Rengøring af trægulv.
Fra : Susanne

Dato : 10-10-01 16:06

Hej

Jeg mangler et godt råd til rengøring af trægulv.
Gulvet er ikke ret gammelt, men pga. kat og hund har det fået nogle trælse
store ridser, som altid er mørke, så man rigtigt kan se dem.
Og ellers mangler jeg et godt middel til at gøre dem grundig rene. Det er
som om skidet sidder sig fast, så de ikke bliver ordentlig rene ved vask.
Alle forslag modtages med kyshånd

Susanne

Ps: det skal måske siges, at det er ludbehandlede/oliebehandlede gulve.

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 12-10-01 10:29

Susanne wrote:

> [...]
> Alle forslag modtages med kyshånd
>
> Susanne
>
> Ps: det skal måske siges, at det er ludbehandlede/oliebehandlede gulve.

Hej Susanne

Jeg har samme problem med vores gulv, så jeg vil foreslå følgende....

Umiddelbart kan jeg ikke se anden løsning end at slibe gulvet rent. Måske ikke
med en decideret gulvsliber (som er meget grov og tager godt fat) men bare en
poleringmaskine med sandpapir på (istedet for den almindelige polerskive).
Derefter skal gulvet behandles igen med lud (hvis det er et fyrtræsgulv eller
en anden træsort der tager meget "imod" sollys), olie (evt. med hvide
pigmenter i) og i den daglige rengøring med plejesæbe (evt. også med hvide
pigmenter i).

Iøvrigt siges det at man giver alt for meget for olie, sæbe o.s.v. fra Trip
Trap. Produktet Faxe er lige så godt og koster en del mindre.

/Tobias

Fra : Susanne

Dato : 12-10-01 12:55

Tobias Simonsen <tobiassimonsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BC6B7FD.18451597@hotmail.com...

> [...]
Trip
> Trap. Produktet Faxe er lige så godt og koster en del mindre.

Hej Tobias.

Nu ved jeg ikke om det var fordi dette gulv er helt nyt, men disse ridser
kom bare med det samme.
Så jeg mangler en mere permanent løsning.
Den største skyldner har vist været vores katte som var indekatte og som nu
er også blevet udekatte. De tog sig nogle voldsomme ture på gulvet før.
Måske det, at de har mulighed for at komme ud, vil hjælpe til, at vi kan
holde det pænere i længere tid. Men ellers overvejede jeg at bejdse det
mørkere, så man ikke så det så meget. Men det er måske lige så svært at
holde.

mvh
Susanne