Importere Cards.java, den rigtige søge sti~
Fra : Fist of Fury

Dato : 10-10-01 21:52

Hej sidder og roder med at lave et lille kortspil.

Jeg skal importere Cards.java som er en package med de classer jeg skal
bruge.

jeg skriver import cards.*;

Men der sker ikke noget. Imine noter står der at jeg skal sørge for at stien
til den findes i oversætterens stier, men jeg ved ikke lige hvordan jeg
tilføjer denne sti til oversætterens stier.

Bruger lige nu Editor Jext til at skrive i, og Dos Prompt til at compile
med.

Er der nogle der har et forslag...

takker

Fra : Janus

Dato : 11-10-01 00:33

Hvis du importerer cards.* skal de klasser du vil importere være en den af
den package der hedder "cards". Hvis disse ligger i en jar fil, skal denne
enten ligge i det bibliotek, hvor dit program ligger, altså hvis dit program
er i en package der hedder "kortspil", skal jarfilen ligge i "kortspil". Du
kan også sætte din classpath til også at pege på den bibliotek, hvor "cards"
ligger. Det samme gælder, hvis du bare har en flok .class filer (f.eks.
Cards.class), disse skal også ligge i "kortspil".
Men hvis du overhovedet ikke får nogle kompileringsfejl, finder compileren
"cards", og problemet må være din brug af de .class filer der ligger i den
package.

Vh Janus.

Fra : Fist of Fury

Dato : 11-10-01 12:10

Hejsa har prøvet ldt af det du siger men gør det nok ikke rigtigt.

Jeg har først lavet en mappe der hedder kortspil i den ligger der en masse
mapper. De vigtige er den der hedder ( cards ) hvor alle card classer ligger
f.eks Card.java. Pile.java, cardClick.java o.s.v

I en aden mappe ( jar ) ligger jar filen så.

Den mappe jeg har mit lille projekt i hedder ( projekt )

Kan så ikke finde ud at importere cards packagen, håber du har et uddybende
svar, så jeg kan se om mit program virker...

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 11-10-01 14:22

on Thursday 11 October 2001 13:09, Fist of Fury
<janimal@mail.trillegaarden.dk> wrote:

> Kan så ikke finde ud at importere cards packagen, håber du har et
> uddybende svar, så jeg kan se om mit program virker...

Jeg vil lige rette op på en misforståelse. Sætningen

import dk.flaf.gnyf.MyClass

har kun én betydning, nemlig at du fremover kan skrive

MyClass m = new MyClass(...)

frem for

dk.flaf.gnyf.MyClass m = new dk.flaf.gnyf.MyClass(...)

Mere ligger der ikke i brugen af import. Ordet er derfor lidt misvisende.

Hvordan fortæller man så Java at du ønsker at bruge class-filer fra flere
forskellige biblioteker? Det gøres ved at sætte miljøvariablen CLASSPATH.

Antag følgende om dit projekt:

* Dine egne class-filer ligger i
C:\Projekt\dk\mit\projekt

og
C:\Projekt\dk\mit\projekt\Main.java
er dit hovedprogram.

* Card-filerne ligger i
C:\Cards\com\vendor\cards

For at du i dine egne class-filer kan henvise til Card class-filerne, så
skal du sætte

CLASSPATH=C:\Projekt\dk;C:\Cards

inden du kalder "javac " samt "java". Det er også muligvis at sætte class
path som et argument til de to førnævnte programmer.

Main.java kan have følgende udseende

<Main.java>
package dk.mit.projekt;

import com.vendor.cards.*;

/**
* @author ...
*/
public class Main {
}
</Main.java>

PS: har du læst nedenstående URL?
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Jonas Kongslund <jonas@kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

Digital Rights - raising awareness of rights in the digital world
http://www.digitalrights.dk