Nyt bagdæk til min Bandit!
Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 10-10-01 15:03

Jeg er den lykkelige ejer af en Bandit 600, men jeg blev godt nok lidt
mindre lykkelig, da bagdækket punkterede for en time siden!

Så nu skal jeg have nyt bagdæk på. Værkstedet siger, at det koster 1500,-
for et ordentligt dæk, er det rimeligt?

Oh kan I anbefale et godt dæk til alm. hverdagsbrug (og en lille smule
frisk kørsel ind imellem ).

Jacob T.
Bandit 600 med fladt bagdæk!

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 15:25

On Wed, 10 Oct 2001 16:02:31 +0200, Jacob Tjørnholm <chopmo@yahoo.dk>
wrote:

>Så nu skal jeg have nyt bagdæk på. Værkstedet siger, at det koster 1500,-
>for et ordentligt dæk, er det rimeligt?

Næh næppe,det kan i hvert fald godt gøres billigere,mon ikke du kan få
et rimeligt sportstouring dæk for ca. 1000 i D dertil måske 200 for
forsendelse og for at få det sat på et sted,1500 virker lige i
overkanten.Men hvis du vil købe det herhjemme jo så skal det såmænd
nok passe,hvis det er listeprisen,der er dog tit nogle der har
rabat/tilbud på dæk,jeg ville i hvert fald ikke give 1500 for et
bagdæk.

-M

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 10-10-01 16:21

In article <92m8stcp08qu1bc4jnu2evi8ktdg8hkk7d@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...

> Næh næppe,det kan i hvert fald godt gøres billigere,mon ikke du kan få
> et rimeligt sportstouring dæk for ca. 1000 i D dertil måske 200 for
> forsendelse og for at få det sat på et sted

Det gode er, at Århus Scooter tilbyder at montere dækket gratis, hvis man
selv piller baghjulet af. Så det må jeg prøve, om ikke jeg kan finde ud
af.

/Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 16:40

On Wed, 10 Oct 2001 17:20:36 +0200, Jacob Tjørnholm <chopmo@yahoo.dk>
wrote:

>Det gode er, at Århus Scooter tilbyder at montere dækket gratis, hvis man
>selv piller baghjulet af.

Gratis,det må jeg nok sige...jeg giver som regel 75,- hos
forhandleren.

> Så det må jeg prøve, om ikke jeg kan finde ud
>af.

Måske du kan bruge flg. links,de sender begge til DK for 75-100 kr.

http://www.reifenversand.com
http://www.motorradtechnik.de/

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 15:27

Hvis du skal du og give fuld pris, kunne Pirelly Dragon GTS være et godt
allround valg med mange km i sig.

Personligt ville jeg vælge Michelin Pilot Sport, lidt færre km end GTS
dækket, men noget bedre bid, især nu hvor vi er i den våde sesson.

Prisen på 1500 kr er nogenlunde ok. Dæk er selvfølgelig billigere i tyskland
(ca 1000-1200 for et 160 bagdæk, men så skal det jo også lige sættes på.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 15:47

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tyskland
> (ca 1000-1200 for et 160 bagdæk, men så skal det jo også lige sættes på.

Mads, jeg gir 1100 for BT010 i herrestørrelsen (180-190) nede i flensborg og
det er inklusiv montering hvis jeg selv piller hjulet af (han har udstyr til
det man kan låne) og betaler øllen jeg drikker mens han arbejder

-
Morten Dahl
- der har fået lidt ømme fingre efter lige at skulle hive printne op af
karret

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 15:45

> [...]
til
> det man kan låne) og betaler øllen jeg drikker mens han arbejder

Ja ja, men nu er vi jo nogle der bor tættere på Norge end Tyskland, så jeg
tror ikke der ville være meget økonomi i at jeg kørte til tyskland for at få
skiftet dæk (Nu køber jeg jo også mine i D, men monterer dem selv)

> - der har fået lidt ømme fingre efter lige at skulle hive printne op af
> karret

Du er dygtig, jeg har også komponenterne til at ligge, så vi kan få monteret
og testet en prototype (Lambda sonde mc dims, for de uvidende).

Næste elektronik projekt kommer til at gå på at lave en speedometer
korrektions dims, for 9'eren bliver udstyret med en kædehjuls pickup og et
nyt digitalstyret analog speedometer (ZX6R G), og vil jeg kunne kalibrere
speedometeret. Så det er noget med en lille processor, en binær læsning,
multiplier faktor og så et korrigeret output. Er der nogen der har et link
til hvor man kan købe dem færdige, eller diagrammer til at bygge en ?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-10-01 15:55

> nyt digitalstyret analog speedometer (ZX6R G)

Spændende projekt, men hvorfor ikke bare nøjes med et digitalt display ?

/A

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 16:09

> Spændende projekt, men hvorfor ikke bare nøjes med et digitalt display ?

Det har jeg jo som sådan i den nuværrende løsning. Men Jeg er kommet fram
til den løsning at Analog speedometer er en acceptabel løsning (at
foretrække) når den kombineres med en cykel computer. Og nu har jeg jo
tilfældigvis lige en pickup og en kædehjulsmøttrik med magnet i til at
ligge, og ifht den nuværrende med magneten stripset på kædehjulet og
sensoren limet på bagsvingeren, virker monteringen på det forreste tandhjul
som en mere robust løsning.

Og jeg skal aligevel til at lave et komplet nyt ledningsnet, så så er jeg
blevet enig med mig selv om at de andre småting skal laves i samme hug.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Peter Graff

Dato : 10-10-01 22:30

Se her
http://www.blackrobotics.com

MVH

Peter

Fra : Janus

Dato : 10-10-01 16:03

Du kan evt. lappe det vha. stift.Jeg har kørt ca 1000 km efter lapningen ja
lige indtil dækket blev slidt ned. Jeg har kørt 200+ km/t samt ræs, og det
kunne stiften udmærke holde til. Du skal ikke engang have hjulet af for at
lappe det

mvh Janus

Jacob Tjørnholm <chopmo@yahoo.dk> skrev i en

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 10-10-01 16:21

In article <9q1nvb$nnh$1@eising.k-net.dk>, janusz@kampsax.dtu.dk says...
> [...]
> kunne stiften udmærke holde til. Du skal ikke engang have hjulet af for at

Hvordan foregår det i praksis? Hvad skal man bruge?

Fra : Janus

Dato : 10-10-01 16:58

Du skal bruge en vulkaniseringsstift som i virkeligheden er en tynd klæbrig
"gummistrimmel". denne skruer du ind i hullet vha en slags proptrækker så
hiver du proptrækkeren og vupti så er dækket lappet. Det ta ca 1 minut.
Derefter skal du lige fjerne alt det der stikker ud for dækket. Jeg fik
lavet det i Sverige man jeg tror ikke det koster mere en 50 - 100 kr

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-10-01 16:28

> Du kan evt. lappe det vha. stift.Jeg har kørt ca 1000 km efter lapningen
ja
> lige indtil dækket blev slidt ned.
> mvh Janus

Det kan jeg også anbefale. Jeg har kørt 5000km siden lapningen, men dækket
er begyndt at tabe en smule luft her på det sidste (~0.2bar om ugen). Nu
holder jeg mig til lovlige dk hastigheder (den kan ikke løbe hurtigt nok til
en fartbøde på motorvej men til gengæld er det små 12" hjul så de
roterer noget hurtigere.

Din Bandit skal sikkert alligevel snart have sin vintersøvn, så indtil da
kan en stift sagtens være løsningen. På de kolde og våde efterårsveje
belaster du sikkert heller ikke dækket så hårdt - selv på en frisk tur ....

/A

Fra : Armand

Dato : 10-10-01 21:33

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:9q1p94$rf0$1@sunsite.dk...

> [...]
nok til
> en fartbøde på motorvej men til gengæld er det små 12" hjul så de

MC-dæk kan også lappes ad vanlig vej:
Slangeløs-lapper er nogle halvstore nogen med en "navlestreng" i midten.
Navlestrengen er netop til at trække igennem hullet i karkassen og
derved også lukke af dér (for indtrængende vand især
(frostsprængninger!!))

Henvend dig hos din nærmeste auto-dækmand derom!

--
Armand.

Fra : bwl

Dato : 10-10-01 17:30

Hmm altså kører man mc eller kører man mc?? 1500,- bobs er måske dyrt, men
der er vel destomindre den pris det koster at du kan kører på din mc!!. Jeg
synes ikke det er dyrt. Jeg gav 1250 hos pro bikes for et nyt bagdæk med
montage. ( det tog 5 min), og www.leomortensenmc.dk tager samme pris minus
10 % hvis man kommer med hjulet. inkl. montage. Århus Scootercenter tager
vel cirka samme pris.? Så kom en tur til smilets by og få dig et nyt bagdæk
))
Nu ved jeg ikke hvor du får lappet dæk, og så videre, men 1500 er vel en
ringe pris for din sikkerhed???

Brian W.

Fra : Janus

Dato : 10-10-01 19:06

det link du gav virker ikke hos mig??? andre???

Janus

bwl <dustyman41@hotmail.com> skrev i en

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 19:14

On Wed, 10 Oct 2001 20:06:02 +0200, "Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk>
wrote:

>det link du gav virker ikke hos mig??? andre???

Prøv :

http://www.leomortensen.dk/

-M

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 11-10-01 10:51

In article <MPG.162e73534d925cc8989680@news.tele.dk>, chopmo@yahoo.dk
says...

> Jeg er den lykkelige ejer af en Bandit 600, men jeg blev godt nok lidt
> mindre lykkelig, da bagdækket punkterede for en time siden!

Jeg har lige et tillægsspørgsmål.

Hvor langt vil I mene, man typisk kan køre på et "Macadam" bagdæk, når
man ikke ræser helt vildt rundt?

Jeg ved godt, at det afhænger af mange ting, bare cirka.

/Jacob T.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 11-10-01 11:36

jeg trillede godt 15-18 km på macadam90 på en xj600
på min cbr bliver macadamerne slidt færdige på ca 10kkm

ringsted motor sælger michelin med 15% rabat !

købte for nogle mdr siden piloter til foran og bag for ca. 3kkr incl
montering...det er en ok pris synes jeg

i øvrigt synes jeg macadamerne er nogle ok gadedæk, selv til sportslig
landevejs kørsel...men de giver meget lidt varsel inden de slipper.

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 11-10-01 11:12

> [...]
says...

> Så nu skal jeg have nyt bagdæk på. Værkstedet siger, at det koster 1500,-

Jeg har nu fået nogle konkrete forslag fra værkstedet:

Bridgestone BT010 ell. BT020: 1625 ,-
Bridgestone BT57: 1835,-
Bridgestone BT54: 1500 ,-

Gode eller dårlige erfaringer?

/Jacob T

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-10-01 11:32

On Thu, 11 Oct 2001 12:12:09 +0200, Jacob Tjørnholm <chopmo@yahoo.dk>
wrote:

>Bridgestone BT010 ell. BT020: 1625 ,-
>Bridgestone BT57: 1835,-
>Bridgestone BT54: 1500 ,-
>
>Gode eller dårlige erfaringer?

Tror et BT020 vil være et fornuftigt valg udfra de forudsætninger du
opstiller,det koster iøvrigt ca. 940 kr. hos Wilhelmsen i Bandit
original bredde. ( 150/70 ZR 17 TL BT020R 69W 246.00 DM )

-M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-10-01 11:13

> Oh kan I anbefale et godt dæk til alm. hverdagsbrug (og en lille smule
> frisk kørsel ind imellem ).

Hej Jacob

Alle ønsker et godt dæk med mange kilometer. Jeg tror du vil blive glad for
et af følgende kvalitetsdæk:

Bridgestone BT-020
Michelin Macadam 100
Dunlop D205
Pirelli Dragon GTS

Det er dæk med mange kilometer i alle sammen, men hvis man varmer dem godt
op, er der rigeligt bid til at køre dem godt ud på siderne på alm vej.

Sæt den originale dækbredde på i størrelsen 150/70-17". Bredere dæk ser
smartere ud, men gavner ikke køreegenskaberne.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Uffe Ibh Iversen