Forskel mel. TV-Out Og thrust televiewer
Fra : PS

Dato : 10-10-01 19:56

Er der forskel på billed kvalitete på TV skærm med disse to produkter....

Måsker er der noget hardware som giver en bedre om mindre "grumset" billed
af "skrivebordet" på 24 tommer skærm.

Palle, Takker!

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-10-01 20:57

Hej Palle

Jeg har både en Trust ting, TV-out og H+ og jeg vil sige at der er stor
forskel. H+ er helt klart overlegen i billede kvalitet (men kan kun bruges
til DVD og mpeg 1). Med TV-Tools har jeg også fået et udemærket billede med
mit TV-Out. Den der trust ting som jeg har kan kun bruges sammen med en
opløsning på 640x480. Man skal da sætte sin opløsning ned hver gang
( Desuden ryster den lidt i billedet. Dette kan dog være en instillings
fejl.

Hvis jeg skulle vælge ville jeg tage et TV-out

Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-10-01 14:59

> [...]
> opløsning på 640x480. Man skal da sætte sin opløsning ned hver gang
> ( Desuden ryster den lidt i billedet. Dette kan dog være en instillings

Det med de 640x480 kan jeg ikke få til at passe med hvad Trust selv skriver
på deres side, og forskellige anmeldere har skrevet om produktet - ifølge
både siden og anmelderne kan den køre fra 640x480 op til 1024x768 (bemærk at
TT kun kan klare 640x480 i 85Hz, men hvis man sætter den ned i refresh kan
man gå højere) så længe man er på 50Hz eller over kan du alligevel ikke se
det på dit TV. Derudover har Trust Televiewer en fordel du overhovedet ikke
nævner - det har både Composite, S-VHS (via scart), og det kan RGB via
scart, noget du ikke kan få af andre TV-out kort. At billedet ryster burde
kunne justeres væk - har du prøvet Powerstrip?
Iøvrigt skulle Televiewer's tv-kvalitet slå ATi's tv-out, og ATi er kendt
for et godt TV-out signal. (igen er det en anmelder der har udtalt at TT er
bedre end ATi - og nej jeg har desværre ikke længere linket)
Jeg har et ATi kort selv, og bruger kun TV-out når jeg ser film, og der er
jeg fint tilfreds - men jeg vil nu alligevel opfordre folk til at se TT i
aktion inden de bestemmer sig, for hvis anmelderen har ret så skulle det
være noget nær det bedste TV-out der er til at betale sig fra i dag.

Flemming