Svigermors opvaskemaskine
Fra : Philip Andersen

Dato : 25-12-00 18:50

Glædelig jul til alle læsere i NG.

Min svigermors opvaskemaskine er begyndt at skabe sig underligt de sidste
par dage. Jeg har derfor et par spørgsmål, forhåbentlig er der nogle af Jer
der kan hjælpe!

1) Hvilken funktion har saltet, man tilsætter vaskevandet?
2) Hvordan konstaterer man, om der er for lidt/ for meget afspændingsmiddel
i maskinen?

Forhånd tak
-Steen Andersen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-12-00 23:13

> 1) Hvilken funktion har saltet, man tilsætter vaskevandet?

Den blødgører vandet, således at der ikke afsættes kalk på glasd og andet.

> 2) Hvordan konstaterer man, om der er for lidt/ for meget
afspændingsmiddel
> i maskinen?

For lidt dannes dråber på glas, for meget bliver glassene blåtonet. Checkes
nemmest ved at åbne for opvaskemaskinen mens den kører på sidste skyl og se
efter dråberne, blåtoningen ses efter vask.

Mvh Maria

Fra : Martin Hansen

Dato : 27-12-00 00:39

On Mon, 25 Dec 2000 17:50:15 GMT, "Philip Andersen" <paa@dbs.dk> wrote:

>1) Hvilken funktion har saltet, man tilsætter vaskevandet?
Det bruges af afkalknings anlægget i maskinen (ion bytter)

>2) Hvordan konstaterer man, om der er for lidt/ for meget afspændingsmiddel
>i maskinen?
For lidt giver pletter på glassene, der skyldes vand dråber der tørrer ind.
For meget giver striber på glas'ne.

--
MVH. Martin
Sønderborg