"Fair - Vi har kun forsikringer til under ~
Fra : Foo Bar

Dato : 09-10-01 21:45

Halløj i stuerne,

Synes lige at jeg ville dele denne fortryllende og opbyggelige lille
historie med jer...

I min evige søgen efter en rimelig forsikring, stak jeg lige hovedet forbi
Fair's hjemmeside - og gæt engang hvad jeg så dér! Som (i hvert fald mig
bekendt!) det eneste danske forsikringsselskab tilbyder de nu en tyveri-,
brand- og hærværksforsikring (uden kasko!) til motorcykler. Det lød jo
spændende, så jeg udfyldte deres kontaktformular og blev idag ringet op (5
gange!) i løbet af dagen. Til sidst fik vi dog kontakt - og jeg snakkede med
Lone (som virkede vældig sød!).

Vi snakkede lidt sammen og Lone kunne tilbyde et utal af forsikringer og
endda til en rimelige pris. Hun stillede en stor mængde spørgsmål om andre
forsikringer, samlever, ancennitet, kørekortstyper, skader, beklædning,
alarmer, startspærrere, parkeringsforhold og mange andre mere eller mindre
indlysende sager - og hun virkede stadig overbevist om, at de kunne tilbyde
en fornuftig forsikring. Meeen... Træerne vokser stadig ikke ind i Himmelen!

Da Lone og jeg til sidst blev enige om at min motorcykel var en CBR600F fra
'93 og altså ikke en 'CB600R' (hvad det nu end måtte være!?) - så kom der
andre boller på suppen. Lone rettede indtastningen - og der blev ganske
stille i hendes ende af samtalen... Efter et stykke tid vendte hun tilbage
med: "Nu kommer der en masse røde felter frem på skærmen."

Af ren og skær nysgerrighed spurgte jeg hende derfor, hvad en
kasko-forsikring på 'uhyret' skulle koste - og det ville hun ikke være
bekendt at sige lige i starten. Efter at have fortalt at de desværre ikke
kunne tilbyde ovennævnte tyveri-, brand- og hærværksforsikring da de ikke
var særligt begejstrede for at forsikre "racer-maskiner", fik jeg hende dog
til at overkomme sin blyhed og fortælle mig prisen:

50.000 per år for en kasko-forsikring på en CBR600F2!!! (Nogen højere??!)

Efter vi havde grinet lidt ad den, sluttede jeg samtalen af med "Fair - Vi
har kun forsikringer til under en million-milliard".

Så hvis du har en 'fornuftig' maskine, skulle du måske overveje at kigge
forbi - men hvis du ikke har, så lad være med at spilde tiden!

Claus (36!) - med STADIG kasko-løs CBR600F2.

Fra : Morten Juel

Dato : 09-10-01 22:10

> 50.000 per år for en kasko-forsikring på en CBR600F2!!! (Nogen højere??!)
hehe det kan man få en hel slat ting for det beløb der !! hehe hedder deres
edbprogram Amanda ??

Mvh
Morten

Fra : Foo Bar

Dato : 09-10-01 22:06

> hehe det kan man få en hel slat ting for det beløb der !! hehe hedder
deres
> edbprogram Amanda ??

Tror sgutte' den kære 'Amanda' kan administrere SÅ store tal..!? *GGG*

Claus.

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 10-10-01 09:37

> deres
>
> Tror sgutte' den kære 'Amanda' kan administrere SÅ store tal..!? *GGG*
>
> Claus.

Bemærk lige en historie fra ugens nyhedsstrøm: Arbejdsformidlingen og dermed Amanda sender en hel
milliard kr. tilbage til statskassen i ikke benyttede aktivitetsmidler. Det mere en dækker de
samlede omkostninger.
--
Jørgen Mangor Iversen (som var med til at bygge Amanda, men hvis arbejde IKKE har været i avisen...)
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-01 22:24

Jørgen Mangor Iversen wrote:
> Jørgen Mangor Iversen (som var med til at bygge Amanda, men hvis arbejde
> IKKE har været i avisen...) BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Det siger alle de andre sikkert også
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-10-01 22:14

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> wrote in message
> Halløj i stuerne,

SNIIP

hmm, min "sportsmaskine" kunne heller ikke..... :(

Desuden var han interesseret i om jeg kørte i klub ????

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250 (den store sports mc *lol*)

Fra : Foo Bar

Dato : 09-10-01 22:12

> hmm, min "sportsmaskine" kunne heller ikke..... :(
>
> Desuden var han interesseret i om jeg kørte i klub ????

Ja! Dén forstod jeg heller ikke helt... Er det en "god ting" eller en
"dårlig ting" i deres øjne??

Definition på sportsmaskine: "To hjul og motor" - ?! (No insult intended!

Claus

Fra : albert

Dato : 10-10-01 06:33

> Ja! Dén forstod jeg heller ikke helt... Er det en "god ting" eller en
> "dårlig ting" i deres øjne??

De har nogle vildt omfattende betingelser :
Hvis du kører i klub = nul forsikring
Hvis du kører mere end 10kkm om året = nul forsikring
.... og sådan fortsatte det på det forsikringstilbud jeg engang fik af
dem

Fair eller unFair...

mvh Albert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-01 15:47

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Ja! Dén forstod jeg heller ikke helt... Er det en "god ting" eller en
> "dårlig ting" i deres øjne??

For et af de HA medlemmer, der har sådan et "Property of HA" skilt på mc'en,
kunne man egentlig godt forestille sig at risikoen for tyveri/hærværk var
lidt mindre

Seriøst, mon ikke de har nogle rabataftaler med fx dmc/mctc etc. og blot har
en mærkelig tolkning af ordet klub?

Fra : Janus

Dato : 09-10-01 22:33

Jep jeg har været igenem samme mølle med fair. Jeg tror at jeg sludrede en
god halv times tid med dem, de var så flinke at de villle havde givet mig
ancennitet for al den tid jeg havde kørkortet ( altså ikke MC'en osv.) jeg
tror jeg kom op på 5 år eller sådannoget, og det så lysende ud indtil de
fandt ud af at det var en FZR, og så var der ikke mere at komme efter.
Prisen ville være op mod 25kkr pr. år Fair = ren spild af tid!!!

Janus

Fra : noname99dk

Dato : 10-10-01 07:45

Har selv forsikring i fair

Har du en "gammelmands mc" (min er bmw) og også er kommet op i alderen er
fair nogle af de få der ikke har 20 % selvrisiko på tyveri.

Så rådet er , som altid, hør mange selskaber, for deres prisfastsætning er
så forskellig at man ikke selv kan regne ud hvad der bedst kan svare sig.

Fra : Leif & Susanne

Dato : 10-10-01 07:36

Foo Bar skrev
> [...]
> forbi - men hvis du ikke har, så lad være med at spilde tiden!
> Claus (36!) - med STADIG kasko-løs CBR600F2.

Hej Claus vi forsøgte hos if......
"Fornuftig" maskine Aprilia Pegaso 650/3 årg.97-98 helårlig præmie på Elite
uden nogen form for transportordning pris = 10.107 kr.

Hos Top Danmark med MC Touring Club aftale incl. transportordning helårlig
præmie på Elite = 2415 kr.

MC hilsen Leif & Susanne

Fra : Brian Lænø

Dato : 10-10-01 08:26

"Foo Bar" skrev
<snip>
> [...]
> forbi - men hvis du ikke har, så lad være med at spilde tiden!
>

> Claus (36!) - med STADIG kasko-løs CBR600F2.

Selvom jeg syndes at 50.000 er alt for dyr, syndes jeg stadig at Fair er
fair.
Ved Fair kan man opsige sin forsikring med 14 dages varsel hvis man finder
en bedre forsikring, hvilke andre selskaber tilbyder dette?
Da jeg købte min Elefant var Fair de billigste (under halv pris af
TopDanmark) med 3.300 for kasko.
I dag kan jeg få den billigere ved TopDanmark, men jeg beholder den hos
Fair, da jeg ved Fair har mindre selvrisiko, ingen 20% regel, samt at jeg på
mit nuværende trin kan have 1 skade hver 2. år uden at stige i præmie.
Hvorfor piver ejerene af sportmaskinerne altid over forsikringen?
Hvis man køber en sportsvogn kan man jo heller ikke forvente at forsikre den
til samme pris som en Fiat 127.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : finn sander

Dato : 10-10-01 09:59

mie.
> Hvorfor piver ejerene af sportmaskinerne altid over forsikringen?
> Hvis man køber en sportsvogn kan man jo heller ikke forvente at forsikre
den
> til samme pris som en Fiat 127.
----------------------------------
Det har du lidt ret i men........ hvorfor skal det koste 13.800kr med en
selvrisiko på 13.000kr på elite med hus+bil+ en tvungen kapitalpension. for
en mc der max. er 170.000kr værd, og er tæt ved ti år gammel, oven i hatten
er der kun efter min viden 3 forsikringer i dk der er lidt seriøse og det er
for lidt..
ps Tryk vil have 16.000kr(minus opstaling) men SÅ skulle det også værre med
hus m.m.
FS

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 10:07

Jeg har lige betalt min forsikring på 9'eren. 4400,- for 9 mrd kørsels
kasko, 12 mrd ansvar og 3 mrd tyveri, hærværk og brand. Selvrisikoen er 7000
på kørselsskader og 0 kr på tyveri, hærværk og brand.

Og så er cyklen enda forsikret med sækning for alle mine modifikationer, så
jeg ved tyveri vil få udbetalt 160.000, på trods af at normalværdien for
cyklen er 120.000

Så det kan man vist kun være tilfreds med. Codan ville have 10.000 på
dårligere dækningsbetingelser, Himmerland ca 14.000, Topdk ca 18.000 og Tryg
hittede med 36.000

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : finn sander

Dato : 11-10-01 15:07

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IcUw7.40$TU1.2193@news.get2net.dk...
> [...]
7000
> på kørselsskader og 0 kr på tyveri, hærværk og brand.
--------------------
Hvilken forsikring????
FS

Fra : Mads Lund

Dato : 11-10-01 15:50

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
> [...]

Thisted Amt, så det er desværre kun for Nordboere

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-10-01 20:54

Mads Lund wrote:

> "finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> Thisted Amt, så det er desværre kun for Nordboere

Hvor meget anciennitet har du?

--
mvh Jes Vestervang - der konverterer til nordbo om et lille år

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 12:01

jeg er 22 og har en vfr750f fra 86 og sku hos topd gi 6.700 i ansv. og hos
fair gir jeg 3500.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-01 23:30

bo thomsen wrote:

> jeg er 22 og har en vfr750f fra 86 og sku hos topd gi 6.700 i ansv. og hos
> fair gir jeg 3500.

Hos GF kan du få ansv. fra 1800 og nedefter.

Fra : bo thomsen

Dato : 11-10-01 13:43

> Hos GF kan du få ansv. fra 1800 og nedefter.

dem vil jeg da så prøve at kontakte
mvh
bo thomsen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 10-10-01 12:45

On Wed, 10 Oct 2001 09:25:33 +0200, Brian Lænø wrote:

[...]

> Hvorfor piver ejerene af sportmaskinerne altid over forsikringen?
> Hvis man køber en sportsvogn kan man jo heller ikke forvente at
> forsikre den til samme pris som en Fiat 127.

Hvor ligger det rimelige i at skulle betale 50K/år for fx. en CBR600F
som koster 150K i indkøb?

Er det rimeligt at det store flertal der godt kan lide at køre sportsmc,
skal betale for fåtallet der er verdensmestre i at totalskade deres
ZX-død-maskiner?

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Brian Lænø

Dato : 10-10-01 13:15

"Michael Lyngbøl" skrev

> [...]
>
> Er det rimeligt at det store flertal der godt kan lide at køre sportsmc,
> skal betale for fåtallet der er verdensmestre i at totalskade deres

Jeg startede jo også med at skrive at jeg syndes 50.000 er alt for meget,
det er deres måde at sige at de ikke er interesseret i kunder med
sportsmodeller.
Men helt ærligt, der er ikke ret mange der køber en sportsmodel for at køre
langsomt rundt.
En sådan fuldkåbe-mc koster let 10.000+ i rep hvis den bare vælter imens den
holder stille.
Der er nok også støre chance for at få en sportsmodel stjålet end en "lidt
kedeligere model" .
Så forsikringsselskaberne påtager sig en højere risiko ved en sportsmodel,
derfor også en højere præmie.
Hvad jeg finder unfair er at nogle selskaber går efter ny-prisen uanset hvad
modellen er værd i dag, da de aldrig løber en støre risiko end modellens
nuværende værdi.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-01 22:29

Foo Bar wrote:

> Halløj i stuerne,

Muhahahahaaarj
> Så hvis du har en 'fornuftig' maskine, skulle du måske overveje at kigge
> forbi - men hvis du ikke har, så lad være med at spilde tiden!

Jeg ringede til dem for at høre hvor meget jeg skulle give i
ansvar+brand+hærværk+tyveri-forsikring for en Fazer 600 '98 med et års
anciennitet, bosat i en landkommune (de spurgte de også om.. postnummeret)
med udendørs parkering = 10.000,- om året med en selvrisiko på 5.000,-
Vanvittigt at det skal være så dyrt, når man tænker på hvad en med masser
af anciennitet kan få en kasko til :-/

> Claus (36!) - med STADIG kasko-løs CBR600F2.

GF forsikring er billige i ansvar, så du kan da evt. høre dem.