OS X 10.1 og IP problem...
Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 10-10-01 19:41

Hej alle,

Jeg har just installeret en ren version af Mac OS X 10.1 på en Mac computer,
og det ser generelt ud til at være en dejlig version af systemet, men jeg
har observeret et stort problem...

Npr jeg starter IE Explorer, så går der ikke særlig lang tid før computeren
ikke længere kan kommunikere IP mæssigt. Sagt på en anden måde, så når jeg
at loade eksempelvis 4 til 5 websider, hvorefter Explorer blot står og
hænger uden at få kontakt med nogen som helst server.

Når jeg hefter benytter andre programmer der benytter TCP/IP, så kan de
heller ikke få kontakt til noget som helst.

Jeg har ne mistanke om, at det er MS Internet Explorer der har et problem og
evt. ødelægger TCP/IP stacken på operativystemsniveau.

For at reetablere en IP forbindelse bliver jeg nødt til at genstarte
computeren og så virker IP igen, indtil 4 til 5 gange websider med Explorer
og så er den gal igen...

PowerPalle

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-10-01 21:23

Palle B. Nielsen (PowerPalle) <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> [...]
>
> For at reetablere en IP forbindelse bliver jeg nødt til at genstarte
> computeren og så virker IP igen, indtil 4 til 5 gange websider med Explorer

Uden at det kan hjælpe dig synderligt, så kan jeg sige, at jeg IKKE har
det problem, så det er vist ikke helt generelt.

Har du lavet en komplet installering af 10.1, opgraderet fra en "ny"
10.0 eller bare opgraderet fra din "gamle" 10.0 installation?

Mit system er forresten en Cube m. 576 MB RAM og en ny 60 GB HD (jeg har
mine egne problemer... kan ses i et andet indlæg).

--
René

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 10-10-01 21:30

Hej René,

Nej jeg har installeret en frisk 10.1 på maskinen...godt nok oven på en ren
10.0, men på den måde at den formatterede harddisken først og så en ren 10.1
påbagefter, så det er en REN 10.1 og ikke en 10.0 der er blevet til 10.1

PowerPalle

PowerPalle

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-10-01 21:53

> [...]

> påbagefter, så det er en REN 10.1 og ikke en 10.0 der er blevet til 10.1

Kan man få 10.1 opdaterings-CD'en til at lave en REN 10.1 installering,
dvs. slette den 10.x der ligger der og så lave en "rigtig" ny
installering?

--
René

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-10-01 22:53

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Kan man få 10.1 opdaterings-CD'en til at lave en REN 10.1 installering,
> dvs. slette den 10.x der ligger der og så lave en "rigtig" ny
> installering?

Ja, vælg formater i popop menuen efter destinations drevet er valgt som
skal have en installation af OS X. Sagt med andre ord, 10.1 opdateringen
er en fuld udgave af OS X. Den vil dog gerne lige smage på en 10.0
først!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-10-01 06:49

> Ja, vælg formater i popop menuen efter destinations drevet er valgt som
> skal have en installation af OS X. Sagt med andre ord, 10.1 opdateringen
> er en fuld udgave af OS X. Den vil dog gerne lige smage på en 10.0 først!

Ok, tak. Det ville jeg bare ønske jeg havde gjort, nu da jeg alligevel
startede helt fra scratch.

--
René

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 11-10-01 16:52

Jeps, men det kræver at installations programmet kan se at der er en 10.0.x
installeret før den accepterer at formattere og installere en ren 10.1

PP

On 10/10/01 22:52, in article 1f133hb.10jv6rxucijoyN%rfn@altavista.net,

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-01 20:24

Palle B. Nielsen (PowerPalle) <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Jeps, men det kræver at installations programmet kan se at der er en 10.0.x
> installeret før den accepterer at formattere og installere en ren 10.1

Det er da lidt bøvlet, hvis man f.eks. skal geninstallere en maskine at
man skal installere systemet 2 gange. Hvis apple var smarte kunne 10.1
installeren bede om en orginal 10.0 CD, før den forsætter..

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-01 08:19

> [...]

> For at reetablere en IP forbindelse bliver jeg nødt til at genstarte
> computeren og så virker IP igen, indtil 4 til 5 gange websider med Explorer

Har du noget extra hardware der eventuelt ku' lave konflikt ? ..jeg har
ikke samme problem, faktisk har jeg haft min 10.1 til at køre i 3 dage
nu uden en eneste genstart :)

/thomas

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 11-10-01 16:53

Hej Thomas,

Nej, en ren installation af 10.1 og ingen derefterfølgende programmer
installeret ej heller ekstra hardware installeret på 'puteren.

PowerPalle

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-10-01 00:59

> [...]

> Når jeg hefter benytter andre programmer der benytter TCP/IP, så kan de
> heller ikke få kontakt til noget som helst.

Jeg er ret sikker på, at der var en på X-list der havde samme problem
for et stykke tid siden.

<http://www.macevangelist.com/ocg/xlist/index.html>

Shane har desværre ikke fået lavet et arkiv med posts, men jeg skal se
om jeg kan finde svaret i min mailbox på arbejde. Ellers meld dig til og
spørg, jeg tror der var en løsning.

Mojn, Thomas

--
What goes: Clip clop, clip clop, clip clop, bang
bang, clip clop, clip clop, clip clop?

An 'Amish' drive-by shooting