Entourage er langsom...?
Fra : Tbn, Thomas Benzon N~

Dato : 10-10-01 14:24

Jeg har et stort problem.... Entourage er blevet langsom... meget langsom.

Når man klikker på new ( for at skrive en ny besked), så går der flere
minutter fra man klikker, til der kommer et vindue frem, hvad er der
galt....??

Det skal lige siges at min adresse bog har omkring 6200 kontakter.

Er der noget jeg kan gøre for at få programmet til at komme op i hastighed
igen ?

Med venlig hilsen
Thomas B. Nielsen

Fra : tom dissing

Dato : 10-10-01 14:28

Et bud kunne være mere RAM.
Et andet, er hvis du er på et netværk, og arbejder med IMAP, så kan det gøre
den langsom !?
Slutteligt ved jeg at mappen dokumenter på den harddisk dit styresystem
befinder sig på, some tider kan gå ud og kopiere sig selv til to ex. Så
roder den rundt i begge, for at komme videre. Og så er der jo det med at
tømme sin sendt mail etc. Det hjælper meget !
Tom

Fra : J.C. Voss

Dato : 10-10-01 15:28

Tbn, Thomas Benzon Nielsen <Thomas@tbn.dk> wrote:

> Er der noget jeg kan gøre for at få programmet til at komme op i hastighed
> igen ?

OK, standardsvaret er at lave en genopbygning af databasen -- det gøres
ved at holde 'skiftespor' nede når du åbner programmet. I dialogboksen
vælger du 'typical rebuild'.
En anden årsag kunne være, at Entourage skal bygge den dynamiske
adresseliste op med dine 6200 kontakter hver gang du skal skriv en ny
besked. Ikke sikker på hvordan man afhjælper det uden at slette
kontakter -- måske ved at lave nogel grupper?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-10-01 16:06

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> 'skiftespor'

det smitter....

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 10-10-01 20:50

> det smitter....

Badekar!
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : J.C. Voss

Dato : 10-10-01 21:44

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Badekar!

Skiftespor!

Fra : Magnus Rohde

Dato : 10-10-01 22:01

d. 10/10/01 22:44 skrev J.C. Voss på macaddict2k.ugyldig@operamail.com i
artiklen 1f1310e.1y6n04k10xhr6kN%macaddict2k.ugyldig@operamail.com:

> Skiftespor!

Pølsetang!

magnus

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 10-10-01 23:37

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> d. 10/10/01 22:44 skrev J.C. Voss på macaddict2k.ugyldig@operamail.com i
> artiklen 1f1310e.1y6n04k10xhr6kN%macaddict2k.ugyldig@operamail.com:

> Pølsetang!

Ja, den kan snart hedde alt...

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-10-01 00:41

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Ja, den kan snart hedde alt...

Hehehehe, good one :)

Mojn, Thomas

--
What goes: Clip clop, clip clop, clip clop, bang
bang, clip clop, clip clop, clip clop?

An 'Amish' drive-by shooting

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 10-10-01 23:56

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Natpotte...

Lars

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 11-10-01 00:31

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

"Anordning til at udtage varm bradepande fra mini-ovn med"!

Nahh, vi ved jo godt hvad det er ... Apples nyeste gadget, næste
generation af U.S.S. Enterprise, F-class.

Det er indlysende at Jo har brugt timer på dette logo.

"Saucer Separation" sker bagud (se illustrationen, tasten stupid ,
hvorved battlestations kan flyttest til øverste dæk. Det er vigtigt da
Ten-forward så har en mere direkte Turbo Lift, og broen derved undgår
lunkne Gin-Tonics. En Gin-Tonic kan ikke repliceres.

"Saucer" sektionen bliver fri for altid at fise frem, for derefter at
stikke af ... nu kan den blot slå en prut på Enterprise og komme afsted.

Serien kommer til at hedde "Star Trek Options" ifølge undergrunds-avisen
"Musæum-Katarl-Enterprise-Pilop-Piltilhøjre-mangler-mangler-ølsjat".

Avisen spekulerer i en del gæsteoptrædende. I afsnit 2 siges det at
Monkeyboy Ballmer vil optræde som den dansende Klingon "Gahh-Sweat".

Avadis Tevanian vil gøre figur i tre afsnit som Borg'en "Extension":
"We are .brg
"Ressistance is Futile, you will dot-asmilte"
"Type/Creator is irrelevant, you will dot-notate your files"

I afsnit X ser man Steve Jobs udtale ordene "He's Dead Phil", mens
Windows XP brænder sig vej gennem endnu en firewall.

Vi ser frem til seriens komme her i landet.

Mojn, Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-10-01 00:42

In article <1f137e3.1q1j5k91snh4gqN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Vi ser frem til seriens komme her i landet.

Mindre TV til den mand....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-01 12:38

> Mindre TV til den mand....

hvorfor det?

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-10-01 13:33

In article <1f147xk.11ih2pvvkpvacN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> hvorfor det?

Han virker påvirket, det kan ikke være sundt. Når jeg nu tænker efter,
så er det vist ikke rigtigt - enhver påvirkning af Thomas må være sund

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-01 15:43

> Han virker påvirket, det kan ikke være sundt. Når jeg nu tænker efter,
> så er det vist ikke rigtigt - enhver påvirkning af Thomas må være sund

lige netop

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-10-01 00:41

> lige netop

Jeg kunne ikke være mere enig, dog er jeg ikke sikker på, at jeres
mening deles af alle

Men, nu har vi snart en helt weekend til at teste den fremsatte påstand

Mojn, Thomas

Fra : J.C. Voss

Dato : 12-10-01 01:20

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> En Gin-Tonic kan ikke repliceres.

Du mener naturligvis Jynnantonnyx, eh?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
Der stadig ikke har set et helt trek-afsnit...

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-10-01 23:55

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> Du mener naturligvis Jynnantonnyx, eh?

Joh, og når jeg er med mine venner på ferie i Spanien hedder det en

"Jim & Lennon",

det er så meget lettere at sige end Gin og Lemon/Gin og Tonic ... efter
et par stykker

Bare lad være med at gøre, som en veninde engang gjorde i Spanien ...
spørge om de har "Sorte Svin" (oversat til engelsk) på værtshuset.

Da fik jeg brug for den ene af de tre-fire sætinger jeg kan på spansk:

"Tranqulidad Mujer!"

Mojn, Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-10-01 00:32

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Joh, og når jeg er med mine venner på ferie i Spanien hedder det en
>
> "Jim & Lennon",

tim og tommy, tak...

Fra : J.C. Voss

Dato : 13-10-01 00:50

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> "Jim & Lennon",

(-; Kendte kun til Jim og Tonny...

> Bare lad være med at gøre, som en veninde engang gjorde i Spanien ...
> spørge om de har "Sorte Svin" (oversat til engelsk) på værtshuset.

Phew, 'Sorte Svin' = svært sundhedsskadelige, og kald mig blot
svagdrikker. Der gik tre år efter en yderst fugtig gymnasiefest før jeg
kunne få mig selv til at spise tyrkiske pebre igen uden at få mundvand
af den ufede slags...

Nu siger du Spanien, og til det vil jeg gerne knytte en lille historie.
Den er yderst OT og en smule latrinær, så svage sjæle bør stoppe her
[x]:

En af mine venner var på ferie i Spanien, og havde drukket _virkelig_
meget en aften. Hans venner fortsatte i byen, men han tog hjem, da han
var svært hæmmet af sit alkoholindtag. Vel ankommet til hotellet får han
fornemmelse af, at skulle på toa og kaste op samtidig, og han styrter ud
på toilettet. I sin brandert kan han dog ikke overskue at finde lyset,
men han kan huske, at bidet og toilet står overfor hinanden, og han
sætter sig derfor på toilettet for at besørge, og kaster samtidig op i
bidet'et overfor. Han går i seng og regner med at alt er i fineste
orden.

Næste formiddag bliver han vækket af sine venner der kommer hjem fra
byen - de vil gerne have ham til at gøre rent efter sig ude på
toilettet. Det viser sig nemlig, at han er kommet til at sætte sig på
bidet'et og forsørget, og har kastet op i toilettet, hvilket i og for
sig havde været fint nok, hvis bare sædet var slået op...

Lige for at leve op til gruppens fundats, så lånte han engang min PB
145b til at skrive en opgave på - han kunne godt lide den (-;

> Da fik jeg brug for den ene af de tre-fire sætinger jeg kan på spansk:
>
> "Tranqulidad Mujer!"

Godt det ikke var mig, jeg kunne kun ha' sagt "dos cervecas" hvilket
ikke er særlig god 'damage control' i en sådan situation.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-10-01 00:10

> [...]

> bidet'et og forsørget, og har kastet op i toilettet, hvilket i og for
> sig havde været fint nok, hvis bare sædet var slået op...

WOW, det er ikke den slags man har brug for efter sådan en nat

> [...]
>
> Godt det ikke var mig, jeg kunne kun ha' sagt "dos cervecas" hvilket
> ikke er særlig god 'damage control' i en sådan situation.

Næhh, men det betyder noget i stil med "Ti stille Quind :) "

"Que Hoonda" er noget med "Hvad laver du", brugbart hvis din kæreste er
igang med en spanioler :)

"un Cato" er en kat .. ved ikke lige i hvad forbindelse det kan bruges.

Mojn, Thomas

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 11-10-01 18:12

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Badekar!

Det kan nu da aldrig blive mere end et halvt badekar.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Jesper

Dato : 11-10-01 19:31

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Det kan nu da aldrig blive mere end et halvt badekar.

Nåja! Men det ligner grangiveligt den ene ende af et badekar, jeg synes
det er et fint badekarspictogram