digitaldag
Fra : Jørgen Angel

Dato : 10-10-01 13:55

Har I bemærket hvor digital denne dag er?
101001

Nå ja, det er jo hverken den første eller sidste - faldt mig bare ind.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 10-10-01 17:50

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Har I bemærket hvor digital denne dag er?
> 101001
>
> Nå ja, det er jo hverken den første eller sidste - faldt mig bare ind.

Bestemt ikke, det er også en i morgen: 101001 | 16
--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-10-01 21:40

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Bestemt ikke, det er også en i morgen: 101001 | 16

I morgen er det vel 111001. Om et nogle uger kommer 011101,
101101 og 111101. Eller forstod jeg ikke det med sekstentallet?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 11-10-01 18:12

> I morgen er det vel 111001. Om et nogle uger kommer 011101,
> 101101 og 111101. Eller forstod jeg ikke det med sekstentallet?

Det var den alt for nørdede måde at sige: Sæt det femte tal i rækken til
ét.
16 = 10000 binært.
101001 = en dato eller et underligt binært tal.
| = Hvis det optræder et ét tal i enten det ene eller andet tal
indblandet, så skal resultatet være ét, blandt nørder binært OR.
Derfor:
010000 OR
101001 =
---------
111001

Sagde jo det var nørdet

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-01 18:41

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Har I bemærket hvor digital denne dag er?
> 101001
>
> Nå ja, det er jo hverken den første eller sidste - faldt mig bare ind.

jo, hvor vidunderligt nørdet ;)

/thomas