om jeg kan undvære gadekørslen
helt...

--
Adam
SV650S



Michael K.S. (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 13-10-01 22:09

On Sat, 13 Oct 2001 22:52:07 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:


>Jeg overvejer selv at sælge min SV'er og købe en lettere brugt RS250 uden
>afgift, men jeg har endnu ikke besluttet om jeg kan undvære gadekørslen
>helt...

Been there - done that - never looked back.....

Du ved det jo godt Adam

-M
RS250 - what you do in life echoes in eternity.

Adam Christensen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 14-10-01 18:53

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
news:e2bhst8u80ov1s0p4suls659rb5ipf743m@4ax.com...
> On Sat, 13 Oct 2001 22:52:07 +0200, "Adam Christensen"
> <adam_christensen@hotmail.com> wrote:
>
> >Jeg overvejer selv at sælge min SV'er og købe en lettere brugt RS250 uden
> >afgift, men jeg har endnu ikke besluttet om jeg kan undvære gadekørslen
> >helt...
>
> Been there - done that - never looked back.....
>
> Du ved det jo godt Adam

Ja, og var jeg bosat i Jylland med mulighed for ugentlig 125ccm træning var
sagen afgjort, men jeg må jo desværre konstatere at jeg ikke har de
muligheder på Sjælland.

Spørgsmålet er derfor om 10-15 dage om året på bane er nok... Desuden slider
det jo også på rutinen at køre så sjældent :-/

--
Adam
SV650S



Michael K.S. (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 14-10-01 19:19

On Sun, 14 Oct 2001 19:52:51 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:


>Ja, og var jeg bosat i Jylland med mulighed for ugentlig 125ccm træning var
>sagen afgjort, men jeg må jo desværre konstatere at jeg ikke har de
>muligheder på Sjælland.

Hmmm nej det er sådan set rigtigt,alt andet end 125ccm i Jydeland har
trange kår,men måske man kunne overveje en svensk klub,ganske givet
ikke helt billigt,men de har voldsomt bedre træningsmuligheder end os
for f.eks std. 250...derfor får de fleste af os også nogle ordentlige
røvfuld når de er med til stævne ).Jeg ved dog ikke om det rent
faktisk er en reel mulighed,men det kunne vel undersøges,raceren kunne
man vel have stående derovre så.Men tager man alt med af alle
muligheder for træning,så kan det nu også godt blive til en del
dage,men helt billigt er det natuligvis ikke,transport specielt er en
dræber for ethvert race-budget.

>Spørgsmålet er derfor om 10-15 dage om året på bane er nok...

Nok til hvad,til at tilfredsstille dit behov eller til at holde et
vist niveau ?

> Desuden slider
>det jo også på rutinen at køre så sjældent :-/

Hvilken rutine,rutinen fra gaden kan man ikke bruge til så forfærdelig
meget på en bane IMO,men det er måske banerutine (læs tempo) du
mener,i så fald er det måske nok rigtigt,men det bliver såmænd ikke
mindre sjovt af den grund ).

-M

Claus Rittig (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-10-01 21:30

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:8gkjstknbil2ldift4mv1iqpfvnegcm2b7@4ax.com...
> men måske man kunne overveje en svensk klub,ganske givet
> ikke helt billigt,men de har voldsomt bedre træningsmuligheder end os
> for f.eks std. 250...derfor får de fleste af os også nogle ordentlige
> røvfuld når de er med til stævne ).Jeg ved dog ikke om det rent
> faktisk er en reel mulighed,men det kunne vel undersøges,raceren kunne
> man vel have stående derovre så.

Det vil jeg gætte på er en fin mulighed, DMU har jo et tæt samarbejde med
SVEMO, fx. kan jeg køre alle løb i norden på min danske licens, men vil jeg
køre i Dyskland skal jeg have EU starttilladelse (til en 50'er så vidt jeg
husker).

Rittig



origo@earthling.net (14-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 14-10-01 19:36


"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message
news:Vfky7.368$ON5.3439@news.get2net.dk...
> Spørgsmålet er derfor om 10-15 dage om året på bane er nok... Desuden
slider
> det jo også på rutinen at køre så sjældent :-/

Jeg leiet en garage ved Nürburgring, og har hatt min MC stående der det
meste av sesongen i år og siste år. Antall kjørte km har selvsagt fallet,
men kjøregleden har aldri vært større. Rutinen har heller aldri vært så god
som i de siste par år, på tross av at det som minimum går 2 uker mellom hver
gang jeg får kjørt sykkelen.

Til neste år blir R1'en skiftet, til en ny MC uten avgift, med med tyske
eller svenske nummerplater. Den kommer ikke til å bli brukt i DK, og minst
90% av kjørselen blir på forskjellige baner. Man kan selvfølgelig kjøpe 2
MC'ere, en til bane og en til gate, men jeg synes gatekjørsel har blitt så
kjedelig at jeg ikke engang vurderer det. Er man stort sett til rolige
hyggeture er det naturligvis ikke et alternativ, men er det hurtig kjørsel
som har interessen, kan det kun anbefales.Jeg tror de fleste som har
"konvertert" vil si seg enig.

JS



Niels S. (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 14-10-01 13:27

Adam Christensen skrev

> Jeg overvejer selv at sælge min SV'er og købe en lettere brugt RS250 uden
> afgift, men jeg har endnu ikke besluttet om jeg kan undvære gadekørslen
> helt...

Du vil fortryde det

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Adam Christensen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 14-10-01 18:55

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:kGfy7.656$YP6.50452@news000.worldonline.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Jeg overvejer selv at sælge min SV'er og købe en lettere brugt RS250
uden
> > afgift, men jeg har endnu ikke besluttet om jeg kan undvære gadekørslen
> > helt...
>
> Du vil fortryde det

Ha!... siger du, der ikke tør prøve en banedag af frygt for at blive
"omvendt" )

--
Adam



Armand (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-10-01 19:40


Niels S. <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en
news:kGfy7.656$YP6.50452@news000.worldonline.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Jeg overvejer selv at sælge min SV'er og købe en lettere brugt RS250
> > uden afgift, men jeg har endnu ikke besluttet om jeg kan undvære
> > gadekørslen helt...
> Du vil fortryde det

Tjaeh :-/

Mit bud er at hans gadekørsel ganske roligt reduceres og ændres i
kørselsmønster alligevel - Fuldstændig som det skete for mig igennem 6
sæson'er RR!
Så at skaffe sig af den den cykel som man for to måneder siden mente var
livsvigtig at eje og få en sekundær model til daglig(?) kørsel behøver
ikke at være det dummeste. Man kan jo også opgradere hvis det skulle
vise sig at være en fejl!

--
Armand.








Adam Christensen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 14-10-01 22:23

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9qcmku$20bs$2@news.cybercity.dk...

> Så at skaffe sig af den den cykel som man for to måneder siden mente var
> livsvigtig at eje og få en sekundær model til daglig(?) kørsel behøver
> ikke at være det dummeste.

Daglig... næh... det er ikke så aktuelt. Som du nok ved bor og arbejder jeg
i Kbh. så det er mest trædecyklen der finder anvendelse

> Man kan jo også opgradere hvis det skulle vise sig at være en fejl!

Ja, det er ikke en endegyldig beslutning. Dog er der jo
transaktionsomkostninger if. med et evt. ny-køb; derfor vil jeg gerne være
nogenlunde sikker inden jeg sælger...

Jeg har allerede tabt så rigeligt på mc-eventyret ))

--
Adam
SV650S



Jens Jacob Bager Jen~ (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-10-01 10:08

> Min Kawa GPZ500 fra '95 spiser en del olie.. faktisk ca. 1l pr 3300km...
> (ok, de 1500 af dem var motorvej hvor den fik nogle tæsk... ) - men
anyway,
> skal den æde så meget? - og er der noget man kan gøre for at lappe på
> olieforbruget. - den har lige rundet 40.000km i alt, så det skulle da
> nødigt være fordi motoren var futtet færdig.

Hej Kristoffer

Jeg ville starte med at hælde noget tykkere olie på. Jeg ved ikke havd du
bruger nu, men noget 15W50 eller 20W50 burde nedsætte forbruget.

Du skal have fundet ud af hvor den taber olien. Om det er gennem
stempelringene eller pakdåserne omkring ventilerne, også kaldet olietyvene.
Ingen af delene er billige at reparere, så håb at det kan fixes med lidt
tykkere olie. Husk at bare fordi motoren bruger lidt olie, behøver ikke
betyde at den er defekt. Det er først når forbruget stiger til 1L pr 1000km
at man taler om at det er et problem. Altså hæld tyk olie på og lev med at
skulle chekke olien ofte.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Kristoffer Lippert (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 11-10-01 16:29

Hejsa

Tak for svarene.

Jeg har sidst købt noget 15w50, men en anden ting er, jeg ved ikke hvad der
er hældt på af den tidligere ejer's mekanikker... - sker der noget ved at
pludre forskellige olier sammen ?
Jeg regner med at kunne rulle sasonen ud, og så skifte olie til foråret, da
der er 1500km til olieskift.. Er der nogen grund til at lave om på det ?
(såfremt jeg ikke kører over de 1500km... :)

hvordan fungerer de viskositets tal på olie egentligt ?

Mvh
Kristoffer

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9q3nj6$9l8$1@eising.k-net.dk...
> > Min Kawa GPZ500 fra '95 spiser en del olie.. faktisk ca. 1l pr 3300km...
> > (ok, de 1500 af dem var motorvej hvor den fik nogle tæsk... ) - men
> anyway,
> > skal den æde så meget? - og er der noget man kan gøre for at lappe på
> > olieforbruget. - den har lige rundet 40.000km i alt, så det skulle da
> > nødigt være fordi motoren var futtet færdig.
>
> Hej Kristoffer
>
> Jeg ville starte med at hælde noget tykkere olie på. Jeg ved ikke havd du
> bruger nu, men noget 15W50 eller 20W50 burde nedsætte forbruget.
>
> Du skal have fundet ud af hvor den taber olien. Om det er gennem
> stempelringene eller pakdåserne omkring ventilerne, også kaldet
olietyvene.
> Ingen af delene er billige at reparere, så håb at det kan fixes med lidt
> tykkere olie. Husk at bare fordi motoren bruger lidt olie, behøver ikke
> betyde at den er defekt. Det er først når forbruget stiger til 1L pr
1000km
> at man taler om at det er et problem. Altså hæld tyk olie på og lev med at
> skulle chekke olien ofte.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
>
>



Martin Sørensen (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-10-01 19:47

> Jeg har sidst købt noget 15w50, men en anden ting er, jeg ved ikke hvad
der
> er hældt på af den tidligere ejer's mekanikker... - sker der noget ved
at
> pludre forskellige olier sammen ?

Det gjorde jeg også selv, da jeg blev nødt til at efterfylde på min egen.
Jeg vidste heller ikke hvad forrige ejer havde hældt på. Nu har jeg så fået
det skiftet og det så meget tiltrængt ud. Olien var kulsort og så ikke helt
frisk ud.

> Jeg regner med at kunne rulle sasonen ud, og så skifte olie til foråret,
da
> der er 1500km til olieskift.. Er der nogen grund til at lave om på det ?

Det er ikke så godt at lade cyklen stå vinteren over med den gamle olie, da
der med tiden dannes syrer m.v. i olien. Så hellere skifte inden den bliver
stilt væk.

signing off.. Martin Sørensen



Jens Jacob Bager Jen~ (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-10-01 23:20

> Jeg har sidst købt noget 15w50, men en anden ting er, jeg ved ikke hvad
der
> er hældt på af den tidligere ejer's mekanikker... - sker der noget ved
at
> pludre forskellige olier sammen ?
Forskellige motorolie er blandbare uden synderlig negativ effekt. Hvis det
er muligt holder man sig sikrest ved ikke at blande forskellige olier, men
det har du jo ikke mulighed for, så hæld du bare den olie du har liggende på
maskinen.

> Jeg regner med at kunne rulle sasonen ud, og så skifte olie til foråret,
da
> der er 1500km til olieskift.. Er der nogen grund til at lave om på det ?
Man bør skifte olie før vinteropbevaring ligemeget hvor mange kilometer man
har kørt igennem sæsonen.

> hvordan fungerer de viskositets tal på olie egentligt ?

Det første tal er oliens viskositet. Jo højre, jo tykkere. Det andet tal er
at olien ikke bliver tyndere ved opvarmning end en olie af denne viskositet
ville blive.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



madcat (14-10-2001)
Kommentar
Fra : madcat


Dato : 14-10-01 14:25


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev
> Forskellige motorolie er blandbare uden synderlig negativ effekt.

Og hvad så, hvis man fx blander syntetisk og mineralsk olie sammen?

--
Susanne




Jens Jacob Bager Jen~ (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 14-10-01 19:08

> > Forskellige motorolie er blandbare uden synderlig negativ effekt.
> Og hvad så, hvis man fx blander syntetisk og mineralsk olie sammen?

Du skal ikke forvente at det bliver halvsyntetisk

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Orla Pedersen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 14-10-01 19:08


madcat skrev i meddelelsen
<3bc99273$0$42053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
>"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev
>> Forskellige motorolie er blandbare uden synderlig negativ effekt.
>
>Og hvad så, hvis man fx blander syntetisk og mineralsk olie sammen?


Hvis man bruger erfaringerne fra køleindustrien, så må man aldrig blande en
polyol-ester olie (syntetisk), med mineral olie, det ender i kompressor
havari. Selv små rester mineral olie er et problem når man konverterer til
nye kølemidler der kræver ester olie. Men om det er samme problem i en motor
det ved jeg ikke. Jeg har set at der står ester olie på nogle af dunkene med
syntetisk olie, men ved ikke om det gælder alle ? Polyol-ester olie er også
ekstremt hygroskopisk, dvs. olien optager vand fra den fugtighed der er i
luften omkring olien ! Så mon det er særligt smart til motorer der kun
bruges lidt ?

mvh
Orla

>
>--
>Susanne
>
>
>



Armand (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-10-01 19:33


madcat <madcat@c.dk> skrev i en
news:3bc99273$0$42053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev
> > Forskellige motorolie er blandbare uden synderlig negativ effekt.
> Og hvad så, hvis man fx blander syntetisk og mineralsk olie sammen?

Olierne er fint blandbare; men man skal ikke regne blandproduktet for at
være bedre end den ringeste bestanddel!

--
Armand.



Christian Berggreen (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Berggreen


Dato : 12-10-01 09:08

Bager skrev:
> Du skal have fundet ud af hvor den taber olien. Om det er gennem
> stempelringene eller pakdåserne omkring ventilerne, også kaldet
olietyvene.
> Ingen af delene er billige at reparere, så håb at det kan fixes med lidt
> tykkere olie. Husk at bare fordi motoren bruger lidt olie, behøver ikke
> betyde at den er defekt. Det er først når forbruget stiger til 1L pr
1000km
> at man taler om at det er et problem. Altså hæld tyk olie på og lev med at
> skulle chekke olien ofte.

Jeg har også hørt at en motor kan bruge olie, hvis den belastes hårdt.
Herved opstår der olietåger inde i motoren, som kan komme op i indsugningen
og derved trækkes ind i cylinderen og brændes af. Jeg ved ikke om det er
rigtigt eller hvad eller om det kun er på VTR'en at det hænger sådan sammen,
men det var hvertfald den forklaring jeg fik hos Aagesen MC, da jeg
observerede at min VTR brugte lidt olie efter den havde ydet en del ved både
hurtig motorvejskørsel og en tur på testbænk.

mch.

Christian
VTR1000F





Jens Jacob Bager Jen~ (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-10-01 11:00

> > Husk at bare fordi motoren bruger lidt olie, behøver ikke
> > betyde at den er defekt.

> Jeg har også hørt at en motor kan bruge olie, hvis den belastes hårdt.
> Herved opstår der olietåger inde i motoren, som kan komme op i
indsugningen
> og derved trækkes ind i cylinderen og brændes af.

Hej Bab........

Vi er rørende enig og at hård brug øger forbuget. Jeg skal ikke lige kloge
mig ud i hvad det er der helt præcist sker. Et lille forbrug altså nogle dl
mellem olieskift er ligegyldig, og du kan med god samvittighed sige "burger
ikke olie" til salgsfremstilligen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Martin Sørensen (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-10-01 11:19

> Vi er rørende enig og at hård brug øger forbuget. Jeg skal ikke lige kloge
> mig ud i hvad det er der helt præcist sker. Et lille forbrug altså nogle
dl
> mellem olieskift er ligegyldig, og du kan med god samvittighed sige
"burger
> ikke olie" til salgsfremstilligen.

Hmm.. Jeg fik skiftet for olie for 650km siden og jeg kan ikke se, at
oliestanden er faldet endnu.. Den ligger stadig lidt under max, og jeg ved
at der er ca. 2.5dl ned til minimumsmærket. Og det på trods af, at motoren
har kørt ca. 74.000 km. Hvis det fortsætter sådan, behøver jeg nok ikke
efterfylde før næste olieskift.

Det regner jeg for at være gode tegn, men kan man risikere, at den pludselig
begynder at bruge olie, eller er det en proces der går langsomt?
Eller kan en motor godt være slidt uden at har brugt ret meget olie? Med
slidt forstås vel typisk at cylinderen ikke lukker tæt omkring stemplet
mere.

Jeg var selv lidt nervøs ved det høje kilometertal da jeg købte den for ca.
4 måneder siden, men cyklen var pæn og kørte godt, og nu håber jeg så ikke,
at den bliver 'gammel' i løbet af et år..

signing off.. Martin Sørensen




Lars Ckristoffersen (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Ckristoffersen


Dato : 12-10-01 01:36

Hej Kristoffer
Et acceptabelt olieforbrug er 1% af benzinforbruget , overvej hvor mange
liter olie du kan købe for en motorrenov. , som måske ikke hjælper . Iøvrigt
er evt olieforbrug afhængigt af køremåde , fuldgaskørsel samt
motorbremsning øger forbruget drastisk .

mvh Lars LC
Kristoffer Lippert skrev i meddelelsen
<3bc4c6fd$0$11603$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>Hejsa
>
>
>Min Kawa GPZ500 fra '95 spiser en del olie.. faktisk ca. 1l pr 3300km...
>(ok, de 1500 af dem var motorvej hvor den fik nogle tæsk... ) - men anyway,
>skal den æde så meget? - og er der noget man kan gøre for at lappe på
>olieforbruget. - den har lige rundet 40.000km i alt, så det skulle da
>nødigt være fordi motoren var futtet færdig.
>
>
>
>
>
>Mvh
>Kristoffer
>
>
>



Kristoffer Lippert (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 12-10-01 12:31

Hejsa


Hmn, hvordan kan det være at motorbremsning er med til at øge forbruget?
75l benz i sidste månede, må give et acceptabelt olieforbrug på 0.75l olie.
jeg har hældt 0.3l på, så det skulle være under rimelighedens grændser.

En anden ting jeg er begyndt at lægge mærke er at hvis man motorbremser fra
en 7-9000rpm så kan den godt finde på at komme med nogle små "hak" eller
smæld. Det er ikke noget den gør så tit, men det sker.. hvad kan det skyldes
? også at motoren er slidt?

Mvh
Kristoffer


Lars Ckristoffersen <l_c_raci@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bc62d08$0$275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Kristoffer
> Et acceptabelt olieforbrug er 1% af benzinforbruget , overvej hvor mange
> liter olie du kan købe for en motorrenov. , som måske ikke hjælper .
Iøvrigt
> er evt olieforbrug afhængigt af køremåde , fuldgaskørsel samt
> motorbremsning øger forbruget drastisk .
>
> mvh Lars LC
> Kristoffer Lippert skrev i meddelelsen
> <3bc4c6fd$0$11603$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> >Hejsa
> >
> >
> >Min Kawa GPZ500 fra '95 spiser en del olie.. faktisk ca. 1l pr 3300km...
> >(ok, de 1500 af dem var motorvej hvor den fik nogle tæsk... ) - men
anyway,
> >skal den æde så meget? - og er der noget man kan gøre for at lappe på
> >olieforbruget. - den har lige rundet 40.000km i alt, så det skulle da
> >nødigt være fordi motoren var futtet færdig.
> >
> >
> >
> >
> >
> >Mvh
> >Kristoffer
> >
> >
> >
>
>



Armand (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-10-01 16:47


Kristoffer Lippert <k-music@get2net.dk> skrev i en
news:3bc6d431$0$11597$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Hmn, hvordan kan det være at motorbremsning er med til at øge
forbruget?

Derved at der er stort vacuum imellem indsugningsventil og gasspjæld
under motorbremsning (det er samme "trækken vacuum" der medfører
bremse-effekten!), og i tilfælde af at olie-skraberingene omkring
ventilstammen er slidte, vil der trækkes luft, og derved også olie fra
topstykkets overflade (fraløb fra smøringen af knastaksel og
ventilmekanikken) ned
langs ventilstammen!

Indikeringen er tydelig: En markant røgfane ud af udstødningen under
heftige nedgearinger!!

> En anden ting jeg er begyndt at lægge mærke er at hvis man
> motorbremser ra en 7-9000rpm så kan den godt finde på at komme med
nogle
> små "hak" eller smæld. Det er ikke noget den gør så tit, men det
sker.. hvad kan
> det skyldes

At karbureringen ikke er 100% optimalt justeret!
Men det er ubetydeligt i dit beherskede tilfælde!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste