Databaseadgang via nettet
Fra : ULRIK LUND

Dato : 10-10-01 07:09

Hej
Via en scrollbar på en hjemmeside skal indholdet i min database(access) på
serveren ændres, og samtidig opdateres på hjemmesiden.
Jeg har forsøgt med en ocx som virker fint på min egen computer, men jeg får
det ikke til at virke udefra. Kan det overhovedet lade sig gøre? Brugeren
skal vel downloade en pakke med ocx'en + noget mere som er hvad?
I første omgang drejer det sig om en database med et felt, hvori man med
scrollbaren skal kunne skrive alle tal mellem 1 og 100. Når man slipper
scrollbaren ændres og opdateres databasen.
Nogen hints? Eller endnu bedre - udførlige beskrivelser, da jeg er ret ny.
Venlig hilsen Ulrik

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 10-10-01 07:34

Nå det drejer sig på serveren er det jo server baseret. så jeg tror ikke det
vil hjælp at gøre det gennem et program brugeren downloade.
Sådan det nok skal gøres er gennem ASP kode..
Hvordan og hvorledes kan jeg ikke lige sætte mig ind i nu :)

Hilsen
Jan

Fra : @sbjørn

Dato : 10-10-01 19:19

Kald et asp/php script sådan her
"http://www.[ditdomæne].dk/udfoersql.asp?sql="+sql

Dit asp/php script skal så spytte en linie text/plain ud med teksten "Det
virker" hvis at der ikke skete noget uventet på severen (hvis der ikke kom
nogle fejl)

Private Sub Command1_Click()
Inet1.AccessType = icUseDefault
Dim b() As Byte
Dim strURL As String, strSQL as string

' Presuming this is still a valid URL.
strURL = "http://www.[ditdomæne].dk/udfoersql.asp?sql="+strSql

' Retrieve the file as a byte array.
b() = Inet1.OpenURL(strURL, icByteArray)

If b(0) = "Det virker" then
msgbox("Det virkede!!!")
else
msgbox("Det virkede IKKE!!!")