Varme på loft
Fra : mogens henckel

Dato : 27-12-00 20:00

Hjælp jeg fryser på mit loft og jeg har mit kontor heroppe. Jeg har
overvejet at købe en ovn, gas eller petrolium

hvad kan anbefales og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på ???

Jeg har hørt noget om fugt ved gasovne...gælder det også for petrolium ??

svar Mogens@henckels.dk

Tak for hjælpen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-12-00 20:24

mogens henckel skrev:

>Hjælp jeg fryser på mit loft og jeg har mit kontor heroppe. Jeg har

Luffer er ikke sagen så?

>hvad kan anbefales og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på ???

Ingen anbefaling, men en opmærksom på.
Hvis ikke rummet er nogenlunde stort eller uisoleret, er både den ene
og anden /meget/ varme at være nabo til.

>Jeg har hørt noget om fugt ved gasovne...gælder det også for petrolium ??

Har aldrig mærket fugt fra petroleum, men det lugter en smule.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : per

Dato : 27-12-00 20:48

On Wed, 27 Dec 2000 19:59:37 +0100, "mogens henckel"
<mogens@henckels.dk> wrote:

>hvad kan anbefales og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på ???
Jeg forslår et du køber en Zibroovn, som brænder på spec Zibro vædske,
men jeg bruger lampeolie, som købes i Netto til ca 6 kr pr l.

Den lugter i ca 10 sek ved opstart, og når du slukker for den.
De kan købes i silvan, ellers søg på nettet, så kan du se hvordan de
ser ud, og prisen.

Min varmer ca 60 M2 op, og der er væltesikring, og den slukker også
hvis der ikke er ilt nok i rummet.

--
Per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-12-00 23:01

> [...]
>
> Den lugter i ca 10 sek ved opstart, og når du slukker for den.
> De kan købes i silvan, ellers søg på nettet, så kan du se hvordan de

Ca. 2000 kr. i RÅD og DÅD. Olien koster 160 kr. for 20 l, så der er ikke
meget sparet ved at købe lampeolie (som så lugter).
Ellers en olieradiator, men den skal bruge lidt mere tid på at varme rummet
op.

Mvh Maria

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 28-12-00 10:54

Olien koster 160 kr. for 20 l, så der er ikke
> meget sparet ved at købe lampeolie (som så lugter).

Lampeolie koster 5,95 pr. ltr. i Netto

--
Mvh.
Henning L.Andersen

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 22:37

Fra : per

Dato : 28-12-00 22:37

On Thu, 28 Dec 2000 20:50:29 +0100, "RENÉ JØRGENSEN"
<renerj@get2net.dk> wrote:

El er alt for dyrt, i forhold til zibro.

Og min zibro kan også stilles til at starte på tid, samt en bestemt
temperatur. Og det er alså kun ved opstart den lugter en smule i 10
sek. Når den først er startet, kører den bare. Forøvrigt er der en
blæser i min, så varmen bliver hurtigt fordelt.

--
Per