Skærme
Fijala 3554
Ø: Diagram til Hansol 900P
Fra : -=CHICKEN=-

Dato : 10-10-01 08:54

Hejsa.

Jeg har en Hansol 900P som ikke vil tænde..... Er der en der har et diagram
til at ligge? Eller ved hvor jeg kan "finde" et?

På forhånd tak.

mvh
Jan
7600 Struer

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 29-10-01 22:28

Subject: Ø: Diagram til Hansol 900P
> Jeg har en Hansol 900P som ikke vil tænde..... Er der en der har et
diagram
> til at ligge? Eller ved hvor jeg kan "finde" et?

Hej Chicken!
Jeg har også en Hansol 900P stående som ikke vil tænde. Den blinker i
standbylampen.
Sommetider kan den også finde på at klicke i en af relaiserne.
Skal vi holde hinanden underrettet hvis vi finder nogle defekte
komponenter/fejlen?

PS: Jeg har en 6MB pdf-fil diagram til 17" udgaven af skærmen. Mange
komponenter går igen, desværre passer printnumrene ikke.....
Vil du ha' filen? Evt. i flere del filer?
mvh MIC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-10-01 23:23

Hej!

"Michael_Sørensen" wrote:

> Jeg har også en Hansol 900P stående som ikke vil tænde. Den blinker i
> standbylampen.

Liniefejl...

> Sommetider kan den også finde på at klicke i en af relaiserne.
> Skal vi holde hinanden underrettet hvis vi finder nogle defekte
> komponenter/fejlen?

Prøv lige det følgende:

1. Mål linietransistoren igennem, udloddet. Kortsluttet = find en årsag til det.
Eksempelvis dårlige forbindelser.
2. Mål den kraftige diode på kølepladen i nærheden af 1. Kortsluttet = skift og
vær glad!
3. Mål ensretterdioderne igennem som sidder ved den mediumstore transformer
(ikke højspændingstrafoen) og nogle store lytter. En af disse kan være
kortsluttet og få skærmen til at nægte at starte. Nogen af dem kan godt måle
kortsluttede in-circuit. Lod dem evt. ud og test!
4. Lytter, lytter, lytter. Mange gange er de alt for ringe til formålet.

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

Tullende rundt i en rød Ford Escort 1.6i GLX '96 med nul gejl!

Fra : Michael_Soerensen

Dato : 30-10-01 17:03

> 1. Mål linietransistoren igennem, udloddet.
> 2. Mål den kraftige diode på kølepladen i nærheden af 1.
De er iorden.

> 3. Mål ensretterdioderne igennem som sidder ved den mediumstore
transformer
Altså ved powersupplien? De er også iorden....
> 4. Lytter, lytter, lytter. Mange gange er de alt for ringe til formålet.
Hm har fundet en enkel højvoltlyt som var lidt dårligt. Men det hjalp ikke.
Man får næsten lyst til at "trække" det relais som clicker og så gå efter
røgen.....
mvh Michael

Fra : Kenzu

Dato : 29-01-02 15:55

"Michael_Sørensen" skrev d. 29-10-01 22:28 dette indlæg :
> [...]
> komponenter går igen, desværre passer printnumrene ikke.....
> Vil du ha' filen? Evt. i flere del filer?

Hej MIC

Jeg har også en hansol 900P hvor kablet er i stykker.
Har du evt. en forklaring på hvad de forskellige farver er til i kablet.

Jeg vil gerne have den 6mb pdf så kan de være jeg kan se det der.

Mvh Jesper

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 30-01-02 05:55

Send lige din emailadresse til mig pr. email.
Så sender jeg filen....
mvh Michael

ms@gtd.subnet.nospam.dk
(fjern lige nospam)