copisikret
Fra : KGB NSA

Dato : 09-10-01 20:21

Hey gruppe

Jeg har været inde på flere sider hvor man ikke kan dobbeltklikke for f.eks.
at gemme billedet...

Hvordan laver man sådan en dims ?
Hvad er fordele/ulemperne her ??

-KGB-

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 09-10-01 20:41

On Tue, 9 Oct 2001 21:21:14 +0200, "KGB NSA" <KGB@NSA.COM> wrote:

>Hey gruppe
>
>Jeg har været inde på flere sider hvor man ikke kan dobbeltklikke for f.eks.
> [...]

Hvorfor ikke bare finde billedet i din browsers temporary cache på din
maskine?

Fra : KGB NSA

Dato : 09-10-01 21:03

> Hvorfor ikke bare finde billedet i din browsers temporary cache på din
> maskine?

Jo, man kan også bare makere det og trykke på (CTRL C) i win, ved ikke med
de andre syst.
Men jeg tænkte mere på hvordan man laver selve denne falske beskyttelse ??

-KGB -

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 09-10-01 21:51

> Hvordan laver man sådan en dims ?
Jeg har også set det og var meget fasineret af det... Men ved at gå i men
cashe kunne jeg så gå bag koden og der fandt jeg følgende kode i JavaScript
som man så kan bruge.
<SCRIPT language=Javascript>
<!--
var mymessage = "Der er Copyright på denne Side!";
function rtclickcheck(keyp){
if (navigator.appName == "Netscape" && keyp.which == 3) {
alert(mymessage);
return false;
}

if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1 && event.button == 2) {
alert(mymessage);
return false;
}
}

document.onmousedown = rtclickcheck
//-->
</SCRIPT>

> Hvad er fordele/ulemperne her ??
Ja så kan andre ikke lige med det samme se i din kode.. Uden at gå en masse
besværelige veje.. Men man kan godt hvis man virkelig vil. Det kan man jo
med alt. Som mange hacker har vist!

Hilsen
Jan

Fra : KGB NSA

Dato : 09-10-01 22:07

> [...]
> return false;
> }
>

> if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1 && event.button == 2) {

Oki... Det lyder som en god kode... Men JEG er nok for dum til at indsætte
jeres fine koder i HTML... for det eneste der sker, er at der kommer til at
stå med skrift på selve siden det som jeg har prøvet at indsætte

-KGB-

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-10-01 23:12

"KGB NSA" <KGB@NSA.COM> skrev...
> Oki... Det lyder som en god kode...
Hej med dig

Før du nu begynder at give dig i kast med al mulig underlig kode, som
forhindrer højreklik mv., så tænk også på, at du forhindrer en masse
mennesker i at benytte højreklik til noget fornuftigt!
Hvis folk _virkelig_ gerne vil have dine billeder mv., så skal de nok få
det - uanset at du lægger scripts ind. Jeg har selv benyttet mig af det
flere gange, specielt på udenlandske gratis-clipart-sider, hvor man bare
liiige skal registrere sig med en bunke personlige oplysninger, før man kan
få noget som helst - og når jeg kan finde ud af at omgå disse, så kan stort
set enhver...

Jeg bruger bl.a. højreklik til at åbne links i nye sider, hvis jeg gerne vil
bibeholde den side jeg kom fra intakt - den mulighed fjerner du. Derudover
bruger jeg det til at få vist kilde (fordi det er lidt lettere end at gå
helt op i vis og vælge kilde Også funktionerne Føj til foretrukne,
egenskaber og udskriv bruger jeg via min højreklik-knap - og jeg bliver
mildest talt møgirriteret når folk har indsat latterlige scripts for at
beskytte deres mere eller mindre dårlige billeder, som *ingen alligevel
gider stjæle* - og hvis de gør, hvad skal de så bruge dem til - opløsningen
er jo alligevel kun til webbrug.

Hvis du virkelig har nogle eminente billeder eller grafikfiler, så skulle du
hellere beskytte dem med vandmærker/signere dem eller slice dem i flere
filer, så de bliver rigtig besværlige at bruge til noget.

> masse

Øhhhm - er jeg hacker fordi jeg kender den store hemmelighed ved
"Vis/kilde"?? - det er der altså ikke mange ben i... Det er da helt korrekt,
at det er hele en håndbevægelse mere *besværligt* end at højreklikke og
derefter klikke på "vis kilde" - men det må vist være i
petitesse-afdelingen.

Mvh. Camilla

Fra : KGB NSA

Dato : 09-10-01 23:23

> [...]

kan
> få noget som helst - og når jeg kan finde ud af at omgå disse, så kan

You got a poin there

> [...]
> mildest talt møgirriteret når folk har indsat latterlige scripts for at
> beskytte deres mere eller mindre dårlige billeder, som *ingen alligevel
-CUT-

> [...]
> hellere beskytte dem med vandmærker/signere dem eller slice dem i flere
> filer, så de bliver rigtig besværlige at bruge til noget.
- aha

Meget informativt ... tak for det

(PS Det med hackingen var ikke udtalt af mig)

-KGB-

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-10-01 23:39

"KGB NSA" <KGB@NSA.COM> skrev ...
> du
> - aha
>
> Meget informativt ... tak for det

Velbekomme - håber du vælger en af disse løsninger i stedet Det kan
udføres i de fleste mere eller mindre simple billedbehandlingsprogrammer.
Slicing er nok det mest besværlige, men er ret nemt at lave i PhotoShop 6.0,
som er den fotoeditor jeg bedst kan lide at bruge.

> (PS Det med hackingen var ikke udtalt af mig)

Nej, det ved jeg godt - kunne bare ikke lade være med at kommentere den, for
den var altså for langt ude

Mvha. Camilla

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 10-10-01 07:16

> [...]
> at det er hele en håndbevægelse mere *besværligt* end at højreklikke og
> derefter klikke på "vis kilde" - men det må vist være i

Den kode jeg har skrevet mener jeg også man ikke kan bruge Vis/kode på.. Så
derfor kan man heller ikke gå hen og bruge den funktion. Jeg var nød til at
gå besværelige veje for at få fat i den! (eller også er det en anden kode
jeg har ligende et sted).. Hvor man undgå de mest neme måde at se koden. Det
var mere det jeg vil hentyde til!

Hilsen
Jan

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 10-10-01 22:38

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
> "KGB NSA" <KGB@NSA.COM> skrev...

Det "kopi beskyttelse" er ikke en pind værd. Man slipper let ud om det.
Det letteste er at højreklikke og derefter trykke Esc 0,000001 sekundt
derefter, det virker hver gang.

Thomas

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-10-01 21:15

"Thomas-Jensen" <thomasSSLLEETT@edb.dk> skrev
> Det "kopi beskyttelse" er ikke en pind værd. Man slipper let ud om det.
> Det letteste er at højreklikke og derefter trykke Esc 0,000001 sekundt
> derefter, det virker hver gang.

Jeg går ud fra, at du mener "ingen højre-klik scriptet" - i så fald, tak for
tippet!

Camilla, som nu vil se frem til at kunne højreklikke uanset hvad...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-10-01 23:25

Indsæt som HTML.

Fra : KGB NSA

Dato : 09-10-01 23:37

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Indsæt som HTML.

-Sjov du er !!! Når jeg lige har sagt at der ikke sker noget fornuftigt når
jeg gør det !!!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-10-01 06:35

OK vi tager det på engelsk.
Edit | Paste Special | As HTML.

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 10-10-01 07:31

> [...]
at
> stå med skrift på selve siden det som jeg har prøvet at indsætte

1.
Der er mange måder at indsætte koden på.. En måde er at bruge notepad og gå
ind på din html side.. Efter <head> </head> indsætter du koden. som
almindelig tekst og den slags. (Ved brug af klip/klister )

2.
en anden og mere besværelig måde (for dig måske, skal jeg ikke kunne sige)
er at lave en refference til den fra en fil. Derved kan du bruge den fra
flere html dokumenter uden at skulle klipe/klister ind i alle sammen.
<script ref="kode.jvs">
Sådan mener jeg man skal gøre det.. Det er et godt stykke tid jeg har brugte
det så jeg kan ikke huske med sikkerhed.

3.
nu er vi jo en frontpage news group så det kan du selvfølgelig også bruge.
Du gå ind i dit html dokument og gå i menu -> insert -> Advance -> Script
Her vælge du så Javascript og indsætter koden der.. Vola og du har nu koden
ind i dit html dokument.. Du skal dog lige fjerne følgende hvis du
klip/klister hele teksten. Eller ihvertfald søge for at de er væk
<SCRIPT language=Javascript>
</SCRIPT>
Det er nemlig bare noget der fortæller browseren at nu kommer der noget
Script

Du kan jo også bare gå i html mode og indsætte den på den måde!

Det var da ihvertfald nogle metoder du kan bruge :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-01 23:22

Tue, 9 Oct 2001 22:50:37 +0200, skrev "Jan Røhmer Christensen"
<janogkarina@mail1.stofanet.dk>:

>Ja så kan andre ikke lige med det samme se i din kode..

Der er ingen fordele ved at bruge et sådant script - det er kun
til irritation for sidens brugere, da det forhindrer en i at
bruge alle de andre muligheder, som man har med højreklik.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 10-10-01 07:20

> Der er ingen fordele ved at bruge et sådant script - det er kun
> til irritation for sidens brugere, da det forhindrer en i at
> bruge alle de andre muligheder, som man har med højreklik.

Nu ligger den/de funktioner med højre click i Vinduet også på andre mådet..
Evt shot keys eller menuer...
Men det er selvfølgelig rigtig.. Det kan være til irratation for brugeren.
Men det kan også være en forsikring for dig om at den kode ikke udmelbart
bliver stjålet. Men det kommer jo alt i alt ud på webmasteren selv.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-01 13:14

Wed, 10 Oct 2001 08:19:39 +0200, skrev "Jan Røhmer Christensen"
<janogkarina@mail1.stofanet.dk>:

>Men det kan også være en forsikring for dig om at den kode ikke udmelbart
>bliver stjålet.

Hvis man har noget kode på sin side, som man selv har lavet og er
værd at lave en falsk beskyttelse på, så er man også i stand til
til at lave et ingen højreklikscript eller i det mindste selv
kunne finde det på nettet, det ligger ½ million steder (sådan
ca.).

Jeg tvivler på, at der på spørgerens side er noget kode, som vi
ikke kender eller som ikke er lånt et andet sted (ikke fordi det
behøver være ulovligt).

Og med et ingen højreklik, beskytter man kun koden over for dem,
som alligevel ikke har noget, at bruge den til.
Alle andre ved godt, hvordan man får koden at se.