sølvfisk
Fra : Morten

Dato : 28-12-00 19:15

Jeg bor i hus, og opdager med mellemrum det jeg mener er en sølvfisk. Da vi
flyttede ind tror jeg her var flere end nu. Jeg lufter tit ud, holder rent,
og dræber de sølvfisk jeg ser. Jeg har hørt at sølvfisk er alt ædende og
svære at komme af med. De gemmer sig og vil ikke overraskes - - hvad gør jeg
og hvad er en sølvfisk egentlig ??
M.V.H.
Gitte

Fra : Hauge

Dato : 28-12-00 20:34

Hejsa (igen)

"Morten" <morlau@email.dk> wrote in message
> [...]
> og dræber de sølvfisk jeg ser. Jeg har hørt at sølvfisk er alt ædende og
> svære at komme af med. De gemmer sig og vil ikke overraskes - - hvad gør

Jeg regner med at sølvfiskene kommer frem ved en væg. Hvilken type
materialer er denne væg lavet af, eller der hvor de gæmmer sig? Hvis den/det
er af træ, kan der jo være fugt/råd i denne, så derfor trives de godt der.

> og hvad er en sølvfisk egentlig ??

Et insekt De kan ikke bruges som mini-sardiner, ok jeg har dog ikke
prøvet..

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 11:29

Fra : Michael Schroeder

Dato : 03-01-01 11:29

"RENÉ JØRGENSEN" <renerj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Sølvfisk vil gerne være på steder hvor der er koldt/fugtigt.
>
> Så en løsning er at skue godt op for varmen i en periode, især gulvvarme
kan
> have en god effekt.

Det lyder underligt, for det eneste sted vi har sølvkræ er på badeværelset
om vinteren...
- og det er det eneste sted vi har gulvvarme og i øvrigt det varmeste rum i
huset.

Så det tror jeg ikke på.

mvh Michael

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 08:29

Fra : Bettina

Dato : 04-01-01 08:29

helt enig
efter vi har skruet op for gulvvarmen på vores badeværelse, er det svundet
gevaldigt i antallet af sølvfisk.

Bettina

Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-12-00 21:04

Morten <morlau@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:92fvt8$hk2$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> og dræber de sølvfisk jeg ser. Jeg har hørt at sølvfisk er alt ædende og
> svære at komme af med. De gemmer sig og vil ikke overraskes - - hvad gør
Sølvfisk er en tropisk fiskeart - Sølvkræ kaldes ofte ukorrekt for
sølvfisk.
Det er et primitivt urinsekt og er faktisk harmløst. Det lever af dødt
organisk materiale. Hvis man har en fobi med dette insekt kan bestanden
nedsættes med et af de ugiftige pyrethrummidler, der er godkendte til
indendørs brug. Helt fjerne dem er nok urealistisk. De er
allestedsnærværende.
De gør ingen fortræd - og forsvinder hurtigt væk når der tændes lys.

mvh
Per A. Hansen

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 05-01-01 23:02

Hej,

Statens Skadedyrslaboratorium har info om del skadedyr på
http://www.dpil.dk/frames/spom_frm.htm
- også om sølvkræ.

--Johan