El på TDR/DT...
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 10-10-01 15:05

Nu er Mikkel sur...

TDR'en brokker sig lidt mere end den egentlig burde...

Efter den kom hjem fra rep hos Brd. Stevns, var der lige glemt et par skruer
til plastiken hvor batteri og sådan sidder i, herunder den skrue der laver
stelforbindelse for batteriet...

Den blev hurtigt sat på igen, men siden den kom tilbage har blinklysene
blinket MEGET langsomt - skiftet frem og tilbage for hvert 3. sekund eller
lignende. Tog mig ikke så meget af det, da jeg tænkte det sikkert bare lige
var et blinkrelæ der skulle skiftes, og de sidder let tilgængeligt i
bagnenden.

For noget tid siden var den lige ude og trille noget mark race, og startede
egentlig fint efter det, og kørte fint-fint fra veksø til stenløse ned stop
af motor, for at trille tilbage til herlev uden problemer. Så holder jeg i
vejkanten senere på dagen og gu' -beeep- om starteren ikke vil tage ved. Den
sagde en klik klik lyd som den plejer at gøre når motoren køre. Har ikke
lige tid til at kigge på det, og løber den bare lige hurtigt i gang, hvor
den da også springer i gang på 30 cm....

køre fint..

I dag ville jeg kigge lidt på hvad der kunne være galt.

Spændingen over battriet uden motoren køre er sådan ca. 0,5v - enten lader
den ikke, eller også er batteriet kortsluttet? når motoren køre på fuld
skrald, lader den med ca. 7,5 - 8 V... det er jo også lige en anelse for
lidt. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg kan måle direkte på
generatoren, da de vandtætte stik indebære at jeg bliver nødt til at ridse i
isolering Fra motoren går der 4 ledninger ud - 2 fra samme sted, og 2
enkelte - lyder det sandsyneligt at det er de to der kommer fra samme sted
der er generatoren?

Har nogen af gruppens DT'ere oplevet noget lignende, og hvad var fejlen der?
generator / laderelæ? og hvordan ser laderelæet ca ud? der er 2 jeg
mistænker for at være det, og ifølge ledningsnettet egentlig også kunne være
det?

Nogen der har et diagram på sådan en fætter?

Efter at have splittet alle stik ad, og samlet dem igen kan jeg nu ikke
engang starte cyklen

Mikkel
TDR-125 - rs125 killer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-10-01 15:52

Hej Mikkel

Enten lader den ikke, eller også er dit batteri klappe sammen. Jeg tror det
sidste. Du gør således: Monter ekstrabatteriet vi har ovre i klubben. Stat
motoren se hvor meget den lader med ved 5000rpm. Lader den med omkring 14½
volt starter du med at købe et batteri. De er på tilbud ved Louis til 120Kr
til din TDR. Hvis den lader med mere end 15-16 volt er din regulateromformer
stået at, og du må ind til Schnabel og købe en ny. Lader den ikke (12,8
volt) Skal du kigge på enten generatoren eller omformeren.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 10-10-01 22:42

"Mikkel Knudsen" <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9q1kid$9pl$1@news.cybercity.dk...

> Nogen der har et diagram på sådan en fætter?
Det er der i Haynes bogen. Som jeg ikke har.

Jeg tror også dit batt. er dødt.

> Efter at have splittet alle stik ad, og samlet dem igen kan jeg nu ikke
> engang starte cyklen

Kan den ikke løbes i gang?

> Mikkel
> TDR-125 - rs125 killer