Importeret GSX750F - erfaringer??
Fra : RacerNiels

Dato : 10-10-01 19:38

Hej,

En af mine venner har fået et knaldtilbud på en Souk GSX750F fra 1989. Den
er importeret fra Japan og kom til DK for 2-3år siden.
Hvordan ligge landet med reservedele til sådan en fætter? Nogle gange ser
man jo at f.eks. koblings- og gaskabler ser anderledes ud, og så er man jo
lidt på Herrens mark når/hvis skidtet skal skiftes...

Ellers andre indvendinger mod modellen?? Noget med at den æder knasterne??
Kur??

Forslag til en helt anden cykel modtages også. Det er hans første cykel og
jeg har ikke rådet ham til at kåbe den, men han er helt vild med kåben og så
er det jo lidt svært at argumentere for en XS400 eller CB450S... og så dét,
at han får den rigtig billigt.

Frem med de gode råd - det kunne jo være jeg kunne lære noget

Mvh.
Niels
XS400-SS

Fra : Morten Dybdal

Dato : 10-10-01 21:00

RacerNiels wrote:

> [...]
>man jo at f.eks. koblings- og gaskabler ser anderledes ud, og så er man jo
>lidt på Herrens mark når/hvis skidtet skal skiftes...

Dem kom på det det danske, som det japanske marked som helt ny model
netop i '89 og var på markedet indtil modelskiftet i '98, og der en
næppe nogensomhelst forskel, andet måske end lakeringen.

>Ellers andre indvendinger mod modellen?? Noget med at den æder knasterne??
>Kur??

Nye knaster = mange penge, ingen kur findes men langt fra alle rammes.

> [...]
>er det jo lidt svært at argumentere for en XS400 eller CB450S... og så dét,

Jeg kan også godt lide den så ingen alternativer herfra.

--
Morten Dybdal

Fra : Armand

Dato : 11-10-01 16:26

Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en

> Jeg kan også godt lide den så ingen alternativer herfra.

Tjaeh :-/

100 Hk's maskiner er altså ikke ligefrem nede i begynderklassen :-|
Og fremfor alt vil alene en lettere model, til at køre sig moden på,
være langt mere fornuftigt relateret til hans egen opfattelse af
motorcyklen(r). freemover :-/

--
Armand.
(GSXF skeptiker og fornuftspræget)

Fra : Morten Dybdal

Dato : 11-10-01 19:50

Armand wrote:

> [...]
> Og fremfor alt vil alene en lettere model, til at køre sig moden på,
>være langt mere fornuftigt relateret til hans egen opfattelse af

Ahh, det med begynderen havde jeg lige overset. Det er klart en for stor
og kraftig maskine at begynde på.

--
Morten Dybdal

Fra : RacerNiels

Dato : 11-10-01 20:52

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> [...]
> Og fremfor alt vil alene en lettere model, til at køre sig moden på,
> være langt mere fornuftigt relateret til hans egen opfattelse af

Jeps - det har jeg også prøvet at forklare ham. Både effekt og vægt er for
højt til en begynder, og jeg mener _især_ at vægten står i vejen for hurtigt
at blive fortrolig med maskinen.

Han skal smide 42.000kr for den og så vidt jeg kan se, er det 15-20.000kr
under markedsprisen. Han kender sælger og det er en udpræget solskinscykel
og den fejler ikke noget. Ok - måske, men sælger forsøger i hvert fald ikke
at skjule fejl bare for at komme af med den.
Og så er der det med udseendet..... man skulle tro han var en pige Han
bryder sig ikke om 80ér modellernes store forlygter (fatter ham ikke) og han
kan godt li' at det hele er pakket pænt ind (pænt, ja - ind, nej
Jeg har tænkt på en GSX-R 250, men det er kun fordi den er mindre - ellers
ville jeg ikke anbefale den. Ellers er der jo ikke rigtig nogle
begyndermodeller der er pæne at kigge på.. det skulle da lige være en
GS500E, men der er kåben jo ikke standard og ser derfor ikke så integreret
ud som på en GSX-F'er

Niels
*og her skal lige mindes om at der stadig er en super-duper læderdragt til
salg.... SPOTPRIS: 4.200kr *

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-10-01 22:01

> kan godt li' at det hele er pakket pænt ind (pænt, ja - ind, nej
> Jeg har tænkt på en GSX-R 250, men det er kun fordi den er mindre - ellers
> ville jeg ikke anbefale den.

Hov HOV!!

Så kan du godt snakke pænt... *g*

mvh Tommy Fer

jae.. i kan nok gost gætte hvad jeg rider på!

Fra : Armand

Dato : 11-10-01 22:31

RacerNiels <d991793@student.dtu.dk> skrev i en

> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Jeps - det har jeg også prøvet at forklare ham.....og jeg mener _især_
> at vægten står i vejen for hurtigt at blive fortrolig med maskinen.

Min tidligere 900'er Ninja er rimelig tæt på at kunne sammenlignes
effekt og vægtmæssigt, og dens stille død blev at mit kørselsmønster
faldt, hvorved at den pludselig var temmelig tung at komme op på når man
ikke brugte den dagligt mere.
Resultatet blev at man tenderede mindre til at tage den p,g,a, vægten,
hvorved
at brugen faldt endnu mere, og spiralen var hermed godt igang

Når sådant kan opleves trods 90.000 km på ryggen af den, vil GSXF'en
helt sikkert opleves som en (nødvendig) klods, som din makker aldrig
eller meget sent bliver fortrolig med

> og den fejler ikke noget. Ok - måske, men sælger forsøger i hvert fald
> ikke at skjule fejl bare for at komme af med den.

Tjaeh :-/
Eller også har han netop lige opdaget knasternes sørgelige(?) tilstand
!?

--
Armand.
(der aldrig ville købe en brugt oliekølet Suzuki uden at have set

Fra : Peter Graff

Dato : 10-10-01 22:26

Havde sådan én, skiftede udstødningsknast 2 gange, den ene gang skete det i
Tyskland.

Hvor meget er et "knaldtilbud"

MVH

Peter Graff

Fra : Armand

Dato : 11-10-01 15:32

Peter Graff <peter.graff@pc.dk> skrev i en
> Havde sådan én, skiftede udstødningsknast 2 gange,

Kunne jeg ikke få konkrete beløb på bordet så?

--
Armand.
(GSXF revser)

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 14-10-01 14:11

"Peter Graff" <peter.graff@pc.dk> wrote in message
> Havde sådan én, skiftede udstødningsknast 2 gange, den ene gang skete det
> Tyskland.

Som Armand kunne jeg også godt tænke mig et beløb på sådan en knast.

Henrik
GSX750F