Midnight commander og OS X
Fra : Franz Berliner

Dato : 09-10-01 22:01

Jeg har lige forsøgt at installere midnight commander (mc) på min iBook
m. OS 10.1

Desværre overså jeg i første omgang de 2 libs: libintl og libiconv - der
iflg. versiontracker skal installeres først.
Jeg har efterfølgende installeret dem og prøvet at installere mc igen -
men desværre uden held. Når jeg åbner terminalen og skriver: mc får jeg
bare en "segmentation fault".

Nogen der har haft succes med at få mc til at fungere? (jeg savner
virkelig en filbrowser af den type efter at have rodet med Norton
commander på PC'ere rundt omkring)

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-10-01 22:29

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Nogen der har haft succes med at få mc til at fungere? (jeg savner
> virkelig en filbrowser af den type efter at have rodet med Norton
> commander på PC'ere rundt omkring)

prøv "deco"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-10-01 12:03

> prøv "deco"

Lidt simpelt - men meget fedt på sin egen retro agtige måde
... håber nu alligevel at der kommer en lidt mere grafisk agtig commander
til OS X på et tidspunkt.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-10-01 15:06

> Lidt simpelt - men meget fedt på sin egen retro agtige måde
> .. håber nu alligevel at der kommer en lidt mere grafisk agtig commander
> til OS X på et tidspunkt.

så prøv "pilot"

Fra : Franz Berliner

Dato : 11-10-01 09:23

> så prøv "pilot"

Der må du lige hjælpe med en URL, synes ikke rigtig lige jeg kan finde
den ad normale veje.
--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-01 12:38

> Der må du lige hjælpe med en URL, synes ikke rigtig lige jeg kan finde
> den ad normale veje.

Den installeres bla. sammen med news/mail klienten Pine. Prøv at
installere Fink og brug denne til at hente og installere med.

<http://fink.sourceforge.net/>

Fra : Franz Berliner

Dato : 11-10-01 15:47

> Den installeres bla. sammen med news/mail klienten Pine. Prøv at
> installere Fink og brug denne til at hente og installere med.
>
> <http://fink.sourceforge.net/>

Ok - tak

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-11-01 22:55

> [...]

> Nogen der har haft succes med at få mc til at fungere? (jeg savner
> virkelig en filbrowser af den type efter at have rodet med Norton

kom lige til at tænke på din gamle forspørgsel, mc fungerer glimrende
med denne pakke både i aqua og under X11R6

<http://homepage.mac.com/macgurutemple/downloads_macosx_debs.html>

der er tilmed understøttelse af både mus og F taster hvis du bruger
denne erstatning for Apples Terminal.app.

<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12659&db=macosx>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-11-01 21:55

> [...]
>
> der er tilmed understøttelse af både mus og F taster hvis du bruger
> denne erstatning for Apples Terminal.app.

Mange tak for tippet Jeg har endnu ikke haft tid til at få det
installeret, men har kort nået at kigge lidt på de rosende ord rundt
omkring på nettet.

Nu skal jeg bare lige have fundet en måde at få slået alle de fancy Aqua
skygger mv. fra på (især er column view save dialogerne ulideligt
langsomme).

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb