Blækpatron?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-10-01 21:59

Det ser desværre ud til, at farvepatronen til min Color StyleWriter 1500
har opgivet ævred (måske fordi jeg forsøgte at rense den et par gange
for meget?)

Og en ny (fra Apple) er vist ret dyr? :(

Kender nogen af jer en billigere, der kan virke i printeren??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-10-01 03:40

Hej Hans

Prøv evt. Føtex eller en 'Bog & Idé' butik. Det er tit, de er billigere end
andre. StyleWriter 1500 er en Canon printer, så du kan bruge Canons
patroner til den. Svjh. står der et 'BC-xx' nr. på patronen. Gå efter en
patron med dette 'BC' nr. så vil den også kunne bruges.

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> [...]
> for meget?)
>
> Og en ny (fra Apple) er vist ret dyr? :(
>
> Kender nogen af jer en billigere, der kan virke i printeren??

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-10-01 06:20

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> for meget?)
>
> Og en ny (fra Apple) er vist ret dyr? :(
>
> Kender nogen af jer en billigere, der kan virke i printeren??

Canon BC-05 fungerer. Men vanvittig billig er den vist ikke.
Martin

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 11-10-01 21:12

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Det ser desværre ud til, at farvepatronen til min Color StyleWriter 1500 ...
> Og en ny (fra Apple) er vist ret dyr? :(

uden at jeg vil lave reklame:
snakker du tysk?
Det tyske postordrefirma
http://www.arktis.de/ttberater.html sælger alt slags blæk også kopier.
Men du skal nok regne med ca. 60 DM (=240 kr) for en farvepatron og ca
50 DM (200 kr.) for sort. De beder om 17 Dm for p&p.

Selvfølgelig er blæk dyrt. Hvad tror du printerproducenterne tjener
penge på? Næppe på selve printeren. De fås jå gratis til en ny mac.

hilsen
Sebastian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-01 21:39

Sebastian Loeck

Sebastian Løck <sebalo_nounderscore_@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Men du skal nok regne med ca. 60 DM (=240 kr) for en farvepatron og ca
> 50 DM (200 kr.) for sort. De beder om 17 Dm for p&p.

jeg vil ikke anbefale arktis, jeg bestilte for 6 uger siden en brænder,
efter at have spurgt til leveringen caen gang ugenligt som gang på gang
blev udsat, aflyste de min ordre uden at orientere mig, de ville heller
ikke levere en anden brænder med tilsvarende specs til samme pris selvom
de havde trukket pengene på visa kortet- behøver jegatsige atdet var et
mas at få pengene tilbage samt at det selvfølgelig ikke skete på arti's
initiativ

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-10-01 17:36

fMorten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> de havde trukket pengene på visa kortet- behøver jegatsige atdet var et
> mas at få pengene tilbage samt at det selvfølgelig ikke skete på arti's

Av. det var sgu da surt show! Hvis du stadig er opsat på at få en Formac
brænder, så kan jeg fortælle dig, at jeg har fået min i dag og den
funker fint i OS X. Det er forresten den med Lite On drev.

Ja, fint er måske lidt for meget sagt, for jeg havde lidt problemer med
at få drevet genkendt. Det virkede første gang jeg satte den ting, men
så lige pludselig forsvandt den. Først da jeg satte den over i den anden
port på Cuben kom den tilbage... Jeg har virkelig haft mine problemer
siden jeg opdraderede harddisk + 10.1... Den fryser fuldstændig en gang
imellem.

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-01 18:02

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Av. det var sgu da surt show! Hvis du stadig er opsat på at få en Formac
> brænder, så kan jeg fortælle dig, at jeg har fået min i dag og den
> funker fint i OS X. Det er forresten den med Lite On drev.

jubii, det tyder på at min også må være på vej

NB. Den brænder jeg havde bestilt hos arktis.de var en lacie8x4x32 som
skulle koste det samme som formac'en. Formac'en som jeg venter på er fra
<http://www.digitalplanethq.de/>, hvis service jeg i øvrigt ikke kan
sige noget dårligt om, tværtimod (og priserne er endnu bedre)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-10-01 23:39

> [...]
> <http://www.digitalplanethq.de/>, hvis service jeg i øvrigt ikke kan
> sige noget dårligt om, tværtimod (og priserne er endnu bedre)

Ahh... jeg havde forstået at den brænder du "mistede" var Formac'en. Du
kan godt lide at handle i Tyskland, hva'?

Jeg tror faktisk, at Formac-brænderen lige har toastet min Firewire-bus
i Cube. Den ene port leverer ikke længere strøm til brænderen og den
anden kan ikke se den mere. Jeg nåede ikke engang at brænde én CD

Der var intet strømkabel med i pakken, som der eller er lovet i
manualen, så jeg blev nødt til at bruge Firewire-bus'en som strømkilde.
Det var vist ikke så smart, men det skulle jo virke...

Er der nogen der ved om garantien på maskinen er røget, bare fordi man
har skiftet RAM og HD?

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-10-01 00:08

> [...]

> i Cube. Den ene port leverer ikke længere strøm til brænderen og den
> anden kan ikke se den mere. Jeg nåede ikke engang at brænde én CD

fy for faen, jeg lider med dig -fungerer den uden FW?

> Der var intet strømkabel med i pakken, som der eller er lovet i
> manualen, så jeg blev nødt til at bruge Firewire-bus'en som strømkilde.
> Det var vist ikke så smart, men det skulle jo virke...

det må være formacs garanti der skal dække cube'en?

> Er der nogen der ved om garantien på maskinen er røget, bare fordi man
> har skiftet RAM og HD?

ram betyder ikke noget men kan forstlle mig at du bør sætte din hd
tilbage i -dvs jeg så forleden en specificering af garantien på PBG4
hvor man ikke må skifte hd: på fejl der kan opstå i forbindelse med
udskiftning af hd ryger garantin, på andre fejl er den stadig dækkende.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-10-01 15:17

> fy for faen, jeg lider med dig -fungerer den uden FW?

Maskinen virker fint, men jeg har stadig problemer med 100% lock-ups af
10.1. Det havde jeg også før jeg prøvede brænderen. Jeg skal lige prøve
et par gange til og så vil jeg teste en anden brænder i maskinen samt
Formac-brænderen på en anden maskine.

> det må være formacs garanti der skal dække cube'en?

Nu må vi se hvad der egentligt er i stykker her...

> [...]
> hvor man ikke må skifte hd: på fejl der kan opstå i forbindelse med
> udskiftning af hd ryger garantin, på andre fejl er den stadig dækkende.

Jeg har kigget lidt på Apple's Cuber support-sider og her står intet om,
at man ikke må skifte HD'en. Faktisk står der, at såfrem man IKKE følger
deres vejledning kan garantien ryge, men det gjorde jeg, så der er vil
næppe nogen diskussion.

Jeg kan ikke bare sætte HD'en tilbage i maskinen og håbe på, at de ikke
opdager det, for man kan godt se på skruerne, at jeg har pillet.

--
René